Impopulaire meningen #3

Maar dan worden er weer andere namen top 10 namen, en dan kunnen die weer niet. Dus eigenlijk moet je dan minstens de top 20 vermijden om goed te zitten.

3 likes

Ik kan bij al deze namen alleen maar blonde welvarende kindertjes die in de bakfiets worden gebracht voor me zien

18 likes

Abdel, Marwan, Yasmina mogen van mij ook allemaal. Maar niet dat in elke klas 4 kinderen zitten met exact dezelfde naam.

1 like

Ik heb het juist over die top 10-namen, daar zitten deze niet in toch

Nee en die andere ook niet (iig niet in de top 10 van nu). Ik interpreteerde je bericht anders dat ik geen oog zou hebben voor andere culturen o.i.d. :P.

Ik werk op een basisschool met voornamelijk witte kinders van rijke stadse hippe yuppenouders en ik heb toch ook wel erg veel leerlingen met deze namen.

Edit: Oh ‘stadse yup’ is natuurlijk dubbelop.

De reden dat wij neerkijken op deze namen heeft er toch vooral mee te maken dat dit mensen zijn uit een lage sociaal-economische klasse?

12 likes

Sowieso beige. Ugh.

2 likes

Ik vind Djivano een prima naam. Snap dat minachtende over namen echt niet.

Of eigenlijk wel, het is gewoon een mix van classisme en racisme. Kap daar eens mee.

40 likes

Kan ik vrienden worden met je zus? Ik wil Catan + uitbreidingen spelen maar niemand in mijn omgeving vindt het leuk :rage:

4 likes

Koop de app! Ik speel het op mijn tablet tegen de computer.

1 like

Haha ja ik doe dat wel eens maar is toch minder leuk dan gezellig samen spelen met een bord! Of desnoods online maar in ieder geval wel gezellig samen.

Dit is een hele late reactie, maar je houdt me hier echt even een spiegel voor. Ik ben hier zo enorm gevoelig voor. Het idee van “als we dan toch zo veel thuis zitten, dan maar zorgen dat je er thuis een beetje leuk bijloopt” zat er bij mij ook helemaal in, en ik wilde heel graag zo’n mooi beige matchend chillpak hebben. Nu ik dit lees besef ik me pas echt waar het vandaan komt, en dat ik er vooral niet aan moet toegeven.

9 likes

Ik vind Amy winehouse echt totaal niet boeiend, nooit gevonden ook.

4 likes

Ik vind TikTok leuk :older_woman:. Veel leuker dan insta
Mijn tijdlijn bestaat overigens niet uit dansjes en mensen die zichzelf zwoel in de camera aankijken (< het beeld dat de meeste mensen hebben over die app) maar uit hele leuke interessante andere filmpjes. Het is eigenlijk echt net instagram qua content maar dan in korte filmpjes en geen saaie plaatjes. Het is echt niet alleen dansen en muziek #boringgg

30 likes

Heb je wat volg tips?

1 like

Nou volgens mij volg ik dus geen mensen, mijn tijdlijn is gebaseerd op dingen die ik blijkbaar interessant heb gevonden met een hartje. Bijv crime verhalen, filmpjes over vroeger/geschiedenis, grappige filmpjes, bizarre ongelukken of gebeurtenissen, life hacks, koken en schattige dieren.
Ik zou je aanraden ook op hashtags te zoeken! Er is zo veel content. Hele leerzame ook. Bijv voor mensen die willen ondernemen of geĂŻnteresseerd zijn in huizen verbouwen. Er. Is. Zo. Veel.
Veel leuker dan insta. Ik vind plaatjes kijken voortaan saaai #verwend

5 likes

Jaa, ik ben dit helemaal met je eens! Ik zit ook best veel op TikTok en kom vrij weinig dansjes of zwoel kijkende mensen tegen en vind het echt heel leuk wat ik tegenkom. Veel mensen die zelf een webshop gestart zijn en creatief bezig zijn, inderdaad verbouwende mensen, maar ook leuke workouts (die ik like om er wat mee te doen en dan natuurlijk niet doe maar /care), recepten waar ik nog nooit van heb gehoord en nu wil maken.

4 likes

Dit is mn eerste hit op een van je hashtags

Ge-wel-dig haha

Thanks voor je tips! Ik ga even wat zoeken en liken!

4 likes

Is dit tegenwoordig nog impopulair? Heb het gevoel dat TikTok steeds hipper wordt

1 like