Ik ga verschrikkelijk snel meuren in polyester kleding dus dat is iig 1 reden voor mij om het niet te kopen.
Klopt en het is niet goed (of helemaal niet) te recyclen
Maar verschilt dit niet ook per kwaliteit (en pasvorm? Want ik heb zelfs vrij dure jurken van deels polyester en die zweten en plakken niet zoals de heel goeiekoopjes Wonder Woman kleding die ik vroeger had.
Maar mss ben ik ook minder gaan zweten dan in m’n puberteit hahaha
Ja, en vaak zijn dat ook blends van verschillende vezels.
Ik gok dat je door mijn post in het modetopic deze post bent gekomen, maar zoals je zelf al schrijft is het soms fijn en soms niet. Synthetische vezels blijven inderdaad langer mooi, maar zijn vaak ook minder ademend. Ik vind dat in een rokje prima, maar in een aangesloten truitje weer niet.
Ik doe douane documentatie voor import/export van een Brits tennis kledingmerk. Zij kopen katoenen kleding van Chinese fabrieken om op de Europese markt te verkopen en ze kopen synthetische kleding in Portugal om in China en Japan te verkopen. Vind ik altijd zo grappig om te zien
Het ligt er voor mij heel erg aan wat voor soort kledingstuk. Je hebt van die bloesjes die ze bij de Costes en MyJewelry etc. Verkopen daar zweet ik me de kleptyfus in. Maar ik heb ook een trui van Another label die is gemaakt van gerecycled plastic. En die zweet niet en ik bedacht me van de week dat dat echt het beste kledingstuk is dat ik de afgelopen 5 jaar gekocht heb. Precies mijn kleur, draag en was het veel en nog steeds mooi en voor €35 ofzo gekocht bij Otrium.
Verder ligt het ook aan de samenstelling. Maar een leuke jurk in katoen ziet er bij mij echt uit als een hobbezak, dus daar zit altijd wel iets van polyester ofzo door.
Mijn grootste reden voor het kopen van niet-natuurlijke materialen is (onbewust denk ik) vooral dat katoen of wat dan ook, vaak krimpt en ook veel sneller kreukelt. En ik ga niks strijken.
Ja, als ik Aziaat zou zijn zou ik me ook 0 zorgen over synthetisch kleding en zweten maken
Ik denk dat ik de grap mis
Hun zweet stinkt niet
Jaloerrrrs hoewel het dankzij Dep & Dry wel minder stinkt dan voorheen
Wow, jaloers!
Heel veel Chinezen geloven dit ook, maar ik kan je vertellen dat de geur in de bus op een warme zomerdag doet vermoeden dat dit niet zo universeel is als ze zelf denken.
De obsessie van witte yuppen met vierletterige kindernamen die vaak klinken als een random combinatie van letters. Ik snap het niet.
Heb je voorbeelden?
Beer, wolf, coco, Maren, Sola
Check het Babynameninspiratietopic eens
hahaha
omg wat een schandalige namen worden daarin gepost