De vader van een vriend van mij is een paar jaar geleden overleden en dat was echt de ‘perfecte’ uitvaart. Dienst was super kort iets van 20 min met 3 korte sprekers en 3 liedjes. Daarna liep iedereen langs de kist en stond de alcohol klaar in de aula. Het was rond 1 uur smiddags en alles bij elkaar duurde het tot ongeveer half 4 waarvan het grootste gedeelte gezellig borrelen was en met de familie/vrienden herinneringen ophalen en lachen. Ik ging aangeschoten weg
‘Interessant’ om zo eens te zien, lief dat je dat wil delen
Ik weet er het fijne niet meer van maar bij mijn ene oma was er wel een uitvaartverzekering, maar die was tientallen jaren oud en niet meegegroeid met de inflatie ofzo waardoor ze maar 800 euro vergoed kreeg. Dat was toen waarschijnlijk een heel redelijk bedrag maar nu kon er volgens mij netaan de lunch en borrel achteraf van betaald worden. Ach ja
Jaa cremeren is stukken goedkoper dan begraven. Bij een graf betaal je grafkosten, steen, grafrechten, begraven zelf. Dat loopt al snel aardig op.
@Rockabye ik weet niet waar je verzekerd bent, maar online kan je bij de meeste verzekeringen inzien voor hoeveel je verzekerd bent.
Ik krijg al een houten kont als ik dit lees haha. Al vind ik zulke begravenissen wel mooi.
Heb ooit een documentaire gezien over onderzoek naar het vergaan van lijken in verschillende omstandigheden. Ze hadden allemaal veldjes waar ze dan die lijken op lieten wegrotten. Open en bloot, onder een zeiltje of naast een boom ofzo. Heel interessant. Als je hiervoor zou kunnen kiezen dan lijkt dat me wel wat. Het lijkt me ook nog eens een heel natuurlijke manier om zo op te gaan in de aarde. Moet ik alleen echt niet mee aankomen bij m’n ouders
Mocht ik trouwens ziek worden dan wil ik graag de meest mileuvriendelijke wijze. Ik wil niet vol met medicijnen en gifzooi de aarde in. Niet lief voor de planten en beestjes
Je moet best vaak opstaan of juist knielen om te bidden. Ik ben zelf niet gelovig, maar doe gewoon de anderen na. Kunnen je billen even ontspannen.
Ik vind the 'Rona zo’n debiel woord.
Ja dit! Ik zit inmiddels in een rabbit hole en zie dat het AMC er ook eentje heeft
Ik snap niet wat er zo bijzonder is aan die gedraaide kaarsen
Ik dus ook niet! Dit was 10 jaar geleden ofzo hip. Dan kon je zelfs workshops maken volgen…maar echt waarom zou je dat willen nu
Zijn die nu weer hip dan? Ik kan t echt niet meer bijhouden allemaal.
Die heb ik toevallig ook gezien.
Of workshops kaarsen draaien hip zijn, weet ik niet echt, maar ik zie die kaarsen ook al weer veelvuldig voorbijkomen op websites en in tijdschriften. Dus dacht dat het wel hip was. Of dit is een te voorbarige conclusie
Mijn moeder beweert altijd dat ze gedurende de hele periode met zomertijd van slag is en pas weer zichzelf is in de periode met wintertijd
dat mensen werkelijk overal op social media grapjes daarover moeten maken m.b.t. seksspeeltjes etc.
Bijv van Hay nu, waar sommige influenzas mee aankomen?
De kleuren vind ik wel weer leuk, maar zie je ook gewoon bij Sissyboy of de Hema
Ik snap dus niet dat als je een plant hebt. Dat je daar dan 100 mini versies van wilt hebben. Je hele huis vol met pannenkoeken plantjes want “omg stekjessss”
Lof planten wel maar gewoon 1 of 2 van een soort.
Ik vind die The vampire wife jurken echt niet mooi, vind het er door het hooggesloten model echt uitzien als iets wat streng gristelijke mensen zouden dragen, en het is ook altijd gewoon dezelfde jurk in een andere kleur/ander printje/andere stof/korter/langer, dat is toch geen ontwerpen? Snap de hype en de samenwerking met H&M dus ook echt niet.
Dit. En ik wou dat aloe vera ophield met groeien. Ik negeer m al steevast want ik heb geen zin in stekjes.
Toen mijn broer overleed hebben we op de condoleance avond het hele gebouw versierd van binnen waar hij opgebaard lag. Kwamen 200+ mensen die avond. Hij organiseerde feesten en die posters daarvan hingen dus overal. De kamer waarin hij opgebaard lag hadden we ook heel persoonlijk gemaakt en versierd. Stonden ook drankflesjes enzo haha.
Op de uitvaart zelf was iedereen gewoon in kleding wat ze zelf chill vonden en daarna hebben we s’avonds een feest gehouden om zijn leven te vieren. Zo zou ik het ook wel willen!
Liever niet citeren, ik haal het later waarschijnlijk weer weg wegens herkenbaarheid