Haha, deed ik ook hoor toen die klagers zo op een sociaal media post van gemeente reageerde. Dan moet ik echt op mijn handen gaan zitten.
Ze zijn te lui zelf een bezem te pakken als ze er ‘‘last’’ van hebben en snappen niet hoe belangrijk bomen in een straat zijn (in de zomer scheelt dat aanzienlijk op de temperatuur en over zuurstof aanmaak etc niet te beginnen).
Ik ben nog steeds verbolgen over het feit dat de prachtige bomen bij mijn ouders in de straat zijn gekapt. Een boomer bewoner was na jaren onsuccesvol klagen over de blaadjes opeens allergisch voor de bomen. Dus toen werden ze gekapt. Nu is het echt een lelijke, kale straat.
Ik zou best in Almere willen wonen
Pijnlijk maar chill? Welk deel is pijnlijk? De prik of constant? Is het tijdens of na chill?
Oh echt, mijn zus had me deze gestuurd en daarom laat ik de bladeren in de tuin liggen (plus ik vind het wel een leuk gezicht, lekker herfstig)
Misschien toch maar weghalen dan haha
Oh dit bericht ga ik naar mijn buurvrouw sturen als ze weer eens vol afgunst naar de bladeren in MIJN (betegelde) voortuin kijkt.
Nee oke misschien ga ik de bladeren verzamelen en tussen de planten in mijn achtertuin leggen. En ooit een keer de voortuin beplanten maarja
Bladeren zijn goed, maar niet voor je gras. Heb de bladeren nu in de borders bij de planten gedaan, zijn die ook mee beschermd voor de winter
Wacht. Omdat iemand allergisch was heeft de gemeente die bomen gekapt?
Jep. Wel pas na een jaar zeuren en brieven schrijven van die man hoor. Maar ik denk dat ze uiteindelijk hebben toegegeven om maar van zijn gezeik af te zijn.
Bij bijna alles wat er in het forumergernissen topic wordt besproken denk ik BOEIEEEEND.
En toch blijven lezen hè. Me lekker ergeren aan andermans ergernissen .
Het is ook goed voor de insecten, vogels en andere dieren (egels bijvoorbeeld).
Ik zou het echt fijn vinden als we wat minder spastisch over bladeren zouden doen. Want het is niet alleen maar ‘troep’, ze zijn ook gewoon belangrijk voor de bodem en de natuur.
Geldt trouwens ook voor onkruid. Dat is ook zo’n Nederlandse hobby om elk opkomend sprietje meteen te vernietigen. Terwijl onkruid ook gewoon goed is voor het bodemleven, de biodiversiteit, het beschermt andere planten tegen uitdroging bij warm weer en het voegt voedingsstoffen toe aan de bodem.
Sowieso is het alleen maar onkruid omdat we het in die categorie hebben ingedeeld. Het zijn gewoon planten. Waarvan sommige zelfs eetbaar zijn of heel geliefd bij vlinders. Maar omdat wij het zo fijn vinden absolute controle uit te oefenen over de natuur kunnen we onkruid niet zo goed handelen.
Dus daar mogen we ook wel wat relaxter in worden, vind ik.
Ja ik laat ze gewoon liggen, zoals ik al aangaf vind ik het ook heel gezellig staan. Oh en ik wil een egel in mijn tuin! Ga binnenkort zo’n egelhuis en voer kopen haha.
Als die man ooit dood gaat, zouden ze zo’n herinneringsboompje uit zn as moeten laten groeien
Ik sproei liever bladblaasgebruikers nat.
Ik moet er ook elke keer een beetje om gniffelen ja… Wil geen verdriet of gevoelens bagatelliseren maar mijn god echt overdreven inderdaad
Ik vind 1 dag al te veel voor 1 persoon.
3 dagen meer iets voor een 9/11-achtige gebeurtenis.
Precies, en zeker voor een voetballer die vrouwen mishandelde. Ik snap volledig dat zijn voetbalkwaliteiten wereldwijde erkenning verdienen, maar ik heb er moeite mee wanneer de persoon zelf zoveel eer krijgt
(Ja ik begon hier onlangs ook al over bij de dood van Connery, sorry voor het one issue forummen)
Vind ook dat voetbal zo overdreven opgehemeld wordt en dat voetballers zichzelf wel erg serieus nemen.
Vond het ook echt irritant dat er zoveel aandacht naar ging in het nieuws, ik kende die hele man niet dus het boeide me ook niet zo.