Ja inderdaad. Of hij gaat een keer in zn eentje op vakantie? Of met familie/vrienden ofzo. Dan kan hij er even tussenuit en kun jij lekker thuis blijven @anon26794567
Ja dat is zeker een optie gaan we ook hopelijk snel doen even apart van elkaar. We missen elkaar wel snel maar daar moeten we dan even doorheen. Hij wil bergbeklimmen en ik ben het gelukkigste met een dagje weg naar de sauna o.i.d.
Ik vind veel meer rust bij het idee thuis te blijven, ik moet soms voor werk wel reizen maar die knop kan ik gelukkig vrij goed omzetten.
Ik snap heel die hype rondom die Barbie film niet?
Herkenbaar! Ik ga ook niet graag op vakantie, ik heb snel last van heimwee. Een week is lang genoeg voor mij. Mensen vinden dat vaak heel gek, hè? Mijn man gaat vaak meer dan één keer per jaar op vakantie, maar dan met collega’s, familie of vrienden. Wel lastig als je elkaar snel mist, daar hebben wij weinig last van gelukkig.
Wow ja dit heb ik ook! En iedereen kijkt me dan gek aan, maar ik vind het verschrikkelijk. De stress voor de vakantie over het inpakken, of het hotel of wat dan ook wel voldoet aan verwachtingen, hoe het eten zal zijn en of ik wel dingen ga lusten, hoe de reis zal verlopen. Vliegen doe ik sowieso niet meer nadat ik de laatste keer een drugstest moest doen omdat ik ZO zenuwachtig was voor het vliegen (nee mensen had uiteraard geen drugs gebruikt). Ik ben er nu al 3 jaar onderuit gekomen ivm de kinderen, maar volgend jaar moet ik er toch echt aan geloven… Kan me daar nu al zorgen om maken pff.
Edit: oh en laten we het niet hebben over de andere taal! Ik ben zo onzeker over mijn Engels dat ik nauwelijks het woord durf te doen. Behalve als ik heb gedronken
Schiet mij maar naar de maan, maar ik vind die hele hype die nu rondom Barbie gaande is alleen maar met de dag irritanter worden.
Dit is inmiddels geen impopulaire mening meer op dit forum
Ja er is zelfs een dikke barbie!!! Ik was zo blij toen ik haar zag lawyer barbie, sharon rooney
Ja echt zooo flauw! Zet je over de opvoeding heen waarin roze en barbiedingen als “te meisjesachtig” en zwak werden gezien maar own gewoon dat dit een mega belangrijke movement geweest in het feminisme en dat hoewel Mattel (en daarmee ook uiteraard de filmindustrie en de promo rondom deze film) natuurlijk zijn gerelateerd aan het kapitalisme, juist belangrijk om nu deze empowering, laagdrempelige maar mega sterke film vet te hypen.
Een benaderbare en esthethisch mega plezierige film die op humoristische maar realistische wijze Barbie en haar impact tegelijk met het patriarchaat onder de loep legt. Wat de fuck wil je nog meer? De haters op de promotie hebben de film ook sowieso niet gezien - you’re missing OUT!
De film is een dikke prima. Maar je kan geen winkel meer in lopen of Barbie schreeuwt je tegemoet in de merchandise. Heel slim natuurlijk om erop in te spelen van de fabrikanten natuurlijk, want het wordt massaal gekocht. Maar dat is juist het irritante, alle influencers promoten ineens Barbie.
Destijds was het hetzelfde verhaal met Frozen, daar gleed je ook in bijna alle winkels over uit.
Enige waar ik moeite mee heb met de Barbie film is dat op de achtergrond onderhandelingen waren met SAG Aftra (vakbond van acteurs). Er zijn sterke vermoedens dat SAG aan het lijntje werd gehouden door de studio’s, zodat ze nog even stevig reclame konden maken voor de Barbie film. Daar kunnen de mensen van de film weinig aan doen, maar het heeft wat smerigs.
Overigens is Fran Drescher (aka the nanny) voorzitter van SAG Aftra
Ik begrijp wel wat je zegt maar ik vind het opvallend dat dit soort argumenten (en anti-kapitalistische argumenten ook) ineens de boventoon voeren als het over de Barbiefilm (empowering voor vrouwen, de queer community, etc.) gaat. Vraag me af of de nieuwe James Bond (met een mannelijke 007) onder dezelfde omstandigheden dezelfde kritiek had gehad. De hele filmindustrie is problematisch maar nu is het ineens een probleem. (Of is dit ‘whataboutism’?)
Cool dat FD voorzitter is van SAG, trouwens.
ik vond de zoop reünie echt tegenvallen
Mhmm, denk het niet. En ik denk dat je gelijk hebt met het argument over James Bond. Overigens zijn de script schrijvers al bijna drie maanden in staking en er gebeurt geen reet aan de kant van de studio’s. Ja behalve stoepen afzetten en bomen afzagen zodat de stakers niet in de schaduw kunnen staan terwijl het snikheet is.
Owww, ik voel me toch een soort van verplicht om te reageren omdat ik de hype niet snap. Zeker omdat ik er écht niet op haat of kinderachtig wil doen
Het is meer ik heb geen idee waar de film over gaat maar hele speciale outfits, muziek ik weet niet maar echt álles nu om barbie draait. Daarom snapte ik die hype niet.
Maar daarin dus geen een keer bij op over kwam dat dit iets belangrijks is in deze tijd als het gaat om een inclusieve productie etc. Dat kom ik nergens tegen in al die insta filmpjes, outfits, tiktoks etc etc.
Ik had daar ook niet veel soeps (zoops) van verwacht.
haha nou ik zag veel positieve reacties dus ik hoopte wel op goeie nostalgie. maar je zag niet eens het stukje dat elise verliefd was op die orang-oetan en zich inbeeldde dat hij ‘ik vind je lief’ zei dus dan hoeft het van mij niet meer
Ik heb dit letterlijk gezien in de reünie? Ze bespreken dat in haar boomhut, dat ze verliefd op een aap is en dan spelen Patrick en Vivienne de scène tussen Mike en Elise na in de boomhut.
ja maar NIET dat elise zich inbeeldde dat die aap ‘ik vind je lief’ zei!!!
Omg ik was dit vergeten, dit is toch echt gestoord eigenlijk haha