Impopulaire meningen #5

Nee, dat inderdaad ook. Ik weet waar ik over een jaar wil wonen, maar zie het ook zo gebeuren dat ik niet lang daarna weer ergens anders heen wil.

4 likes

Ik weet het niet. Misschien niet per se boxen aftikken maar wel gelukkig willen zijn. En volgens de maatschappij is gelukkig zijn nog altijd huisje, boompje, beestje. Dus ik denk dat veel mensen dit zo onbewust voor zich zien.

12 likes

En je word aangekeken op afwijken van “de norm”

4 likes

Geen idee of ze het echt niet willen hoor, maar je krijgt wel verschrikkelijk veel commentaar (in mijn omgeving dan) als je niet de boxen aftikt. Dingen als ‘oh wel vervelend dat je nu weer helemaal van vooraf aan moet beginnen hè in de liefde’ (ik ben facking 24🤬) en tegen m’n zusje ‘of ze het niet zonde vindt om op deze leeftijd nog aan een hele hbo studie te beginnen want ze had toch gewoon een leuke fulltime baan’ (21 is ze). Dus ik snap opzich wel dat je niet zoveel zin hebt om af te wijken van de norm.

En ook wat @Lula inderdaad zegt. Ik denk dat veel mensen pas gelukkig denken te zijn als ze huisje boompje beestje hebben. En alles wat daarvan afwijkt, moet ‘opgelost’ worden. Want zonder partner, koophuis en kinderen kun je niet gelukkig zijn.

3 likes

Nou ja, dat weet ik niet. Voor veel mensen is het toch; afstuderen, werk vinden. Je wilt wellicht kinderen dus daar zit ook een deadline aan en je wilt toch je kind de beste omstandigheden bieden. Dus zorgen voor zekerheid met een koophuis, vaste baan, relatie. Dan kinderen. Ik zie bij heel veel mensen een dergelijk stappenplan. Al dan niet bewust.

10 likes

Zo ik keek vandaag per ongeluk iets van VT wonen of soortgelijk en het was weer janken met de pet op.

Elke keer is het precies hetzelfde stel 27-37 jarige man en vrouw (in een overslagjurkje) die ‘industrieel en minimaal’ met ‘Boho en Scandinavisch’ willen combineren in hun Vinex-woning.

Ik vind dat zo fascinerend, dat er echt een Legioen aan zulke leeftijdsgenoten bestaan in dit land.

55 likes

Ja, en dingen/ideeën die binnen de norm vallen worden vaak minder goed overdacht. Je wordt geacht lang na te denken over bijv. een emigratie of het aangaan van een niet-traditionele relatievorm, maar als een heterostel wil gaan samenwonen of voortplanten wordt dat gezien als een “logische stap” waar je verder niet meer over hoeft te twijfelen. Daar is al een pad voor uitgestippeld dus ze weten wat ze moeten doen om dat te bereiken.

Eigenlijk zouden mensen gewoon beter na moeten denken want je kunt tijdens een romantische avond besluiten te gaan samenwonen en daar later weer op terugkomen omdat je partner misschien gewoon fucking irritante gewoontes/karaktereigenschappen heeft waar je liever niet 24/7 mee zit. Ook als je elkaar al sinds de middelbare kent. Om maar even een voorbeeld te noemen.

14 likes

En hebben hebben ze een identiteitscrisis

1 like

Wil je erover praten Pollewop?

1 like

omg ik vergeet altijd dat dit soort mensen met hun commentaren bestaan. wat een ramp.

en @Neon ja mee eens.

4 likes

Ďie ben ik ook echt spuugzat

11 likes

Ik heb echt mn leukste tijd ooit gehad in m’n crappy lekke antikraak slooppand voor 165 euro per maand nadat ik weg was bij m’n ex. Had ik sowieso als eerste moeten doen toen ik uit huis ging ipv gelijk samenwonen.

12 likes

Dat stappenplan merk je vooral als blijkt dat iemand weer een of andere denkbeeldige deadline gehaald heeft. “Toch fijn dat ze voor leeftijd xx getrouwd is / een huis gekocht heeft / een kind heeft.” Het is zeker voor vrouwen altijd zo’n enorm beperkt beeld van hoe je invulling kan geven aan je leven.

@Trivia er zijn toch echt genoeg mensen die niet wíllen kopen. Ik ken er meerdere in elk geval. (Als ik je goed begrijp met “dat niemand het niet zou doen als hij/zij de mogelijkheid had”.)

1 like

Nee. Maar die mensen willen dan opeens met mij praten. Ga weg.

2 likes

Ik ben dus, om in FF termen te blijven, een tyfus normalo in een VT wonen huis en ik heb daar vrede mee.

8 likes

Dit klinkt wel heel erg alsof je je er maar bij neerlegt:p

4 likes

Oh haha, nee zo bedoel ik het niet!

1 like

Ik kreeg dat vroeger altijd van mijn oma met extra veel slagroom :pleading_face:

3 likes

Mijn oma had dat in de frigo staan, met een lepeltje erbij, en elke keer dat ze daar in moest zijn at ze ´stiekem´ een lepeltje. Memories :smiling_face_with_three_hearts:.

23 likes

Ik vind het los nog niet heel lekker, maar 1 van mijn favo cocktails als tiener had advocaat erin. Moet ‘m echt nog eens maken (al gok ik nu te zoet voor me). Snowball cocktail heette ie met volgens mij 7 up, limoensap en advocaat.

2 likes