Impopulaire meningen #5

Ik vind dit juk soms ook echt lastig, terwijl ik er vol in zit, en het me ook veel brengt (veiligheid, zekerheid, weinig zorgen, mogelijkheden), en ik ben ook helemaal niet zo avontuurlijk. Ik ken mijn vriend bijvoorbeeld ook al 11 jaar, en ik zou dat nooit van tevoren zo hebben bedacht (maar 1 lange relatie hebben gehad in mijn leven, al vrij jong committed zijn etc.), maar ik vind mijn vriend echt een leuk, interessant persoon, en na 11 jaar wil ik nog steeds in zijn buurt zijn.
Als je alles kan kiezen, zou ik hem denk ik liever ontmoet hebben op mijn 28ste ofzo, maar ja, dat is niet gebeurd. Zelfde met kinderen. Ik wil wel graag een kind, maar als ik de keuze zou hebben, liever pas over tien jaar. Ik ben eindelijk op een punt dat ik alles kan doen waar ik zin in heb, en met niks of niemand rekening hoef te houden. Maar ja, zo werkt de biologie natuurlijk ook niet.

Maar soms mis ik wel het feit dat alles open ligt, ondanks dat ik heel blij ben met alles wat ik heb.

5 likes

Wow ik moet er ook echt niet aan denken om met iemand te zijn die ik al ken vanaf mijn zestiende en ik wil al helemaaaaaal niet in zo’n vriendengroep terecht komen. Al die verplichte verjaardagen/uitjes/weet ik veel wat zijn echt niet aan mij besteed en ik zou helemaal gek worden. Ik merk dat nu al bij mensen om me heen die in zo’n soort relatie/vriendengroep zitten. It’s a no for me. Maar ja, in mijn ideale situatie heb ik helemaal geen relatie, maar alleen een reguliere D (om maar even grof te zeggen), geen kinderen en 0,0 verdere commitment met iemand haha.

Zo ken ik ook een stel dat al vanaf hun 11de bij elkaar is. Die zijn nu dus al 19 of 20 jaar bij elkaar ofzo. Voor velen blijkbaar een droom, maar ik GRUWEL hiervan. Nope.

9 likes

Ben wel benieuwd. Als zo’n stel uit de vriendengroep dan uit elkaar gaat, hoe werkt dat dan? Blijft dan de originele vriend/vriendin in de groep? Blijven ze allebei met evt nieuwe partners?

3 likes

Verschilt, net wat diegene zelf prettig vinden. Een van de meiden - die dus als aanhang erbij kwam - zien we inderdaad helaas niet meer en de andere nog wel.

Zal toch even zoeken worden als je zelf in zo’n situatie terecht komt. Gelukkig heeft iedereen ook nog zijn eigen wereld, dus niemand is ineens Ă©cht alleen.

Ja I dunno. Mijn mening was dat ik mensen die op hun 23e of later nog thuis wonen sneu vind. Ongeacht of ze dat doen om te sparen voor een huis.

6 likes

Natuurlijk heb je de keuze om niet te gaan. Zou toch wat zijn als je letterlijk met een pistool tegen je hoofd gedwongen wordt om naar zo’n verjaardag te gaan. Ik zie in mijn omgeving gewoon veel gebeuren dat je dan de persoon bent die nooit komt en dat je daar toch wel side eyes van krijgt, ook al zegt niemand er wat van. Misschien ken ik ook alleen maar verkeerde voorbeelden, dat kan ook.

8 likes

Nah, ook mijn ervaring hoor. Dat ze dan achter je rug om lullen.

7 likes

Huh, ik verbaas mij echt even hier over het gebruik van de term “vriendengroep”. Is dat voor veel van jullie echt zo onbekend?

Ik ben ook opgegroeid in een dorp, en mijn beste vriendinnen van nu zijn ook mijn vriendinnen vanuit het dorp (we kennen elkaar vanaf groep 1 of eerder). Wij zijn met zn 5en, dus je kunt wel spreken van een groepje. Ieder totaal eigen leven en levensloop en als we elkaar op de middelbare school waren tegengekomen of later, waren we zeker geen (beste) vriendinnen geweest.
Maar ik ben echt heel dankbaar dat ik hen heb.

Ik heb eigenlijk meer vriendengroepen, waar ik dan met sommigen meer of minder goed bevriend ben, dan losse vriendschappen. Maar de meeste echt goede vriendschappen zijn wel in groepsverband (school/studie/bijbaantjes) ontstaan.

