Impopulaire meningen #5

Ik ben opgegroeid met honden in huis en heb ook zelf een hond maar herken hier echt niks van :rofl: ja puppy tijd is even pittig maar je hond haten??

5 likes

Moet bijna huilen als ik denk aan die arme hondjes die jarenlang gehaat worden??? Als ik de term google zie ik trouwens ook veel hits over katjes, dus die vind ik net zo zielig. :frowning: (Ik hoop dat dit nu niet in mijn algoritme terechtkomt want ik wil alleen blije dieren!!! :sob: :sob: :sob:)

12 likes

Ja ik zag deze comment, maar er zijn er echt honderden die hetzelfde zeggen :smiling_face_with_tear:

Normaal om je hond eerst te haten? Hahha
Dat herken ik niet hoor.

Ja als je gaat denken dat ie meteen net zo is als je overleden oude hond valt het even tegen.
Maar je eigen baby haat je (normaal gesproken) de eerste (moeilijke) periode toch ook niet :sweat_smile:

5 likes

Hier in de buurt woont iemand met een hond die om 7 uur s ochtend helemaal lijp wordt als ie langs de bushalte loopt terwijl er mensen (ik met mn ochtendhumeur) staan. De forummers uit het bewust kinderloos topic zullen inmiddels wel weten dat ik geen ziel heb, maar ik kan me dus echt niet indenken dat het baasje die hond nog wil. Ik zou er snel klaar mee zijn.

(Disclaimer: als je een hond neemt vind ik dat je er tot zn dood goed voor moet zorgen dus ik zegt niet “doe em maar weg” . Dit is natuurlijk iets onbenulligs in dat opzichte )

2 likes

Ik heb ook wel de puppyblues gehad haha, maar echt niet zo lang of intens. De puppytijd is gewoon best heftig, je moet constant opletten en er ook in de nacht uit etc dus ik was gewoon moe. Ook heel leuk maar daardoor anders dan verwacht en na een paar maanden geen last meer van gehad. Denk dat mensen dit sowieso soms wel hebben na een grote verandering. Dus ook bij een baby, kat, verbouwing etc. haha

4 likes

Mijn hond is soms ook echt de duivel, heeft me slapeloze nachten bezorgd en heeft echt issues (hij zou zomaar de hond kunnen zijn die lijp wordt bij de bushalte) maar ik zou hem nooit haten. Ja soms wil ik zijn nek omdraaien maar dat is echt maar 2 sec. Want zijn leuke kanten overheersen toch.

Het is aan de baas om de hond goed op te voeden, 9 van de 10 slechte gedragingen van de hond komt door slechte en niet-consequente opvoeding (uitzonderingen daargelaten, zeker bij een asielhond weet je niet altijd wat er allemaal gebeurd is). Als voorbeeld: de hond van onze overburen kan absoluut niet normaal aan de lijn lopen, trekt als een malle, baasjes kunnen hem soms niet eens tegen houden, en hij springt overal tegenop. Diertje is gewoon een product van z’n opvoeding, het is een volwassen herder die nooit op cursus is geweest, 3 keer daags een rondje om het blok loopt, en verder alleen in een kleine tuin mag, of binnen. Geen wonder dat je dan een probleemhond hebt, dat arme beessie kan z’n energie helemaal niet kwijt en is op en top gefrustreerd. Het is dat wij te veel van huis zijn, anders zou ik hem zo van ze overnemen.

4 likes

Snap ik wel. Reddit puppy101 staat echt vol met horrorverhalen en die mensen daar schieten overal van in een kramp. Op basis van wat ik daar heb gelezen was ik echt op het ergste voorbereid. Maar het was 2 weken pittig door wennen aan een nieuw leven met hond en toen was het goed. Heb vooral gehuild van de vermoeidheid in die periode, nooit omdat ik haar niet leuk vond.

1 like

Ik vind het heel raar dat er mensen zijn die bij zonnig weer in hun badkleding in de tuin/op het balkon gaat liggen.

2 likes

Ben jij dit?

21 likes

Mag je dat alleen dragen rond zwembad en zee?

6 likes

Waarom?

2 likes

Nee, ben geen gluurbuur. Heb er ook geen last van als anderen het doen. Ik snap in de zon liggen gewoon niet en doe het nooit. Het is dus voor mij heel gek om te beseffen dat iemand bewust badkleding zoekt, omkleed en dan in de tuin in de zon gaat liggen. @PiuPiu @Venkel.

5 likes

Maar gaat het dan om de badkleding of om uberhaupt in de zon zitten?

5 likes

Beide. Waarom zou je gewoon daar liggen en dus niet boek lezen ofzo. Maar echt gewoon liggen. Waarom dan niet in je bh en ondergoed maar speciaal omkleden?

1 like

Ik ben in Griekenland opgegroeid en op de basisschool hadden we alleen maar hurk wc’s en de deuren konden niet op slot… dat heeft voor hele ongemakkelijke situaties gezorgd in hurk positie :joy::joy: maar volgens mij is het voor je stoelgang en beenspieren wel echt top!

2 likes

Ja ik vind het ook chill! Vooral openbare wcs, veel schoner dan zo’n wcbril.

@Ludo is nie normal. Is toch nie te geleuva. :laughing:

3 likes

Barbecuelucht vind ik wel prima, maar sommigen cremeren gewoon die beesten op een vieze grill en dat meurt :nauseated_face:

7 likes

Waarom badkleding: als je zou willen kun je me zien zitten op m’n dakterras (en zeker als ik opsta) dus dan voelt ondergoed niet echt chill
En ik draag altijd badpakken dus dat is sws bedekter dan BH en onderbroek.
Waarom in de zon liggen en niks doen: ik vind het zo lekker om die warmte te voelen en ontspan dan helemaal.

Altijd met factor 50 en niet als het te warm is

4 likes