Impopulaire meningen #5

1 september, een van m’n favoriete dagen op facebook: allemaal foto’s van de eerste schooldag van kinderen :grinning:
Side note: ik wil niet eens zelf kinderen :sweat_smile:

1 like

Ik walg echt van badmatjes. Afgelopen vakantie zaten we in twee vakantiehuizen waarin badmatjes lagen. Hoewel de badkamers er schoon uitzagen, heb ik in beide huizen de badmatjes met een knijper opgetild en in het ene huis in de 60 graden was gegooid en in het tweede huis (zonder wasmachine) in de schuur gelegd en pas weer neergelegd toen we gingen uitchecken.

Gewoon het idee dat iedereen daar op staat, misschien wel half overheen pist indien in de buurt van toilet of wat dan ook. Als ik ergens op visite ben dans ik ook gruwend om zo’n ding heen.

Maar heb dat je ook met de sprei en sierkussens op hotelbedden. Hup, aan de kant. Je weet nooit wie daar in zijn blote reet op heeft gezeten.

23 likes

ja bah die sprei en sierkussentjes trek ik ook gelijk van het hotelbed, zo smerig.

18 likes

Welke school start er dan ook op vrijdag

1 like

:face_vomiting::face_vomiting: toen ik op vakantie was stond er ook zo’n stoffen bank in de huiskamer en ik zag aan alles dat het goor was. Ik heb de hele vakantie die bank ontlopen en op een houten krukje gezeten zodra we daar waren.

2 likes

Kan ik me helemaal voorstellen! Ben voor thuis niet zo van de leren banken, maar op vakantie helemaal voor. Toch het idee dat dat minder goor is (‘schoon’ zou ik het dan ook weer niet noemen :wink:)

3 likes

Scholen in België starten na de zomer altijd op 1 september, ondanks welke weekdag dat is, voor zover ik weet (bij mijn nichtjes in België op school wel, in ieder geval)

2 likes

Ik neem altijd lakens mee om over stoffen banken te leggen, maar ik probeer sowieso geen huisjes met stoffen banken te huren.

2 likes

Dit inderdaad. Hoewel het in Brussel en Wallonië nu anders is, daar beginnen ze een week vroeger nu. Maar in Vlaanderen dus steeds op 1 september, niet per sé op een maandag dus. Ik was net altijd blij als 1 september op vrijdag viel. één dag school en meteen weer weekend :smiley:

5 likes

Start hun vakantie dan ook altijd op dezelfde dag? Ieder jaar weer?

1 like

Ja
30 juni is de laatste schooldag.
1 juli tem 31 augustus ‘grote vakantie’.
Dit is voor Vlaanderen.

Dit was tot schooljaar 2021-2022 voor heel België ook zo.
Maar sinds afgelopen schooljaar hebben Wallonië en Brussel 1 of 2 weken minder grote vakantie, maar een week extra in november en februari.

Maar ligt er waar jij komt dan al een badmatje op de grond wat er gewoon altijd ligt? Ik heb meestal een badmatje in de vorm van gewoon zo’n wat dikkere handdoek en dat hangt klaar of opgevouwen en is duidelijk net gewassen. Dus dan is het niet viezer dan een handdoek toch?

9 likes

Dan niet nee en zou ik ook wat minder aarzelen, als het echt duidelijk is dat ze gewassen zijn. Maar deze keer waren het van die dikke echte badmatten met zo’n plakkerige antislip onderkant. Ik kokhals dan al bijna van het geluid als ik zo’n ding optil. :sweat_smile:

1 like

Ahja dan snap ik dat wel

4 likes

ik vind zware grote hotelkwaliteit handdoeken heel kut, ze zijn zo… zwaar. het is een hele workout om je af te drogen met zo’n ding.
geef mij maar een rattige dunne kartonnen handdoek, veel wendbaarder, ik word zelf sneller droog en de handdoek zelf ook

59 likes

Ja ik gebruik in hotels ook altijd de kleine handdoek, ik kan met die grote niet overweg.

7 likes

Ik gier om deze omschrijving haha

24 likes

Ik snap de toegevoegde waarde niet van een droger. Nog steeds zijn er mensen die mij adviseren om er eentje te kopen, maar ik zie daar het nut niet van in.

22 likes

Ik heb al jaren die van de Action, nog uit mijn studententijd. Inmiddels is de badkamerkast gevuld met dikke Walra handdoeken (voor vriend) en ik gebruik die bijna doorzichtige exemplaren van de Action nog steeds, tot zijn grote onbegrip. Ze zijn ook zo makkelijk om je haar te wikkelen, dat wil met die dikke dingen niet. En ik zigzag ze altijd over mijn rug om die goed te drogen, in een raar dansje. Als ze een beetje harder zijn dan is dat heerlijk. De gedachte aan dezelfde dans doen met een zacht pluizig exemplaar laat mij rillen.

Niemand komt tussen mij en mijn versleten textiel in te staan. Zelfs geen geregistreerde partner.

17 likes

Ik vind het ideaal maar heb dan ook een gezin. Anders had ik het waarschijnlijk niet aangeschaft. Vind het wel zonde kleding er in te gooien.

4 likes