En als ik om mij heen kijk, zijn groepen best veelvoorkomend. Tijdens studietijd heb je dan jaarclub/dispuut oid, zijn ook (van oorsprong) allemaal groepen. En ik ga heus niet altijd bij iedereen langs op de verjaardag/babybezoek etc., maar de groepjes zijn er nog wel

Niet om te oordelen oid, maar ik verbaas mij er gewoon over hoe sommigen een afkeer hiertegen hebben/het zo onbekend lijkt.

1 like

Volgens mij is de aversie vooral tegen vriendengroepen met stellen: dus de mannen zijn bevriend en de vrouwelijke partners daardoor ook.

2 likes

Ohja sorry, ik heb toevallig ook een relatie met mijn vriend vanaf mijn 16e (vandaar dat ik dit op mijzelf betrok). Hij komt niet uit hetzelfde dorp en we kennen elkaar vanuit het uitgaansleven in de grote stad (ja dat vond ik toen best wel cool). Hij heeft hetzelfde. Dus ja we hebben het soms over “zijn/mijn vriendengroep”.

Maar qua invulling en betrokkenheid; ja soms doe je iets met (een deel van) de groep; kerstdiners oid, gewoon omdat we allemaal van eten en drinken en gezelligheid houden. En bijv met mijn vriendinnen van de middelbare school spreken ik af zonder die aanhang.

Het is toch eigenlijk wat je er zelf van maakt? Je bent heus niet direct een burgerlijke trut die elke week op een kringverjaardag zit aan een plakje kaas met je baby op schoot, als er een vriendengroep is

3 likes

Ik heb geen gebrek aan vrienden maar het zijn wel veelal “losse vrienden” waarvan ik er soms een paar samenbreng maar ook vooral apart mee omga. En mij lijkt het juist ook wel leuk om echt een vriendengroep te hebben waarin je heus niet allemaal altijd erbij móet zijn maar je wel echt met een groepje hecht bent.

14 likes

Best lachwekkend deze verkondigingen: ‘moet er niet aan denken bevriend te zijn met partners van/samen te blijven met jeugdliefde’ etc. Het klinkt heel puberaal. Ik dacht dat de meesten hier ondertussen wel genoeg van het leven hadden gezien om te beseffen hoe lastig het kan zijn om een echte band op te bouwen en dat het tegelijkertijd zo waardevol is, of dat nou met je boekenclub, uitgaan buddys, forumvrienden, je hond of de vriendenclub van je moeder is.

97 likes

Ja soms is het hier heel stoer om sommige (heel normale, voor mij dan) dingen zo af te kraken :joy:. Maja daar is dit topic ook wel een beetje voor.

Hier mijn onpopu mening: ik vind reggaeton muziek zo saai en eentoning. Ben op vakantie en er waren mensen dat constant aan het draaien.

Edit: oja laf mn vriendengroep mix en losse vrienden. Kan gewoon.

10 likes

Eigenlijk is dit met elk gerne wel. Als je het de hele tijd achter elkaar draait klinkt elk lied hetzelfde.

3 likes

Ja ik heb vaak afspeellijsten die ik maak met veel verschillende genres dus heb er als ik zelf muziek op zet weinig last van
 en radiozenders luisteren die daarbij passen. Geen sky maar stubru is mn favo.

3 likes

Nou nou moest niet per se maar het dorpscafe was gewoon heel erg onaantrekkelijk vanwege het volk wat er altijd komt

Oh wat heerlijk!

4 likes

Ik vind het om eerlijk te zijn lachwekkender dat je op je zestiende een levenspartner weet te kunnen selecteren. Maar goed dat is dan ook mijn impopulaire mening hier

5 likes

Maar dat is, als ik vanuit mezelf spreek, toch ook niet wat je doet op je zestiende. Ik kreeg op m’n 15e verkering met iemand die ik leuk vond, niets meer niets minder. Niet serieuzer of minder serieus dan hoe andere leeftijdsgenoten verkering hadden. Er kwam alleen geen moment in de 17 jaar daarna dat we er een punt achter wilde zetten. Dat kan niet bij je passen, dat snap ik helemaal. Maar het is niet zo dat je op je 16e (bewust) een levenspartner uitzoekt waar je mee wil trouwen en kinderen wil krijgen.

55 likes

Ik denk dat de selectie daarna pas plaatsvindt. Ik kwam mijn vriend toevallig op mn 16e tegen in de kroeg; duurde sowieso wel tijdje voordat we iets kregen en daarna duurde het ook wel even voordat het echt serieus werd.
Maar toen het eenmaal serieus was, bleef het serieus en ook serieus leuk.
Nu, bijna 18 jaar later, hebben we het nog steeds leuk en ben ik gelukkig. Maar in die 18 jaar is dat echt (edit:) niet constant altijd zo geweest en is het vaak genoeg (bijna) uit geweest etc.
Maarja toch zijn we nog bij elkaar

12 likes