Impopulaire meningen #5

Ik denk dat particuliere zonnepanelenstroom in de wijk blijft, doordat ze achter een elektriciteitshuisje zitten en daardoor niet op het hoogspanningsnet ( bijvoorbeeld 150000V voor grote afstanden) komen. De omvormers worden al afgeschakeld als de stroom in de wijk 260V wordt ipv 220V.
Bron: vriend werkt bij een netbeheerder, en toen ik vroeg of onze zonnestroom bij de treinen even verderop terecht kwam, zei hij van niet, die zitten achter een ander verdeelstation.
Ik ben wel eens op een hoogspanningsstation geweest, de stroominput komt van centrales, het wordt omgezet in een lagere spanning en gaat naar een verdeelstation in een wijk. Ik denk niet dat het tweerichtingsverkeer is.

Windmolen- en zonneparken zijn een ander verhaal, die zitten achter een andere aansluiting en kunnen wel bijdragen aan de hoog- en middenspanning.

4 likes

Als je gegeten hebt alles meteen in de vaatwasser zetten. Waarom zou je het eerst op het aanrecht zetten?

3 likes

Omdat de vaatwasser aanstaat zegt ze toch

4 likes

Maar dan klopt " in principe kan elektriciteit supergemakkelijk grote afstanden afleggen" niet voor particuliere zonnepanelen wanneer de zon goed schijnt? En daarom is het beter om dan je vaatwasser en wasmachine te laten draaien. Ik reageerde vooral op die zin, die had ik in mijn eerste bericht moeten citeren, zie ik nu.

1 like

Maak het leven nier zo ingewikkeld en zet de vaatwasser gewoon aan als hij niet helemaal vol is. Vaatwasser is vaak milieubewuster dan met de hand afwassen en veel vaatwassers hebben een kort programma of eco programma.

Mijn persoonlijke ergernis zijn dan weer dingen die niet in de vaatwasser mogen zoals bepaalde thermosbekers of pannen. Heb je een vaatwasser, sta je het alsnog met de hand te doen.

32 likes

En toch vind ik het minder erg dan twee dingen met de hand te doen dan alles :grimacing: vaatwasser was echt wat ik heb gemist.

1 like

1 september, een van m’n favoriete dagen op facebook: allemaal foto’s van de eerste schooldag van kinderen :grinning:
Side note: ik wil niet eens zelf kinderen :sweat_smile:

1 like

Ik walg echt van badmatjes. Afgelopen vakantie zaten we in twee vakantiehuizen waarin badmatjes lagen. Hoewel de badkamers er schoon uitzagen, heb ik in beide huizen de badmatjes met een knijper opgetild en in het ene huis in de 60 graden was gegooid en in het tweede huis (zonder wasmachine) in de schuur gelegd en pas weer neergelegd toen we gingen uitchecken.

Gewoon het idee dat iedereen daar op staat, misschien wel half overheen pist indien in de buurt van toilet of wat dan ook. Als ik ergens op visite ben dans ik ook gruwend om zo’n ding heen.

Maar heb dat je ook met de sprei en sierkussens op hotelbedden. Hup, aan de kant. Je weet nooit wie daar in zijn blote reet op heeft gezeten.

23 likes

ja bah die sprei en sierkussentjes trek ik ook gelijk van het hotelbed, zo smerig.

18 likes

Welke school start er dan ook op vrijdag

1 like

:face_vomiting::face_vomiting: toen ik op vakantie was stond er ook zo’n stoffen bank in de huiskamer en ik zag aan alles dat het goor was. Ik heb de hele vakantie die bank ontlopen en op een houten krukje gezeten zodra we daar waren.

2 likes

Kan ik me helemaal voorstellen! Ben voor thuis niet zo van de leren banken, maar op vakantie helemaal voor. Toch het idee dat dat minder goor is (‘schoon’ zou ik het dan ook weer niet noemen :wink:)

3 likes

Scholen in België starten na de zomer altijd op 1 september, ondanks welke weekdag dat is, voor zover ik weet (bij mijn nichtjes in België op school wel, in ieder geval)

2 likes

Ik neem altijd lakens mee om over stoffen banken te leggen, maar ik probeer sowieso geen huisjes met stoffen banken te huren.

2 likes

Dit inderdaad. Hoewel het in Brussel en Wallonië nu anders is, daar beginnen ze een week vroeger nu. Maar in Vlaanderen dus steeds op 1 september, niet per sé op een maandag dus. Ik was net altijd blij als 1 september op vrijdag viel. één dag school en meteen weer weekend :smiley:

5 likes

Start hun vakantie dan ook altijd op dezelfde dag? Ieder jaar weer?

1 like

Ja
30 juni is de laatste schooldag.
1 juli tem 31 augustus ‘grote vakantie’.
Dit is voor Vlaanderen.

Dit was tot schooljaar 2021-2022 voor heel België ook zo.
Maar sinds afgelopen schooljaar hebben Wallonië en Brussel 1 of 2 weken minder grote vakantie, maar een week extra in november en februari.

Dan niet nee en zou ik ook wat minder aarzelen, als het echt duidelijk is dat ze gewassen zijn. Maar deze keer waren het van die dikke echte badmatten met zo’n plakkerige antislip onderkant. Ik kokhals dan al bijna van het geluid als ik zo’n ding optil. :sweat_smile:

1 like

ik vind zware grote hotelkwaliteit handdoeken heel kut, ze zijn zo… zwaar. het is een hele workout om je af te drogen met zo’n ding.
geef mij maar een rattige dunne kartonnen handdoek, veel wendbaarder, ik word zelf sneller droog en de handdoek zelf ook

59 likes

Ja ik gebruik in hotels ook altijd de kleine handdoek, ik kan met die grote niet overweg.

7 likes