Impopulaire meningen #5

Maar als je maar in je eentje bent is hij nooit vol aan het einde van de dag. Ik heb nu een huishouden met 3 volwassenen en een kind en wij draaien hem soms wel eens half leeg als we iets makkelijks eten, zo zonde. Maar 2 dagen halen we dan net weer niet

2 likes

oh ik haal het wel in mijn eentje hahaha

oké soms doe ik er twee dagen over maar dan slaat het schema gewoon een dagje over, en heb dan ook nooit dat ik iets mis eigenlijk? heb gewoon genoeg spullen

3 likes

Ik woon samen met alleen mijn vriend en na één dag is ie nog lang niet vol, dus we doen het nu elke 2 dagen ongeveer. Blijkbaar hebben we al glansspoelmiddel zag ik in het keukenkastje, dus dat stopt mijn vriend er wel in. Maar ik vind het zo irritant dat er dan een bakje of pollepel is omgevallen, die dan vol met water zit. Of de onderkant van de kopjes waar zo’n laagje water in blijft staan.
Misschien heb ik langer de tijd nodig om er handiger in te worden en er aan te wennen.

5 likes

Ja we hebben dan wel genoeg spullen maar dan zit ie weer te vol en blijft er wat over. Dus we hebben gewoon maar de afspraak dat ie elke avond aan gaat ook als ie niet vol zit

1 like

Dit precies.

1 like

Goed excuus voor een uitbreiding van je servies :grin:

4 likes

Na het draaien een theedoek over de klep hangen en de klep dichtdoen (met theedoek deels aan de binnenkant). Opgelost :smile:.

7 likes

Neee overdag laten draaien voor de zonneenergie!

2 likes

Moet je wel zonnepanelen hebben??

8 likes

Niet als je vanuit het milieu beredeneerd. Energie van zonnepanelen wordt bijna niet opgeslagen en moet dus of door degene met zonnepanelen gebruikt worden op dat moment, of door iemand anders op het energienet.

Hier wat uitgebreider uitgelegd:

Maar als je geen zonnepanelen hebt dan maakt het inderdaad niet uit qua kosten.

4 likes

Ah okee! Ben dan wel benieuwd hoe dichtbij zonnepanelen dan moeten zijn wil je die stroom kunnen gebruiken.

3 likes

Dat hangt er heeel erg vanaf hoeveel mensen om je heen zonnepanelen hebben en hoeveel stroom er om je heen gebruikt wordt. Midden op de dag wordt er in woonwijken sowieso weinig gebruikt, als er veel winkels zijn natuurlijk weer meer. Maar stel even je woont in een woonwijk en het is midden op de dag en zonnig, dan is het wel vrij zeker dat de elektriciteit van zonne-energie komt!

Heb ook even gegoogeld en op sommige momenten wordt wel 70% van alle elektriciteit in NL door zonne-energie opgewekt.

In principe kan de elektriciteit supergemakkelijk grote afstanden afleggen

6 likes

Ik denk dat particuliere zonnepanelenstroom in de wijk blijft, doordat ze achter een elektriciteitshuisje zitten en daardoor niet op het hoogspanningsnet ( bijvoorbeeld 150000V voor grote afstanden) komen. De omvormers worden al afgeschakeld als de stroom in de wijk 260V wordt ipv 220V.
Bron: vriend werkt bij een netbeheerder, en toen ik vroeg of onze zonnestroom bij de treinen even verderop terecht kwam, zei hij van niet, die zitten achter een ander verdeelstation.
Ik ben wel eens op een hoogspanningsstation geweest, de stroominput komt van centrales, het wordt omgezet in een lagere spanning en gaat naar een verdeelstation in een wijk. Ik denk niet dat het tweerichtingsverkeer is.

Windmolen- en zonneparken zijn een ander verhaal, die zitten achter een andere aansluiting en kunnen wel bijdragen aan de hoog- en middenspanning.

4 likes

Als je gegeten hebt alles meteen in de vaatwasser zetten. Waarom zou je het eerst op het aanrecht zetten?

3 likes

Omdat de vaatwasser aanstaat zegt ze toch

4 likes

Hm nu ben ik in de war. Heb even gegoogeld en volgens mij werken transformatoren wel 2 kanten op, ze kunnen de elektriciteit ook gewoon weer naar een hogere spanning brengen. Dat wat je zegt mbt dat de spanning te hoog wordt en de omvormer afachakelt heeft ergens anders mee te maken: dan is er op dat moment teveel stroom tegelijk die teruggeleverd wordt waardoor het als het ware niet meer past en dan schakelen de omvormers automatisch uit. Het elektriciteitsnet is niet gemaakt voor zoveel teruglevering. Een goede analogie vind ik altijd: stel je doet een bloedinfuus in je pink, dat kan wel maar je krijgt er maar een heel klein beetje doorheen maar uiteindelijk komt het wel bij je grote bloedvaten. Maar teveel in 1 keer zou mis gaan.

2 likes

Maar dan klopt " in principe kan elektriciteit supergemakkelijk grote afstanden afleggen" niet voor particuliere zonnepanelen wanneer de zon goed schijnt? En daarom is het beter om dan je vaatwasser en wasmachine te laten draaien. Ik reageerde vooral op die zin, die had ik in mijn eerste bericht moeten citeren, zie ik nu.

1 like

Maak het leven nier zo ingewikkeld en zet de vaatwasser gewoon aan als hij niet helemaal vol is. Vaatwasser is vaak milieubewuster dan met de hand afwassen en veel vaatwassers hebben een kort programma of eco programma.

Mijn persoonlijke ergernis zijn dan weer dingen die niet in de vaatwasser mogen zoals bepaalde thermosbekers of pannen. Heb je een vaatwasser, sta je het alsnog met de hand te doen.

32 likes

Ja dat klopt idd, daar heb je helemaal gelijk in!

En toch vind ik het minder erg dan twee dingen met de hand te doen dan alles :grimacing: vaatwasser was echt wat ik heb gemist.

1 like