Impopulaire meningen #5

Ja dat snap ik, maar het gaat me er meer om dat het het idee normaliseert dat informatie (en cultuur) moet kunnen worden overgebracht in de tijdspan van een paar luttele seconden. En dat een hele nieuwe, jonge generatie (voor wie de app opgericht is, laten we eerlijk wezen) hiermee opgroeit.

Alles moet maar gereduceerd kunnen worden tot een simpele quote in plaats van een geheel argument, een domme dansbeweging in plaats van een hele choreografie of een bepaald melodietje in plaats van een heel lied of compositie.

47 likes

Maar dat kun je natuurlijk van ieder social media platform zeggen: instagram is dom wat alles draait om hoe iets er uit ziet, twitter heeft ook maar een beperkt aantal tekens, etc.

3 likes

Ja en dat doe ik ook want ik ben onderzoeker en onderzoek taal en media lol

(maar ik kijk dus zelden naar Tiktok dus vandaar mijn impopulaire mening hier vandaag)

12 likes

Ik ben al die documentaires en series over seriemoordenaars goed zat.

29 likes

Ben je die zat. Of zat je goed als in je wist wie de dader was. Want dat staat eigenlijk gewoon al in de titel

2 likes

Ik vind het vooral vreemd hoe het nu de laatste jaren sociaal geaccepteerd is om fan te zijn van dit soort dingen

29 likes

Ik ben vooral het genre zat, want het kan veel leed bij de nabestaanden van slachtoffers veroorzaken. Plus mensen zien er financieel gewin in, waardoor ze fucking rare merch maken.

Voorbeeldje

Hilarisch om houten lepels te maken van een kannibaal wiens slachtoffers vooral zwarte homoseksuele mannen waren.

17 likes

Haha lol wat heeft ~onderzoeker~ zijn er mee te maken

33 likes

Niks behalve dat ik graag commentaar geef op media

3 likes

Ja dit snap ik absoluut niet. Ik kijk de series wel graag tho want het is het genre wat ik leuk vind.
Maar het rare hiervan is dat ook duidelijk word hoe kwetsend het is voor de families dat hij als held word neergezet en hoe raar het is dat mensen fan zijn. Maar dat lijkt niet binnen te komen.

5 likes

Getuigt juist van een gebrek aan onderzoekende houding

3 likes

Ja bizar hoe snel het verslavend werkt.

Er was een documentaire een tijdje terug genaamd The Great Hack over het Cambridge-Analytica schandaal en aan het einde werden software developers van verscheidene social media geinterviewd over de toekomst van de apps en hun eigen kinderen. Ze zeiden allemaal dat hun kinderen geen enkele vorm van social media in hun leven hebben. Vond dat best interessant (en extreem en raar), dat ze zelf heel goed weten hoe verslavend het is en hoe het je tijd opzuigt

13 likes

Maar boeien. Wat moet ik anders doen met de honderdduizenden uren die ik op deze aarde heb waar ik niet om heb gevraagd. Ik moet ze toch doorkomen

41 likes

Ik vind het heerlijk om te scrollen door die hersenloze filmpjes

35 likes

Er valt natuurlijk genoeg kritiek op te leveren maar denk dat de huidige TikTok generatie ook wel weer zeurt over de social media app die de generatie na hun gaat gebruiken. Zo gaat het al best wat jaren toch.

11 likes

Ik heb mezelf zojuist een limiet gegeven van 1 uur per dag. Gisteren heb ik bijna 3 uur gekeken, dat is toch wel lang.

4 likes

De familie van een van de slachtoffers van Dahmer heeft zich ook expliciet uitgesproken tegen die serie op Netflix, vind het een verdrietig idee dat het nu als vermaak wordt gezien

12 likes

Is toch leuk om ff te vertellen, zeker in deze context. Jeetje hoor.

5 likes

Haha ja zo snerend?? ik vermoed dat ik de BEC van @quarterlife ben

of ze houdt gewoon heel veel van Tiktok

8 likes

Ja en Dionne vertelt het ook echt op zo’n sensationele manier. Tussendoor probeert ze dan soms wat respectvolle dingen te zeggen maar dat komt erg onoprecht over. Haar doelgroep is duidelijk nog steeds kinderen dus dat maakt het nog fouter.

Oh zegt ook altijd half kwijlend dat de gruwelijke details die niet op YT mogen wel uitgebreid worden besproken in haar podcast! Dus allemaal snel lid worden van Podimo! :money_mouth_face:

5 likes