Impopulaire meningen #5

Sorry :joy: ben niet zo thuis in influencers en make up

2 likes

Allebei :sweat_smile: Ik blijf maar kauwen.

2 likes

Ik vind eten bestellen helemaal niet zo lekker. Ik vind het vaak tegenvallen qua smaak en ook niet warm genoeg. En dan is het vaak ook niet goedkoop.

75 likes

Zo 100% eens. Ik doe het altijd als ik echt moe ben/geen zin heb om te koken. Maar ik kan beter bewijs van spreken een pizza in de oven gooien, dat is vaak nog lekkerder, warmer en goedkoper.

4 likes

Ja vind ik ook! En voor als ik het van te voren weet en toch een beetje iets gezonds wil eten heb ik nu (zelfgemaakte) soep in de vriezer. Broodje in de oven en klaar

1 like

Toen ik nog alleen woonde bestelde ik af en toe na een lange werkdag als ik moe was en geen zin/puf had om te koken.

Eindstand was dat ik dan zo lang (met honger!) zat te wachten dat ik elke keer spijt had dat ik niet gewoon in 10 minuten een pasta pesto in elkaar geflanst had.

18 likes

En sinds ik die artikelen heb gelezen over hoe vies die bezorgtassen zijn vind ik het al helemaal niks :sweat_smile:

2 likes

Haha dit zou ook zo kunnen in ‘Dingen die je vroeger dacht dat ze fancy waren-topic’, maar nu achter komt dat je eigen pasta pesto sneller lekkerser en goedkoper is ja @Keroppi

3 likes

Hierop aanhakend. Pasta pesto is echt overrated, homemade of niet.

35 likes

Maar even, al die waarschuwingen voor streetfood en hygiëne in het buitenland op vakantie, maar geen vragen stellen of je wel die superdeal van 10 sashimi voor 3 euro moet bestellen op thuisbezorgd.

7 likes

Nou zo heb ik mezelf wel getraind voor op vakantie :ok_hand:t2: ben mooi niet ziek geworden van deze deal in Phnom Penh

10 likes

Als ik soms die recepten hoor van hello fresh dan snap ik dr nog minder van.
Het klinkt niet lekker , niet makkelijker en het is ook nog eens niet goedkoper.

28 likes

nee het klinkt echt zo smakeloos echt zo ‘spicy avg’ en dan die walgelijke reclame op youtube ik haat het bij voorbaat al

6 likes

Ik heb laatst weer zo’n gratis proefbox gehad en de recepten waren best lekker, maar inderdaad niet per se gemakkelijker, interessanter of lekkerder dan het gemiddelde kookboekrecept (als je gewoon een beetje normale kookboeken koopt en geen volledige Ottolenghi oid) of insta/tiktokrecept. En zeker niet goedkoper, helemaal niet omdat ze er ook nog eens vanuit gaan dat je mega veel dingen al in je voorraadkast hebt staan (ketjap en specifieke soorten azijn zoals rode wijnazijn vind ik bijvoorbeeld niet zo heel standaard en dat werd wel verwacht).

Denk dat het vooral interessant is als je ook de tijd die het kost om boodschappen te doen en te bedenken wat je wilt gaan eten kwijt wilt.

2 likes

Ik vond het vaak ook echt wel rijk qua kcal. Of dat waren dan toevallig de dingen die wij kozen haha. Maar die waren dus geregeld richting de 900 kcal en ik vind dat persoonlijk vrij veel. En had niet het idee dat het nou echt heel makkelijk was ofzo.
Ik heb nu een kookboek waarmee ik op de 500-550 kcal zit voor een avondmaaltijd en die zijn sowieso makkelijker en meestal ook lekkerder.

5 likes

Ik zou echt sterven met zo een laag kcal aantal als avondeten, eet je dan een heel stevige lunch?

21 likes

Ja! En ook genoeg tussendoortjes enzo.
Wat ik bijv. maak is gevulde zoete aardappel met kip/paprika/ui en flink wat griekse yoghurt erop. Ik zit daar wel echt vol van! En het boek geeft dan aan 505 kcal. Toegegeven, dat had ik meteen moeten zeggen, maar ze zeggen bijvoorbeeld 100 gram kip per persoon maar als ik een verpakking heb van 300 gr deel ik dat gewoon door twee en heb ik dus 150 gram dus het aantal kcal zal wat hoger zijn. Maar ik kom niet in de richting van 900 kcal doordeweeks. In het weekend vaak wel hoor.

4 likes

Hoe heet dit boek?

2 likes

Haha ik zeg wel eens na een uitgebreid buffet als ik nu sterf heeft degene die mijn maag moet legen er een dagtaak aan :wink:

3 likes

Project gezond! Heb het basisboek.

2 likes