Ik vind humble & crumble heerlijk, maar weet niet of je zoiets bedoelt
ik vind duiven leuk en ik vind het echt zielig dat mensen ze zien als vies/overlast/ongedierte
Hierom:
duivenpoep is gevaarlijk! Duivenpoep bevat een schimmel genaamd Cryptococcus . Deze schimmel kan bij inademing infecties veroorzaken bij kwetsbare mensen. Het inademen van stof of waterdruppels dat besmet is met duivenpoep kan leiden tot andere ziekten zoals psittacose en salmonella.
Psittacosis wordt ook wel papegaaienziekte genoemd, komt heel veel voor bij kanaries en andere schattige vogels die mensen in huis houden. En salmonella zit ook in de ontlasting van konijnen en die knuffelen mensen wel gezellig op schoot.
Ik vind duiven ook niks, maar ze anders behandelen dan kanaries of konijnen op grond van de ziekteverwekkers die ze bij zich dragen is ongegrond.
Duiven > kwetsbare mensen
Het nadeel is dat Duiven graag met meerdere op dezelfde plek zitten, en flink schijten. Als de ventilatie niet optimaal was dan moest ik met werk flinke maskers op als we ze tegen kwamen. Die lucht was ook niet te harde! (Gebouwen inspectie)
Ik kwam dan ook geen kanaries tegen vandaar mijn duivenstront haat
Ik vind kanaries ook niks, dus dat scheelt. Konijnen hebben het geluk dat ze pluizig zijn en binkies maken (grappige sprongetjes vol met enthousiasme)
Haha over duiven gesproken, vanmiddag zat er een duif midden op straat dus ik kon er niet langs. In plaats van dat ie weg vloog ging hij lopen/hupsen. Dus ik in een slakkentempo achter die duif aanrijden. Duurde ook nog best lang want hij liep de hele straat uit. Ik dacht hij zal wel gewond zijn ofzo, maar bij het einde van de straat vloog hij toch ineens weg. Dus waarschijnlijk vond die duif mij en mijn auto totaal niet boeiend. Ik vind het wel grappig dat duiven vaak zo onverstoorbaar zijn en beetje hun gang blijven gaan terwijl ze op hele onhandige plekken zitten. Er zat vorig jaar een duivennest op de trap buiten, dus je moest er een soort van overheen stappen. En die duif keek je dan zo aan van wat kom je doen
Same met meeuwen (en ja ik woon aan de kust, dus er zitten er hier erg veel).
Heel erg mee eens. Hoeveel duiven we ook niet binnenkrijgen bij de vogelopvang die in netten verstrikt zijn om duiven te weren, of die uren lang in een gracht verdrinken zonder dat mensen ze helpen. Soms echt hartverscheurend. Ja ze zijn een beetje dom, maar elk leven telt he.
Same maar dan met slakken (en ja, ze zitten ook in mn moestuin maar ik heb genoeg aardbeien om te delen.) Sowieso vind ik heel veel dieren die als ongedierte bestempeld worden leuk.
ja ik eigenlijk ook!
Ik vind picknicken best kut. Het is oncomfortabel om op de grond te zitten en het zorgt voor rommel.
ik hou zo erg van houtduiven
zien er altijd helemaal netjes en groomed uit, laten mensen en andere vogels lekker met rust, en gaan altijd op takjes zitten waar ze vervolgens vanaf vallen omdat ze te dik zijn 🥹🥹🥹
Jaaaaa ik heb uitzicht op een vlierbloesemstruik en de houtduiven zijn daarin altijd zo lekker koddig bezig.
En hun geroekoe is het beste geroekoe. Zo rustgevend
Ik vind volwassenen zonder kinderen die minimaal een keer per jaar naar de Efteling gaan in dezelfde categorie vallen als (gematigde) Disney Adults.
Vriendin heeft een abo en gaat dus meerdere keren per jaar, ik vind het heftig
Hoe is dat een impopulaire mening, de Efteling is toch gewoon de Nederlandse versie van Disney
Ik heb meerdere collega’s met een abonnement. En we wonen niet eens vlakbij de Efteling ofzo