Impopulaire meningen #5

Haha ja toch, ben sowieso van mening dat niet alles in het leven :sparkles: nut :sparkles: moet hebben.

Even los dat het natuurlijk niet oké als je echt elke dag uren kijkt en niet kan stoppen haha. Maar dat geldt eigenlijk voor alles waar je ‘te’ voor zet.

9 likes

Zweedse journaliste. De moordenaar is Deens.

2 likes

Ja precies, en ik keek vroeger ook veel Vine en dat was nog korter (wel echt betere content, free shavacadoo).

Ik kijk af en toe een halfuurtje, echt heerlijk.

3 likes

Ik ben het eens met iedereen wat betreft Tiktok want ik heb echt een haat-liefdesverhouding met die app. Maar ik wil wel toevoegen dat ik, door bijvoorbeeld veel mensen te volgen van Hawaiiaanse, Inuït en Pacific islander (weet ff niet hoe we die als groep in het Nederlands noemen?) komaf, wel heel veel leer over culturen en mensen die anders niet zo snel gehoord worden.

14 likes

Het forum als je zegt dat je een scheermes fijn vind.

40 likes

ik zie niet echt in wat tiktok nu zo speciaal maakt, het algoritme is gewoon net iets anders dan instagram maar er is zoveel kruisbestuiving dat het eigenlijk hetzelfde is, ik veronderstel dat mijn tiktok pagina ook gewoon vol zou staan met hete mannen zoals bij instagram.
Het enige dat me er eigenlijk aan stoort is dat er nu een algemene trend is om met videomateriaal te werken ipv sterke foto’s en tekst.

9 likes

Ik vind Tiktok wel leuk om een beetje hersenloos doorheen te scrollen alleen je bent wel zo weer een uur verder.

Het algoritme haat ik. Een tijd terug kreeg ik random een video van die valse wolfspin te zien tijdens het scrollen. Ik ben echt panisch voor spinnen dus uit reflex gooide ik mijn telefoon van mij af en het duurde ff voordat ik hem weer gevonden had (lag in bed) om de video weg te swipen. Inmiddels was dat filmpje al 10 keer opnieuw afgespeeld waardoor het algoritme blijkbaar dacht dat ik het helemaal geweldig vond. Toen heb ik echt bijna een week lang de hele tijd spinnentiktoks voorbij zien komen :sob: :sob:

8 likes

Ik denk dat mensen denken dat ze het leuk vinden omdat het algoritme nog veeeel verslavender werkt dan bij andere platforms. Je wordt hierdoor dus altijd gesterkt in je ideeën en krijgt vrijwel altijd dingen te zien die jij leuk/fascinerend/[andere reden waarom je het filmpje langer dan 1 sec blijft kijken] vindt.

Misschien hier dan mijn impopulaire mening: Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe bijna iedereen zo laconiek lijkt te zijn over TikTok. Er is inmiddels best veel naar buiten gebracht over hoe shady dat platform is. En kom niet aan met "boeie, heb niets te verbergen’. Dat heb je wel. :cry:

22 likes

Ja het zou goed kunnen dat ze de gouden graal van kut algoritmes gevonden hebben, ik kan het zelf niet ervaren omdat echt niet de ruimte heb voor nog een app. Dit forum is verslavend genoeg zonder algoritmes.
Je impopulaire mening denk ik dat je wel gelijk hebt maar ik kan niet zeggen of ze ook daadwerkelijk stappen verder gaan dan bijvoorbeeld Meta in dit of dat het gewoon sinofobie is gevoed uit een achterdocht voor een ‘vreemde’ wereldmacht terwijl al onze electronica toch van daar komt.

2 likes

And they were ROOMMATES. Vine was echt 10/10, ik kijk soms nog wel Vine-compilation video’s op Youtube

9 likes

watermelonnnnnnnnnnnn

3 likes

Ik denk dat dit zowel te maken heeft dat veel mensen het probleem niet zo zien met privacy issues, niet eens perse omdat ze niks te verbergen hebben maar meer omdat ze denken ‘oke, dan weten ze dit van me, en dan?’ Zolang je er geen directe gevolgen van meemakt is het best moeilijk om de urgentie van zoiets te voelen. En daarnaast is het medialandschap tegenwoordig gewoon heel groot, onoverzichtelijk en ontransparant. Je kan TikTok wel boycotten omdat je gehoord hebt dat daar wat mee is, maar Facebook/Meta is net zo goed kut en die hebben nog veel meer data over je en Twitter is vast ook niet best. Het vergt best wel wat inspanning om je daar in te verdiepen en te proberen om betrouwbare informatie te vinden zodat je bewuste keuzes kunt maken, dus dan is het vrij verleidelijk om te zeggen ‘het zal wel, het is toch allemaal kut’ en geen onderscheid te maken tussen de verschillende platforms.

9 likes

Klopt. Ik vind eigenlijk dat de EU hier super sterk tegen op moet treden. Dat is eigenlijk de enige manier om burgers (en politiek, zie Cambridge Analytica) te beschermen. En op zich doen ze dat ook, maar ze zijn echt zo tering traag vergeleken met hoe snel de ontwikkelingen gaan.

Trouwens nog los van dat TikTok gewoon evil is, is het ook zo jammer voor de ontwikkeling van mensen. Ik maak me ook zorgen over de hersenontwikkeling van de jonge generatie.
En jaja, ik weet dat mensen veel leren over bepaalde onderwerpen via social media, maar het fuckt ook zo erg onze hersenen. Want even serieus, wie van jullie kan een film kijken van 2 uur zonder de behoefte te voelen om je telefoon te pakken? Of 2 uur lang een boek lezen, zonder op je telefoon te kijken? (Oke ik ben serieus benieuwd dus hier komt een poll.)

• Geen probleem, ik concentreer me zonder moeite op een film of boek
  • Met een beetje moeite raak ik mijn telefoon niet aan
  • Telefoon wordt sowieso een paar keer gecheckt

0 stemmers

2 likes

even nuanceren want ik kan me echt niet op films concentreren, maar dat is vooral een combinatie van net te lang met niet genoeg diepgang in het algemeen terwijl ik wel echt weggezogen kan worden in een boek of game. Op zich heb ik er niet echt een probleem mee dat ik constant verbonden ben via mijn computer maar ik kan hem ook af zetten als het nodig is. Het zal ook wel helpen dat ik smartphones eigenlijk gruwelijk vind en voornamelijk als podcastspeler en gps gebruik.

5 likes

Een film kijken zonder mijn telefoon te checken lukt me niet, maar een boek lezen kan ik met gemak.

8 likes

Ik vind toffifee helemaal nietzo speciaal. Die noot verpest alles.

27 likes

Same. Mijn feed bestaat uit springspinnen en van die chalkblokken die heel asmr kapot geknepen worden. Top.

4 likes

Ik snap echt niet dat mensen dit kopen!

4 likes

Wat ik me altijd afvraag… is het op zo’n manier nog wel leuk om voor de klas te staan? Ik loop al jaren met een sluimerende droom om ooit pubers les te geven maar dit houdt me zo tegen :disappointed_relieved:ik zou me er dood aan ergeren en begrijp het ook gewoon totaal niet/kan me er zo niet in verplaatsen. Denk dat mij dat echt een zure docent zou maken. Dus respect!

1 like

Ik kreeg laatst zo’n enorme geschenkdoos cadeau. Had het nog nooit op, maar werd er niet heel blij van. Heel lief, maar nope

Zoiets, maar dan met Pasen of zo:

image

2 likes