Ik vind het niet fijn als ernaar gevraagd wordt en zie ook niet in wat voor antwoord mensen dan verwachten. Ik heb veel kleine littekens op mijn been door een huidziekte en heb er elke keer weer spijt van als ik in de zomer een korte broek aan doe omdat altijd iemand op een tactloze wijze gaat lopen wijzen en een opmerking maakt. ‘Wat is dat?!?!’. Ik heb er helemaal geen behoefte aan om erover te praten en vind ik ook niet dat ik mensen te woord moet staan omdat zij het nodig vinden om zo’n opmerking te maken.
Onbekenden: hou je stil over m’n wijnvlekje.
Ken ik je langer dan een maand: vraag er gerust naar.
@Itsu
Ik vind het sowieso echt ver gaan om ‘gatver’ tegen iemand te zeggen, zelfs als iets wel vies is itt tot psoriasis of roos. Gewoon ronduit onaardig eigenlijk.
Gatver wat is Milka vieze chocola!
Echt veel zoeter vergeleken met andere chocolade. Of ligt dan aan mij?
Heb een reep hazelnoot chocolade van de AH en eentje van Milka gekregen. Die van de AH (delicata) is lekker en toen nam ik een stukje van die van Milka, kapot zoetttt vergeleken met die andere🥴
Overigens snap ik echt niet waarom ik vroeger witte chocolade verkoos boven hazelnoot of puur. Altijd ruzie om chocoladeletters omdat ik geen hazelnoot wilde. Kan het me echt niet meer voorstellen haha witte chocolade is echt goor
Milka is geen chocola
Oh ja heerlijk, hoe trashier hoe beter
Heel herkenbaar, ik heb tot ik een jaar of 16/17 was ook hele erge psoriasis en eczeem gehad. En al die ongevraagde adviezen komen me bekend voor, ook echt de meeste stomme dingen (“heb je al eens dat blauwe blikje van Nivea geprobeerd?”). En vooral kinderen op school/in de klas waren echt naar, ze vonden het vies en vroegen of het besmettelijk was. Zelfs een keer dat iemand niet naast me wilde zitten en zei “ja straks krijg ik het ook!!”. Ze verzonnen zelfs bijnamen enzo voor me.
Maar mensen zijn gewoon kut. Als het dat niet was dan was het wel weer dat ik eens een hamburger moest eten of dat ik een keer in de zon moest gaan zitten met mijn witte gezicht. Stop gewoon en bemoei je met je eigen levuh Karin.
Dat is wel fijn aan ouder worden: je leert jezelf en je lijf beetje bij beetje steeds meer waarderen en inmiddels ben ik het meest van de tijd hartstikke blij dat ik (redelijk) gezond ben en dat alles het doet.
Ik heb dus littekens die daar heel erg op lijken, waardoor je mensen dit wel achter je rug om hoort fluisteren. Dan heb ik liever dat ze het gewoon vragen. Al wordt het vaak toch niet geloofd dat dit naast mijn andere littekens gewoon brandplekken zijn van rush hour in de horeca😅
Dat soort reacties krijg ik ook: misschien moet je gewoon eens een lekkere vette hamburger eten.
‘‘Wat heb jij daar?’’
#opbokken
Wat heb jij daar?
ik kom middelvingers tekort #mijniebelle
Ik heb een aantal zichtbare littekens, voornamelijk van moedervlekjes die zijn weggehaald. Ik vind het geen enkel probleem als je er naar vraagt, er zit voor mij verder geen emotie aan verbonden dus ik zit er niet mee. Eentje ziet er uit zoals kinderen littekens vaak tekenen bij piraten (heb het hieronder even getekend haha) en dat vind ik best geinig eigenlijk. En op mijn knie heb ik ooit een abces gehad dus daar is nu echt een klein hapje uit genomen, ook wel grappig om te zien.
Laatst vroeg een collega aan mij: doet het lopen niet zeer met die kromme beentjes van jou? Ze bedoelde het niet verkeerd, maar kom op. Kromme beentjes?
Het lijkt me overigens heel fijn als mensen eens wat meer hun bek houden over uiterlijke kenmerken. Alsof mensen het zelf niet weten, hoeft zo’n kwetsende opmerking niet ook nog eens bij. Net als die goedbedoelde adviezen. Echt bedankt dat je me even iets vertelt wat ik mijn hele leven al weet!!!
Omg!! Dan spoor je toch niet! Iedereen snapt toch wel dat zo’n opmerking kut is.
Hoe antwoord je hier op? Serieuze vraag want ik weet nooit hoe ik op dit soort achterlijkheid moet reageren
Zo zijn mijne ook! Heb er wel eens over nagedacht om er een vissenkop bij te tatooeren zodat het net een vis met gratenlichaam is maar toch maar niet gedaan
Omg dit is zo herkenbaar Ik heb heel ernstig eczeem waarvoor ik ook mega vaak naar het ziekenhuis moet. En dan zeggen mensen dingen als oh ja vervelend he, in de winter heb ik ook wel eens een droge huid! Eh fuck you?? Of oh daar moet je mee naar de huisarts gaan die heeft er wel iets voor. Grootste frustratie in m’n leven dit
Wat naar zeg! Ik heb sinds paar weken chronische urticaria ontwikkeld, maar heb daar gelukkig nooit vervelende opmerkingen op gehad. Juist heel meelevend en begripvol.
Ik probeer echt al heel lang een goeie reactie te verzinnen, maar ik heb geeen idee. Volgens mij is mijn hoofd wel een groot vraagteken als mensen zoiets zeggen. Ik leg het meestal wel uit, maar wil ze daarme eigenlijk ook bewust maken van hoe achterlijk die vragen soms zijn. Maar dat weet ik nooit, dus als iemand daar tips voor heeft hahaha
Ik vertelde vroeger eens aan een dansleraar dat ik voor de grap weleens op mijn knieen de trap op ging en toen zei hij: “kun je niet normaal trap lopen dan? Omdat je zo dik bent??” … ok thanks he