Maar jij maakt het er nu van dat het een deel van hun identiteit is en dat het slecht is. Sorry maar als jij een behandelaar of arts bent dan bewijs je bij deze maar weer eens hoe beperkt hun menselijke vermogen is ontwikkeld tegenover opgedane kennis uit je studieboeken. Als jij dag in, dag uit wordt geconfronteerd door je lichamelijke beperkingen of ziekte dan heb je geen keuze om het weg te denken en te doen alsof het er niet is. Hoe denk je dan dat geen deel van je identiteit is? Natuurlijk zoek je als (chronisch) zieke naar mogelijkheden maar soms zijn die er niet. En soms leer je in mogelijkheden denken door er open over te zijn en andere ervaringen te horen en delen. Bij een arts maar ook gewoon in de samenleving. En hoe fijn is het dan dat je gewoon open over de minder leuke dingen in het leven (de beperkingen die het geeft) ook kunt praten. Want jij bent dus het type mens wat dit allemaal niet hoeft te horen als je op een verjaardag zit en vraagt hoe is het? Het leven is niet alleen maar leuk helaas. En ja, ik spreek uit persoonlijke ervaring en verbaas me er oprecht over hoe bekrompen mensen kunnen denken.
Ik vind het knap dat er zo netjes en geduldig gereageerd wordt op denkwijzen die niet alleen bizar zijn maar ook nog eens schadelijk voor de mensen waar dit over gaat. Want ik kan me voorstellen dat voor sommige forummers deze berichten een grote impact hebben.
Ik hoop dat @Uprooted de tijd neemt om alle reacties goed te lezen want juist als hulpverlener heb je de verantwoordelijkheid je te verplaatsen in je patiënten zodat ze zich begrepen en veilig bij je voelen. Er is blijkbaar een hoop dat je niet begrijpt aan deze specifieke groep patiënten waar je ook nog eens veel mee te maken hebt. Een hoop forummers hebben de tijd en moeite genomen om uitleg te geven, ik hoop dat dat niet voor niets is.
Ik heb zeker alles gelezen. Ik was mij er absoluut niet bewust van dat veel lotgenoten wel heel veel aan dit soort accounts hebben. Wat ook meespeelt is dat ik ook wel regelmatig zie dat op sommige van deze accounts juist veel onwaarheden worden verkondigd door de eigenaren ervan of mensen die erop reageren ( kwakzalverij behandelingen/ tips etc).
Ondanks dat we -helaas- nog geen oplossing / uitzicht hebben voor veel SOLK of Post covid patiënten, denk ik ook niet dat dit wenselijk is.
Het spijt me dat ik hiermee mensen kwets die niet behoren tot de groep waar ik op doelde.
Ter ‘geruststelling’; ik behandel deze patiëntengroep niet meer, heb nu een andere functie met een andere patiëntencategorie.
Ik weet ook dat er echt genoeg (para)medici zijn die jullie klachten absoluut serieus nemen ( net als ik- nog steeds) maar dat er óók onder veel behandelaars / lotgenoten irritatie is rondom dit onderwerp / aversie jegens dit soort accounts (maar ook patiënt verenigingen die onwaarheden verkondigen).
Het is wellicht een punt dat ook ik met mijn mening dit stigma onderstreep, zo had ik het niet bekeken.
Ik ben heel benieuwd waar je op doelt bij een behandeling die je zowel fysiek als mentaal schaadt?
Ik noemde ze in 1 adem omdat voor beiden geen bewezen effectieve behandeling is en de beelden zo uiteen lopen en onbegrepen zijn.
Hoewel centrale sensitisatie overigens zeker bewezen is ( ook bij niet- solk).
ik vind kaas echt heel overhyped. ik vind het niet vies (eet geen lactose maar ik lust het wel gewoon) maar ik vind het gewoon lang niet zo boeiend als iedereen het vindt. altijd die ‘omg kaas!!!’ en nu ook bij die pizza in het fototopic ‘waar is de kaas???’ gewoon die overdreven liefde voor kaas snap ik niet haha
ik ook! ik snap kaasplankjes op restaurant ook nooit, neem je een minder lekker dessert EN kost het nog extra!!!
Ik lust best een kaasplank maar niet als afsluiter van een maaltijd dan graag chocolade en karamel
Het beste is gewoon om beide te doen
Haha ja laat dat hoofdgerecht maar zitten
Ik word altijd zo erg gejudged op mijn pizza zonder kaas
Ik wordt is erger
Dit zou ook wel impopulair zijn maar ik verkies voor - hoofd boven hoofd - na als ik moet kiezen in een restaurant.
Ben ik met je eens. Vaak vind ik desserts niet zo.
Bedoel je kleine gerechtjes om te delen?
Maar dan zonder delen. Er zijn weinig dingen die me zo teleurstellen als "we gaan uit eten (leuk!) het is shared dining (laat mij maar thuis). Blijf van mn eten af.
Dit is ook echt top!
Ik hoor nu ook gewoon automatisch: ‘Bent u bekend met ons concept?’
pizza marinara is juist t beste
Ik denk dat dit populairder is!
Het is meer dan eens gebeurd dat er iemand kwam om het dessert op te nemen en ik gewoon nog een keer een voorgerecht heb besteld en dat lekker zat op te eten tussen alle desserts.
Tenzij er crèmę brûlëéě is.