Impopulaire meningen #4

Ja wat @Soy.peor al zegt. De beweging is gekaapt door mensen die het wel mogen supporten, maar die absoluut niet het boegbeeld hadden moeten worden, maar dat wel zijn geworden. Waardoor het nu ineens draait om mensen met een lichaam wat gewoon sociaal geaccepteerd is, maar die hun onzekerheden laten zien ipv waar het ooit mee begon.

Ik heb m’n scriptie erover geschreven en ik merkte trouwens wel echt een groot verschil tussen hoe mijn leeftijdsgroep (21-25 jaar) naar dikke lichamen kijkt ten opzichte van jongere meiden (jonger dan 18). Op een positieve manier! Dus dat gaf wel hoop!

5 likes

Dit heb ik ook met een dunne collega. Als ik een salade oid eet zeggen mensen ‘goh wat knap en gezond van jou zeg!!!’. Hij eet alleen maar witte bolletjes met dikke laag roomboter en hagelslag. Daar zou ik geeneens over peinzen. Goed al eet ik ook nog steeds op een andere verdieping als ik wel eens een snack haal :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ja 100% mee eens.

@lisaanna holy shit echt? Dat is echt intens naar. Dat is nog erger dan wanneer je huisarts tegen je zegt op je 15e dat je aan de pil moet vanwege je acne en menstruatieklachten.

2 likes

Sowieso commentaar over eetgewoontes van anderen… just stop. Ik ben slank maar kan eten als een bouwvakker. Lunch nu al 1,5 jaar met dezelfde collega’s en krijg elke keer weer commentaar als ik een flink stuk taart pak, nog een rondje extra eten haal, geniet van bittergarnituur, whatever. Soms in de trant van: ‘waar laat je het toch allemaal’, dan weer: ‘jij weet ook van geen ophouden hè’, ‘is het weer eens zover, ben je weer aan het eten?’ Tot zo’n 3 jaar geleden was ik vrij obsessief aan het kcal tellen en restricten dus ben allang blij dat ik eet wat ik wil, wanneer ik wil. Echt hjb let me liveeeeeee

12 likes

Jaaa maar echt hoor. Het heeft mij echt jaren gekost om gewoon in het openbaar te snacken en ik houd niet van zoetigheid dus als ik taart afsla is het zo vaak ‘oh ben je op dieet’ :smiling_face_with_tear: (nee geef mij aub een bitterbal). Bij mijn collega denk ik ook alleen maar good for you. Maar hij krijgt echt nooit opmerkingen. Sowieso lunch ik nu vaker alleen/apart omdat de dieet praat weer vol aanwezig is en ik daar geen zin in heb als ik probeer te lunchen.

Wel zin om morgen een bodycon jurk naar werk aan te trekken en misschien ga ik wel een broodje kroket eten met lunch. Ik ben echt in mn villain arc aangekomen.

10 likes

Sonja bakker: ik woog ooit 75!!!

8 likes

Mijn god dat kan toch echt niet eigenlijk

4 likes

Met Sonja Bakkeren is mijn eetstoornis ontstaan. Nu heb ik gelukkig alleen nog SAS-dagen.

10 likes

Liever niet Fajah, want dan word ik een chagrijnige tering troll

Jezelf goed voelen terwijl je bovenop de ander staat? Terwijl het onzin is want er is geen ‘goed voelen’ tov eten. Volgens mij zijn het vaak of de mensen die gefrustreerd zijn door hun eigen dieet of mensen die gewoon een hele rare vorm van smalltalk hebben.

5 likes

Of die fantastische inspirerende quotes die ook op het forum rondgingen: nothing tastes as good as skinny feels :cry:

5 likes

Ja die was van Kate Moss geloof ik? Dan heb je nog nooit echt lekker gegeten denk ik dan haha :upside_down_face:

3 likes

Dit soort quotes hebben mij als 14-jarige op Tumblr zo fucked up laten voelen wow.

10 likes

Degene die dat heeft bedacht heeft nog nooit red velvet taart gegeten. Just saying.

10 likes

Jij bent nog nooit bij Piece of Cake geweest :scream:

2 likes

wat moet red velvet zelfs voorstellen? een gore sponstaart met teveel kleurstof?

6 likes

NEEEEE Chocoladetaart met cream cheese frosting

3 likes

maar waarom is het dan rood?
image

7 likes

:sparkles: kleurstof :sparkles:

Dus het is een gore sponzige CHOCOLADE taart met teveel rode kleurstof

3 likes

ik vind van die sponstaarten sowieso echt goor, doet me echt denken aan die dingen die vroeger op familiefeestjes op tafel kwamen met botercreme en chemische decoratie :nauseated_face:

3 likes