Impopulaire meningen #5

hahaha ik was ook op die fanparty en het was echt geweldig! lekker om 18:00 klaar, de hele avond nog om thuis te chillen, perfect.

@Crusti_Croc lol @ Amersfoort Vathorst :joy: ik kom uit Amersfoort en alle saaie mensen die ik ken met kinderen/een kinderwens verhuizen naar die wijk.

5 likes

Het lijkt me echt verschrikkelijk om een (jaren ‘30 of anderszins) huis te laten verbouwen en inrichten. Al die keuzes die je moet maken over indeling, kleuren, materialen, vloeren, handgreepjes en deurgreepjes, en al die details waar je over na moet denken — mij niet bellen, ik zou er geen lol aan beleven. Ook niet als ik het geld had om het allemaal te laten doen. Heb gewoon echt geen zin om over al die dingen na te denken. Geef mij maar een huis waar ik zo in kan met witte muren. Dan maar geen authentieke details.

40 likes

Is dat dan nieuwbouw? Want daar moet je toch ook beslissen over alles? Tenzij je een huis overkoopt van iemand die dezelfde stijl heeft en je kan dweilen en intrekken.

4 likes

Een nieuwbouwhuis dat pas een paar jaar oud is bijvoorbeeld. En dat je alleen even een paar wanden een kleurtje geeft. Of een nieuwbouw huurhuis!

4 likes

Ik heb denk ik geen stijl want er zijn maar weinig doorsnee keukens of badkamers die ik lelijk vind. Zou dus ook echt niet de behoefte hebben om ergens een nieuwe keuken of badkamer in te zetten.

10 likes

Ik vond al die keuzes maken ook echt mega ingewikkeld (en nu denk ik soms ook achteraf: dit had ik graag anders gehad), het moest soms ook zo snel. Ook vond mijn vriend verbouwen heel leuk en was helemaal in zijn element (met ook stress-momenten uiteraard). Dit was alleen voor ons wel de mogelijkheid om een huis te kopen, maar ik heb dus nu ook echt nooit meer zin om te klussen.

4 likes

klopt, mij bellen, maar enkel als je geld hebt

10 likes

Dat was ook onze vaststelling met meer geld dan had dit proces nog leuker geweest. Gewoon geen stop op wat je wil kopen en wil laten uitvoeren. Cash does rule everything around me haha.

5 likes

Helaas moeten wij ook bezig zijn met budgetten :frowning: Nu ga ik echt egocentrisch mijn eigenbelang voorop laten spelen maar ik merk toch vaak in projecten dat we mensen uiteindelijk toch helpen met grote besparingen desondanks onze hoge kost. Twee jaar geleden hebben we een project gehad (een uitzonderlijk groot iets) waar we gewoon wat materialen hebben aangepast qua detaillering, niet zichtbaar, maar toch 100k+ hebben doen uitsparen. We zijn ook dag in dag uit bezig met al die details uit te vlooien en een bibliotheek op te bouwen wat je als particulier eindeloos veel tijd kost voor slechts één te gebruiken.

3 likes

Ik heb vandaag voor het eerst gezien hoe dom Tiktok is en nu vertrouw ik niemand meer die ouder is dan 25 en een Tiktokaccount heeft :skull: :skull:

Echt de snelste manier om je hersenen weg te laten rotten lol

28 likes

Ieder z’n mening natuurlijk, maar ik denk dat het meer zegt over die specifieke persoon dan iedereen met tiktok. 1 For You Page is erg lastig dat te beoordelen, omdat het algoritme heel goed is en iedereen dus compleet andere filmpjes ziet.
Een goede vriendin krijgt alleen maar babyfilmpjes en fashionfilmpjes te zien, ik krijg voornamelijk vegan kookfilmpjes, lgbt+ en activisme te zien waar ik oprecht best veel van leer zo tussen het hersenloos scrollen door.

28 likes

Ja dat snap ik, maar het gaat me er meer om dat het het idee normaliseert dat informatie (en cultuur) moet kunnen worden overgebracht in de tijdspan van een paar luttele seconden. En dat een hele nieuwe, jonge generatie (voor wie de app opgericht is, laten we eerlijk wezen) hiermee opgroeit.

Alles moet maar gereduceerd kunnen worden tot een simpele quote in plaats van een geheel argument, een domme dansbeweging in plaats van een hele choreografie of een bepaald melodietje in plaats van een heel lied of compositie.

47 likes

Maar dat kun je natuurlijk van ieder social media platform zeggen: instagram is dom wat alles draait om hoe iets er uit ziet, twitter heeft ook maar een beperkt aantal tekens, etc.

3 likes

Ja en dat doe ik ook want ik ben onderzoeker en onderzoek taal en media lol

(maar ik kijk dus zelden naar Tiktok dus vandaar mijn impopulaire mening hier vandaag)

12 likes

Ik ben al die documentaires en series over seriemoordenaars goed zat.

29 likes

Ben je die zat. Of zat je goed als in je wist wie de dader was. Want dat staat eigenlijk gewoon al in de titel

2 likes

Ik vind het vooral vreemd hoe het nu de laatste jaren sociaal geaccepteerd is om fan te zijn van dit soort dingen

29 likes

Ik ben vooral het genre zat, want het kan veel leed bij de nabestaanden van slachtoffers veroorzaken. Plus mensen zien er financieel gewin in, waardoor ze fucking rare merch maken.

Voorbeeldje

Hilarisch om houten lepels te maken van een kannibaal wiens slachtoffers vooral zwarte homoseksuele mannen waren.

17 likes

Haha lol wat heeft ~onderzoeker~ zijn er mee te maken

33 likes

Niks behalve dat ik graag commentaar geef op media

3 likes