Impopulaire meningen #5

Ja dit snap ik absoluut niet. Ik kijk de series wel graag tho want het is het genre wat ik leuk vind.
Maar het rare hiervan is dat ook duidelijk word hoe kwetsend het is voor de families dat hij als held word neergezet en hoe raar het is dat mensen fan zijn. Maar dat lijkt niet binnen te komen.

5 likes

Getuigt juist van een gebrek aan onderzoekende houding

3 likes

Ja bizar hoe snel het verslavend werkt.

Er was een documentaire een tijdje terug genaamd The Great Hack over het Cambridge-Analytica schandaal en aan het einde werden software developers van verscheidene social media geinterviewd over de toekomst van de apps en hun eigen kinderen. Ze zeiden allemaal dat hun kinderen geen enkele vorm van social media in hun leven hebben. Vond dat best interessant (en extreem en raar), dat ze zelf heel goed weten hoe verslavend het is en hoe het je tijd opzuigt

13 likes

Maar boeien. Wat moet ik anders doen met de honderdduizenden uren die ik op deze aarde heb waar ik niet om heb gevraagd. Ik moet ze toch doorkomen

41 likes

Ik vind het heerlijk om te scrollen door die hersenloze filmpjes

35 likes

Er valt natuurlijk genoeg kritiek op te leveren maar denk dat de huidige TikTok generatie ook wel weer zeurt over de social media app die de generatie na hun gaat gebruiken. Zo gaat het al best wat jaren toch.

11 likes

Ik heb mezelf zojuist een limiet gegeven van 1 uur per dag. Gisteren heb ik bijna 3 uur gekeken, dat is toch wel lang.

4 likes

De familie van een van de slachtoffers van Dahmer heeft zich ook expliciet uitgesproken tegen die serie op Netflix, vind het een verdrietig idee dat het nu als vermaak wordt gezien

12 likes

Is toch leuk om ff te vertellen, zeker in deze context. Jeetje hoor.

5 likes

Haha ja zo snerend?? ik vermoed dat ik de BEC van @quarterlife ben

of ze houdt gewoon heel veel van Tiktok

8 likes

Ja en Dionne vertelt het ook echt op zo’n sensationele manier. Tussendoor probeert ze dan soms wat respectvolle dingen te zeggen maar dat komt erg onoprecht over. Haar doelgroep is duidelijk nog steeds kinderen dus dat maakt het nog fouter.

Oh zegt ook altijd half kwijlend dat de gruwelijke details die niet op YT mogen wel uitgebreid worden besproken in haar podcast! Dus allemaal snel lid worden van Podimo! :money_mouth_face:

5 likes

Haha ja toch, ben sowieso van mening dat niet alles in het leven :sparkles: nut :sparkles: moet hebben.

Even los dat het natuurlijk niet okĆ© als je echt elke dag uren kijkt en niet kan stoppen haha. Maar dat geldt eigenlijk voor alles waar je ā€˜te’ voor zet.

9 likes

Zweedse journaliste. De moordenaar is Deens.

2 likes

Ja precies, en ik keek vroeger ook veel Vine en dat was nog korter (wel echt betere content, free shavacadoo).

Ik kijk af en toe een halfuurtje, echt heerlijk.

3 likes

Ik ben het eens met iedereen wat betreft Tiktok want ik heb echt een haat-liefdesverhouding met die app. Maar ik wil wel toevoegen dat ik, door bijvoorbeeld veel mensen te volgen van Hawaiiaanse, InuĆÆt en Pacific islander (weet ff niet hoe we die als groep in het Nederlands noemen?) komaf, wel heel veel leer over culturen en mensen die anders niet zo snel gehoord worden.

14 likes

Het forum als je zegt dat je een scheermes fijn vind.

40 likes

ik zie niet echt in wat tiktok nu zo speciaal maakt, het algoritme is gewoon net iets anders dan instagram maar er is zoveel kruisbestuiving dat het eigenlijk hetzelfde is, ik veronderstel dat mijn tiktok pagina ook gewoon vol zou staan met hete mannen zoals bij instagram.
Het enige dat me er eigenlijk aan stoort is dat er nu een algemene trend is om met videomateriaal te werken ipv sterke foto’s en tekst.

9 likes

Ik vind Tiktok wel leuk om een beetje hersenloos doorheen te scrollen alleen je bent wel zo weer een uur verder.

Het algoritme haat ik. Een tijd terug kreeg ik random een video van die valse wolfspin te zien tijdens het scrollen. Ik ben echt panisch voor spinnen dus uit reflex gooide ik mijn telefoon van mij af en het duurde ff voordat ik hem weer gevonden had (lag in bed) om de video weg te swipen. Inmiddels was dat filmpje al 10 keer opnieuw afgespeeld waardoor het algoritme blijkbaar dacht dat ik het helemaal geweldig vond. Toen heb ik echt bijna een week lang de hele tijd spinnentiktoks voorbij zien komen :sob: :sob:

8 likes

Haha ik klikt ook een keer op IG op een filmpje van een spin. Nu krijg ik de hele tijd spinnen voorgeschoteld. Naja, het zijn wel van die kleine schattige springspinnen.

5 likes

Ik denk dat mensen denken dat ze het leuk vinden omdat het algoritme nog veeeel verslavender werkt dan bij andere platforms. Je wordt hierdoor dus altijd gesterkt in je ideeƫn en krijgt vrijwel altijd dingen te zien die jij leuk/fascinerend/[andere reden waarom je het filmpje langer dan 1 sec blijft kijken] vindt.

Misschien hier dan mijn impopulaire mening: Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe bijna iedereen zo laconiek lijkt te zijn over TikTok. Er is inmiddels best veel naar buiten gebracht over hoe shady dat platform is. En kom niet aan met "boeie, heb niets te verbergen’. Dat heb je wel. :cry:

22 likes