Impopulaire meningen #5

En tig keukenapparaten (en een flessenhouder met flessen en melkpoeder :sweat_smile:).

3 likes

Haha maar dit was maar een klein stukje van mijn aanrecht he. Ik had het inderdaad wel netjes opgeruimd en toevallig dat halve uitje daar laten liggen. Maar er staan meer dingen op mijn aanrecht, maar die heb ik niet gefotografeerd.

Uitje is trouwens gisteravond nog opgegaan. Ik had laat op de avond nog heel veel trek en heb nog een pasta in elkaar geflanst met uitje.
Maar toen ik vanochtend de koelkast opendeed, zag ik dat ik nog een half uitje had liggen :joy:

18 likes

hahah ik vind al die halve uien echt peak bonnie

28 likes

neem je hem niet mee op vakantie? haha ik maak het meestal gewoon op, meer ui is nooit een slecht idee. net als met knoflook

5 likes

Ongerelateerd maar toch ook wel, ik wou nog plaatsen in dingen waar je pas laat achter kwam dat ik echt pas vorig jaar heb ontdekt dat het niet ablee-isme is lekker op zijn hollands maar gewoon een engels woord. Im very stupid

6 likes

Validisme is wel lekker op z’n hollands als je dat makkelijker vindt.

1 like

Ik sprak het heel lang uit als Ablijst :full_moon_with_face:

7 likes

Een familielid van mij heeft er twee, en hij zou dit volgens mij heel leuk vinden om te lezen :smile:.

4 likes

Oh dit herken ik zo erg. Dat heb ik met oog protheses die je zo kan customizen

3 likes

Haha sorry ik snap het nu maar ik dacht eerst dat je familielid twee halve uien had

7 likes

Abject en ableist, klinkt goed toch.

1 like

Ui in koelkast bewaren schijnt ook mokerslecht te zijn. Dus lekker bezig!

9 likes

Ik RUIK gewoon nog de nacht op de middelbare, echt 15 jaar geleden, dat we met z’n allen in iemands woonkamer sliepen met open keuken en daarin lag een halve ui, onafgedekt, en na de Breezers pakken rook die hele kamer de hele fucking nacht naar ui.

Ik vind het echt heel bizar dat mensen dat doen.

14 likes

Waarom laat jij je uien zo bloot? In een folietje of bakje drogen ze niet uit + minder geur

10 likes

Dit uitje zit in een bakje en bij die andere was ik lui.

4 likes

Goed dat je verantwoording aflegt voor je halve uien bewaargedrag

30 likes

Dat vraag ik me met al die halve uien ook af :sweat_smile:

Staat dat dan letterlijk in een recept? En kookt iedereen zo precies dat dat recept ook zo letterlijk wordt opgevolgd?

5 likes

Mn vriend eet een uitje in zn tonijnsalade, en maakt dan een kleine portie voor op zn broodje. Daar doet ie dan geen hele ui in :sweat_smile: Of een beetje ui in een omelet, quesadilla of salade ofzo. Bij ons vooral lunchgerechtjes.

7 likes

Miss een sinaasappel waar je wat plakjes voor garnering voor nodig hebt? Of voor een cocktail?
Boeit mij weinig in ieder geval, maar mijn koelkast bestaat bijna alleen maar uit halve ‘uitjes’.

1 like

Ja hier komen ook mijn halve uitjes vandaan. Niet van het koken voor warm eten maar meer wanneer je ze rauw gebruikt, zoals in een (tonijn)salade of op een broodje filet americain. Dan maakt een halve of een hele ui wel degelijk verschil.

3 likes