Impopulaire meningen #3

TikTok lijkt mij best leuk qua content maar ik heb het nog niet geïnstalleerd omdat ik best wel twijfel over de hoeveelheid data die die app schijnbaar over je verzamelt (veel meer dan andere social media apps)? Dat was in de zomer veel in het nieuws maar heb er daarna niet veel meer over gehoord, heeft dat nog een staartje gekregen?

Ik heb trouwens precies om die reden helemaal geen social media apps op m’n telefoon geïnstalleerd dus TikTok zou dan al helemaal raar zijn haha.

4 likes

Ja, same. Vriend is ook helemaal fan maar heeft een telefoon die hij nauwelijks gebruikt voor prive doeleinden.

1 like

Nja wat gaan ze er mee doen. Tegen iedereen vertellen dat ik geen leven heb.

4 likes

Dit is ook waarom ik het weer verwijderd heb, ook al vond ik het nog zo leuk. Als zelfs Amazon tegen hun werknemers zegt dat ze het niet mogen installeren op hun werktelefoon vertrouw ik het ook niet helemaal. (Ook al was dat zogenaamd een foutje, vreemd foutje dan)

1 like

Dit, en ik wil niet nóg meer apps en platformen die mijn tijd opslokken.

1 like

ik vind vrouwen van nu die gekleed gaan in jaren 50 kleding, van die pettycoats, make up zoals sterren toen, zo’n krul in hun kapsel en alles zo overdreven taille echt bij voorbaat irritante types.

pls go away

58 likes

:frowning:

2 likes

vaak zingen ze ook :slightly_smiling_face:

5 likes

Logische gedachte, maar jouw gegevens, en die van andere gewone mensen die niks te verbergen hebben, zijn heel interessant voor cybercriminelen. TikTok heeft bijvoorbeeld toegang tot alles wat jij ooit hebt gecopy-paste op je telefoon, dus niet alleen binnen die app. Als je ooit een wachtwoord hebt gekopieerd, dan heeft iemand die tiktok hackt dus al je e-mailadres en je wachtwoord: veel mensen gebruiken voor hun e-mail en social media hetzelfde of vergelijkbare wachtwoorden. Waarschijnlijk heb je ooit wel eens een kopie van je ID verstuurd aan iemand, en ook wel eens je rekeningnummer. Zo kan iemand gemakkelijk identiteitsfraude plegen met jouw gegevens en dat kan hele nare en dure gevolgen hebben.

Op dark web worden bijvoorbeeld ook mappen met foto’s verkocht van 17-jarige Nederlandse meisjes die trots met een selfie met hun net gehaalde rijbewijs op Instagram hebben gezet. Die meisjes zijn zich van geen kwaad bewust want “wat moet iemand nou met mijn informatie, ik heb niks te verbergen!”, maar hun foto’s worden vervolgens gebruikt om fraude te plegen. En je denkt dan misschien, dat overkomt mij niet, tot het je wél een keer overkomt en dan ben je de Sjaak.

36 likes

Zo mee eens. Bij mij kwam onderstaande instagrammer/marilyn monroe imitator te voorschijn op insta. Nou draag me weg hoor, die irritante nep hese stem die ze opzet. Echt ik kan het niet handelen.

Jezus wat kut

Dit ziet er toch ook gewoon niet uit. Marilyn had een hele mooie lach, zij kijkt scheel om die maniakale lach op te zetten. Ze lijkt niet eens.

14 likes

Ik haat haar. Ze zit op tiktok en ze zet haar stem heel raar op. Zo hoog en ¨luchtig" maar je ziet dat ze er heel veel moeite voor moet doen.

4 likes

Ouh… Heb je linkjes naar deze info?

Hahahahah ik wist bij het lezen van deze ergernis gewoon dat je haar bedoelde
Ze komt altijd voorbij op mn explore pagina op instagram, vind haar ook echt irritant

1 like

Ohnee ik bedoelde haar niet.

Meer gewoon Nederlandse types eigenlijk, ze lijken ook altijd te zingen of andere kleinkunst.

2 likes

Meeste wat ik hier type heb ik gelezen in het boek “ik weet je wachtwoord” van Daniël Verlaan! Algemene info over tiktok en veiligheid moet je even googlen op “tiktok privacy” of “tiktok safety”, dan vind je heel veel hits :blush:

4 likes

Gvd, ook aps je tiktok heel even hebt gehad en daarna eraf hebt gegooid? :sob:

1 like

Hier is echt zoveel mis mee :exploding_head:

1 like

Ja en dan ook ‘real women’ zeggen.

4 likes

Shit ik ben geen echte vrouw. Mijn hele leven is een leugen!!

4 likes