Impopulaire meningen #3

Ik had haar toen een paar dagen later opgebeld en gezegd dat ik het jammer vond dat het zo was gelopen.Maar dat ik ervan uitging dat we gezellig wat zouden eten, zeker omdat we elkaar niet vaak zagen, dat ik het daarom erg jammer vond dat ze alleen aandacht had voor haar telefoon. Zij vond mijn actie niet oké en toen was het schijnbaar voor ons beiden over en uit. Ik ben wel een koppig persoon en misschien soms iets te direct.

Zou je als dominee worden platgebeld of kan je dan gewoon ‘zet maar op de mail, dan geef ik gauw antwoord’ kunnen hanteren? Kerkelijke communicatie is wel een lekkere alliteratie.

1 like

Ik zou het ook zo kunnen doen hoor. Misschien iets te bot, maar ja, als een vriendschap daarop stukloopt, is er wel meer aan de hand en zat er misschien niet meer in.

Als dominee moet je wel je telefoon echt aanhouden ja! Vaak bellen ook mensen in nood. Ik wil later een aparte werktelefoon, zodat ik dat een beetje gescheiden kan houden. Nu geniet ik nog even van de vrijheid van het student-zijn

1 like

Ik vind pompoen zo overrated, die zoetige, weeïge smaak blegh :face_vomiting: En dat ze dat in de herfst overal doorheen gooien vind ik stom

36 likes

Eens!!!

1 like

De structuur ook :sob:

1 like

Ja eens. Wat doe je anders om 12 uur… lijkt me nogal saai en anticlimax

1 like

Kijken naar het georganiseerde vuurwerk ofwel op de tv of op locatie.
:tada:

Ok, knalerwten is veel beter plan als je dat effect wil inderdaad!

1 like

Ik heb niet zoveel met vuurwerk maar ik zou het zonde vinden als de jochies in mn buurt mn leipe buurvrouw dit jaar niet kunnen laten flippen. Dat is traditie…

7 likes

Als astmapatient lijkt het me heerlijk om niet benauwd het nieuwe jaar in te gaan :tada::tada::tada:

23 likes

Geen impopulaire mening, inderdaad. Maar ik ben heel blij voor je en ik bedenk mij opeens ook: voor iedereen met klachten, dieren die schrikken en de natuur is dit echt geweldig. Hopelijk voor altijd een verbod.

10 likes

Inderdaad ja!! Hoe kom je er eigenlijk bij om voor zoiets frivools (lichtjes in de hemel joepie) zo’n grote impact te maken op de natuur?

Enkele jaren terug deed ik een ritje met een buggy door de bergen ergens in de Algarve en dat was echt super leuk en ik zou het graag nog een keer doen maar ik voel me nog steeds schuldig dat ik waarschijnlijk heel veel kleine diertjes heb platgereden en de tering herrie zal ook niet zo gezellig zijn geweest.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de impact van zulke tours.

4 likes

En @MevrWillem ik zal mijn leven beteren :sweat_smile:

2 likes

Oh, zo bedoelde ik het ook helemaal niet! Hoop dat deze mening zo populair wordt dat vuurwerk ‘iets stoms van vroeger’ wordt.

@kali en @MevrWillem ik bedoel het ook niet te serieus, no hard feelings. Snap dat mijn mening niet de impopulaire mening is!

1 like

Heel erg eens :sweat_smile: maar hetzelfde met die hypes met havermout , avocado :nauseated_face:

En gewone aardappel is ook 100x lekkerder dan zoete aardappel

5 likes

Vond als klein kind vuurwerk ook geweldig, maarja dan sta je niet stil bij de gevolgen voor het schrikken van dieren, mensen met astma, mensen of dieren met epilepsie, doden en verwondingen door fout afsteken of elkaar opjuttende jongeren, kosten van de overheid, milieu vervuiling etc…

Dan vraag je je wel af of er dan niet een alternatief is voor de sfeer van deze traditie…al lijken vreugdevuren ook niet alleen maar vreugde te brengen

Havermout is (in mijn ervaring) ook wel echt afhankelijk van hoe je het klaarmaakt! Ik vond het eerst ook altijd naar natte krant smaken tot ik een lekker receptje vond en nu eet ik het bijna iedere ochtend met veel plezier

Hoe ik het maak, mocht iemand nieuwsgierig zijn

Nodig:

• Kaneelpoeder
  • Banaan
  • Havermout
  • (plantaardige) melk
  • Bevroren fruit
  • Pindakaas of andere notenpasta

Bereiden:

• ong. 40g havermout in een pannetje doen met zo’n 200 ml melk (amandelmelk geeft de fijnste structuur vind ik)
  • een banaan prakken en er doorheen roeren
  • kaneelpoeder er doorheen roeren
  • geheel roeren tot het een wat dikker papje is
  • in schaaltje doen met bevroren fruit en een lepel pindakaas als toppings
4 likes

Wel bedankt voor de tip😇

1 like

Ik denk niet dat dit een impopulaire mening is op het forum, maar wel in mijn omgeving.
Formule 1.
Opzich kan ik me best voorstellen dat het leuk is om te volgen, maar niet zoals het nu gaat. Hamilton wint AL-TIJD.
Zo boring.

33 likes