Impopulaire meningen #5

Omg long-covid is zo irritant, niemand doet daar ook een beetje zijn best op dus ze zeggen ook letterlijk het Nederlandse woord long. Zo verwarrend.

3 likes

Nah je merkt echt wel verschil tussen Engelse leenwoorden die we steeds meer gebruiken omdat de taal zich zo ontwikkelt, en mensen die op een pretentieuze manier overal Engelse woorden en zinnen doorheen gooien. Ik denk dat daar de irritatie vooral zit: het voelt juist niét als een natuurlijke ontwikkeling hoe sommige mensen praten maar juist geforceerd.

14 likes

Ik ben het grotendeels wel met je eens omdat ik het ook zo beleef omdat ik het denk ik in een vrij gelijkaardige context als jij bekijk / beleef.

Maar bovenstaand geldt denk ik echt voor veel minder mensen dan het lijkt en komt op mij eerder over als een onderscheid in hoger sociaal-economische status.

Er is zoveel meer diversiteit in taal die echt onzichtbaar is en onzichtbaar wordt gemaakt (hoe vaak wordt er dialect gesproken/ sterk accent op radio of tv?). Ik kan me voorstellen dat er veel mensen veel minder in aanraking komen met Engels dan wij (of bijv veel met het Duits) en dat zij zich wat vervreemd voelen.

2 likes

Om die reden heb ik ook zo’n anderhalf jaar lang gedacht dat het iets was van ernstige covid in je longen ofzo in plaats van LONG covid

10 likes

Als mensen wat random (:grimacing:) Engelse woorden gebruiken dan stoort het me totaal niet, maar als zinnen half Engels, half Nederlands zijn, met veel ‘but like’ en ‘cause you know’, dan wordt het echt super irritant.

Las gister nog dit gedicht en dacht toen ook weer :roll_eyes::roll_eyes:

4 likes

Ja nee dit is echt vreselijk. Niks poëtisch aan. Het kan wel heel mooi zijn als het goed gedaan is. Zoals this varkentje van Edward van de Vendel

Edit: oh ik had hem al eens gedeeld en dan uitgeschreven. Zie hier

11 likes

Haha ja maar dan noem je ook wel een bundel, deze manier van schrijven is gewoon haar stijl. Ik vind het wel passen bij de vibe van haar gedichten

3 likes

Ik vond het juist niet per se iets toevoegen. Op zich wel om de tumblr-vibe weer te geven, maar vaak dacht ik bij mezelf dat de Nederlandse vertaling van woorden ook gewoon prima zou passen en het juist wat minder oppervlakkig zou doen voelen.

2 likes

Hahaha ik hoop trouwens niet dat je je stoorde aan het woord ‘vibe’ in mijn zin, zie nu dat het vrij ironisch is

3 likes

ahahah nee dat soort dingen doe ik zelf dus ook, het stoort me alleen wanneer mensen echt half Engels, half Nederlands praten (of schrijven dus).

4 likes

Jeetje wat heftig. Volgens mij moet je voor zulke dingen toch toestemming geven of iets. Ze moeten het in iedergeval vertellen ja.

2 likes

Hij geeft echt niks om dat soort dingen. Zelfs als ergens geen toestemming voor gegeven is, gaatie stiekem dingen filmen.

4 likes

Ik vind het superlief al die kinderen met die lampionnetjes en dat ze zo staan te zingen :pleading_face: ben zelfs een beetje sip dat ze hier voorbij lopen

16 likes

Ik weet geen eens of het een impopulaire mening is hier, maar ik vind zulke naakte vrouwen vazen tien keer niks. Ook alle interieur spullen (en pins) met borsten, piemels vagina’s vind ik niet mooi.

De enige uitzondering is Georgia O’Keeffe. Haar schilderijen hebben wat vagina-achtigs

45 likes

Haha nee mee eens, ondanks dat ik vrouwenlichamen wel mooi vind maar niet in een vaas! Net als dit
download (1)

10 likes

Het heeft altijd wat cartoonesk op een of andere manier. Dan kijk ik liever hier naar. Het moet wel een bloem voorstellen mensen.

5 likes

Ik ben echt preuts maar ik zou me zo ongemakkelijk voelen als er mensen op bezoek komen en er staan allemaal naakte lichaamsdelen in mijn huis :joy:

2 likes

Ik geloof echt niet in dat koriander zeepgen. Heb echt het idee dat dat zo’n ‘spinnen eten in je slaap’-internetverhaal is.

Iedereen vindt andere dingen lekker maar bij koriander is het ineens een gen? Misschien heb je gewoon geen smaak.

24 likes

hoe is dit een mening hahaha het is wetenschap

40 likes

Nou ik kan me gewoon niet voorstellen dat het altijd gewoon smaak is maar ALLEEN bij koriander niet? Maar eigenlijk slaat het ook nergens op want het boeit me niet genoeg om het te googelen naar wetenschappelijke onderbouwing. En toch denk ik altijd van jaaahoooor :sob:

9 likes