Hahahaha, ik krijg dit beeld nooit meer uit mijn hoofd.
Mijn partner die wilt dus heel graag wasverzachter anders worden zijn (spijker)broeken zo hard. Ik ben dus rustig aan het afbouwen met de hoeveelheid ik er per was in doe, zodat hij straks niet meer door heeft dat het er niet in zit.
Het is ook slecht voor je wasmachine en droger. Ik kan de geur wel waarderen moet ik zeggen als het subtiel is
Voor een fijne geur van je kleding zou je evt nog van die geurbuiltjes ofzo tussen je kleding kunnen leggen toch?
Maar hoe doen jullie dat dan met denim? Als ik dat zonder (een beetje) wasverzachter was staan de schuurplekken letterlijk op mijn benen?
Schoonmaak azijn, natuurazijn?
Natuurazijn, ik doe het idd ook om kalkaanslag te voorkomen.
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord, maar dan heb jij vast stevige denim zonder stretch, of niet? Een versgewassen jeans is bij mij altijd wel heel stevig, maar na even dragen zit hij altijd wel weer goed.
Ja maar niet bij elke wasbeurt. Dat schijnt ook niet zo goed voor de wasmachine te zijn.
Hier een wasmachine van 10 jaar oud waar iedere was een scheutje azijn bij gaat ipv wasverzachter, no problemo. Niet te royaal mee zijn natuurlijk.
Ja geen idee, ik denk zelf omdat het aan de lijn vrijer hangt dan op het rekje dus de wind kan er meer doorheen.
Ik vind dat zelf veel viezer dan wasverzachter, haha, het ruikt zo heftig! Ik vind handdoeken met wasverzachter vreselijk, maar ik gebruik het zelf wel graag voor andere kleding! Het water waar ik woon is erg hard en wasverzachter werkt goed als conditioner voor (vooral natuurlijke, zoals wol) vezels, gewoon niet te veel van gebruiken en niet op sportkleding, handdoeken of ondergoed, daar gebruik ik zelf citroenzuur voor (zelfde principe als azijn, maar geurloos en nog minder vervuilend).
Oh wow, ik ga dan echt mijn laatste beetje was verzachter opmaken en ermee stoppen! Die natuurazijn doen jullie dat in het zelfde bakje waar de wasverzachter ingaat?
Yes!
De Hermes Birkin is echt een tering lelijke oma tas.
Er gaat een wereld voor mij open wat betreft wasverzachter. Ik deed het hoofdzakelijk voor de lekkere geur moet ik bekennen. Ik ga azijn ook eens proberen.
Zijn die geurparels om dezelfde redenen dan ook zo verwerpelijk?
Ik gebruik azijn + wat essentiële olie! Maar misschien is dat ook wel niet goed voor je machine�
Ik strijk mijn spijkerbroeken/-jasjes altijd na het wassen om het minder stug te maken.
Maar ik heb altijd wel een strijkstapeltje dus voor mij kleine moeite om het erbij te strijken, kan me voorstellen dat het gedoe is als je verder nooit iets strijkt
Ja ik draag meestal 100 procent katoen, en die komen vrij crunchy uit de was. Heb het even opgezocht maar wij hebben blijkbaar ook vrij hard water, dus dat zal ook meespelen.
@Lavender95 haha, ik ben gewoon lui denk ik, want ik strijk inderdaad nooit. Maar ik ga het een keer met azijn proberen, ik gebruikte dat wel al voor handdoeken.
Jaaa ik ben echt zoo verbaasd hoe ver al die rijke vrouwen gaan om zoān tas te bemachtigen. Ik zie wel eens filmpjes voorbij komen op Tiktok. Je moet dus blijkbaar eerst de halve winkel leegkopen voordat je überhaupt zoān tas aangeboden krijgt. En als je hoofd hun niet aanstaat krijg je er niet eens een aangeboden. Echt bizar.