Impopulaire meningen #4

Haha hierop volgend een impopulaire mening van mij: ik vind het echt genieten om in een parfumwalm van iemand te staan (mits het een enigszins lekkere geur is natuurlijk). Dan kan de walm me niet groot genoeg zijn.

22 likes

Ik heb echt een hekel aan knoflook :nauseated_face:

3 likes

Nou ja, ik vraag me dan wel af wat zus 1 zo bijzonder maakt dat ze haar wel wat willen geven.
Risico van meerdere kinderen nemen vind ik dat je ze allemaal gelijk moet behandelen

6 likes

Ik vraag mij af of hier ouders aanwezig zijn die het gevoel herkennen van het ene kind meer gunnen dan de andere. Ik las laatst een artikel over het veel voorkomt maar nog een taboe is: je ene kind leuker vinden dan de ander (is niet hetzelfde als gunnen, I know)
En @Vaiana dit is ook niet per se een directe reactie op wat jij zegt, maar door jouw post kwam deze gedachte in mij op.

Ik heb bij mij thuis wel altijd verschil gevoeld in voorkeursbehandeling tussen siblings. Maar heb me ook altijd afgevraagd of dat tussen mijn oren zat.

Ik weet trouwens niet waar de andere discussie zich afspeelt dus geen idee wat hier al over gezegd is.

Ah, volgens mij heb ik geen toegang tot dat topic want kan het niet vinden

1 like

Ik weet ervan! Ik ben een keer te lang inactief geweest dus ben opnieuw bezig de berichtendrempel te halen :sweat_smile:

3 likes

Ik wil graag een paar muggenbulten

Heb er nog geen gehad, geen mug gehoord ook en zo is het voor mij geen zomer :angry:

1 like

Heb er wel 12 ter overname

2 likes

's avonds in het bos gaan wandelen, daar zijn er genoeg te vinden haha

2 likes

Ja ik wil zo’n kruisje diep in m’n hypothetische muggenbult krassen.

4 likes

Wil je de mijne hebben? Ik zit er helemaal onder en wordt gek

Ik erger me echt ontzettend aan mensen die het nieuws niet volgen omdat ze er “verdrietig of ongelukkig” van raken. Dat ze het daarom liever niet willen weten. En: waarom zou je steeds met de ellende geconfronteerd moeten worden?

Lekker egoïstisch je ogen blijven sluiten voor de rest van de wereld vind ik dat.

32 likes

Ik heb op dit moment een bewuste keuze gemaakt om het nieuws rondom Afghanistan niet te volgen omdat het me diepongelukkig maakt, ik er niks aan kan doen en het hele dagen van me ontregelt als ik er wel in duik.

41 likes

Aan de andere kant: als het jou echt zo ongelukkig maakt, gaat er ook niks aan de situatie in Afghanistan veranderen als je er wél over leest. Ik begrijp deze mensen wel, had het zelf aan het begin van COVID. Kon het gewoon niet meer goed handelen en werd er heel neerslachtig en gestresst van, toen ben ik ook even gestopt met het nieuws te volgen. En voila: het virus is er nog steeds.

13 likes

Je hebt ook een tussenmaatje: zelf het nieuws niet volgen maar je op de hoogte laten houden door vrienden.

3 likes

Ik volg oa NOS Stories op insta, ook voor jeugd bedoeld maar snap het daardoor soms beter 🥸

8 likes

Dat had ik gisteren en vandaag. Tijdens werk allemaal artikelen erover gelezen, het nieuws bijhouden en ik vraag me af waarom. Meer artikelen lezen en filmpjes zien maakt alleen maar nog moedelozer. En mijn baas vindt het ook niet zo leuk denk ik dat ik me er door laat meeslepen. Heb echt weinig werk er door verzet.

5 likes

In de bio staat “nieuws voor jongeren”, maar ik voel me soms nog steeds een onwetende puber dus pas daar prima tussen.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk los je wereldproblemen niet direct op door het nieuws te volgen. Maar ik denk wel dat we collectief kunnen leren van alle ellende. En in dat opzicht voel ik me wel verantwoordelijk om ook de dingen die me ontzettend deprimeren te blijven volgen. Want ik ben onderdeel van de wereld waar dit op gebeurt. En het nieuws zorgt ervoor dat ik nadenk over hoe ik me wil verhouden tot die wereld. Dat lukt misschien niet als het je te veel in zijn greep houdt, dus ik begrijp ook dat je nieuws soms moet doseren.
Maar ik denk wel dat we met elkaar voor een betere wereld kunnen zorgen door elkaars ellende te blijven zien.

11 likes