Impopulaire meningen #5

Ja craft wil ik ook nog steeds een keer langs, heel benieuwd!

1 like

En de volgende dag eventjes in de oven waren ze nog steeds heerlijk.
Mijn zus woont redelijk dicht bij Arnhem en zei a, “aha ik weet al wat ik voor je mee moet nemen als ik langs kom” :smiley:

5 likes

Neeee, je moet de hoop niet opgeven hoor! Amandel croissants van Craft zijn :drooling_face: en ik heb laatst brownies van Kaatje Lekkers gekocht, die vond ik ook echt goed. Bij Fluit en Kruid in Putten heel lekkere lemon bars gehad die ook totaal niet droog waren. Dus het kan wel echt!

2 likes

Ik vind alle koekjes, muffins en donuts teleurstellingen.

Zoet is zo’n saaie smaak eigenlijk.

27 likes

Ja ik weet dat het kan. Heb ook wel lekkere dingen gehad maar 90% is gewoon lekkerder met gluten. Denk dat dit weer een dag is dat ik verlang naar al het lekkers maar wat ik niet mag dus ben dan extra zuur sorry!

2 likes

Nee joh, geen sorry voor zeggen, is heel herkenbaar. Mijn man en kind aten vanochtend verse croissants; dan huil ik echt van binnen. Dat er ergens in de wereld een oké alternatief te vinden is, is dan ook geen upside ofzo. Maar ja, je doet het ermee hè :upside_down_face:

9 likes

Ja ik wacht inderdaad op een dag dat ik bij craft kom en voor de rest zoeken we maar lekkere alternatieven. We doen het er inderdaad maar mee. Gezondheid is ook heel wat waard!

1 like

Nu we het hier toch over hebben. Ik heb wel eens cinnabuns of eetbar cakebelsag besteld. HEERLIJK. Ook wel eens van die gevulde dikke cookies. Maar die vond ik tegenvallen. Heeft iemand een tip voor een lekkere thuisbakker ofzo die koekjes of ander lekkers verkoopt? :drooling_face:

1 like

Ik vind humble & crumble heerlijk, maar weet niet of je zoiets bedoelt

3 likes

ik vind duiven leuk en ik vind het echt zielig dat mensen ze zien als vies/overlast/ongedierte

35 likes

Hierom:

duivenpoep is gevaarlijk! Duivenpoep bevat een schimmel genaamd Cryptococcus . Deze schimmel kan bij inademing infecties veroorzaken bij kwetsbare mensen. Het inademen van stof of waterdruppels dat besmet is met duivenpoep kan leiden tot andere ziekten zoals psittacose en salmonella.

3 likes

Psittacosis wordt ook wel papegaaienziekte genoemd, komt heel veel voor bij kanaries en andere schattige vogels die mensen in huis houden. En salmonella zit ook in de ontlasting van konijnen en die knuffelen mensen wel gezellig op schoot.
Ik vind duiven ook niks, maar ze anders behandelen dan kanaries of konijnen op grond van de ziekteverwekkers die ze bij zich dragen is ongegrond.

31 likes

Duiven > kwetsbare mensen

4 likes

Het nadeel is dat Duiven graag met meerdere op dezelfde plek zitten, en flink schijten. Als de ventilatie niet optimaal was dan moest ik met werk flinke maskers op als we ze tegen kwamen. Die lucht was ook niet te harde! (Gebouwen inspectie)
Ik kwam dan ook geen kanaries tegen vandaar mijn duivenstront haat

2 likes

Ik vind kanaries ook niks, dus dat scheelt. Konijnen hebben het geluk dat ze pluizig zijn en binkies maken (grappige sprongetjes vol met enthousiasme)

2 likes

Haha over duiven gesproken, vanmiddag zat er een duif midden op straat dus ik kon er niet langs. In plaats van dat ie weg vloog ging hij lopen/hupsen. Dus ik in een slakkentempo achter die duif aanrijden. Duurde ook nog best lang want hij liep de hele straat uit. Ik dacht hij zal wel gewond zijn ofzo, maar bij het einde van de straat vloog hij toch ineens weg. Dus waarschijnlijk vond die duif mij en mijn auto totaal niet boeiend. Ik vind het wel grappig dat duiven vaak zo onverstoorbaar zijn en beetje hun gang blijven gaan terwijl ze op hele onhandige plekken zitten. Er zat vorig jaar een duivennest op de trap buiten, dus je moest er een soort van overheen stappen. En die duif keek je dan zo aan van wat kom je doen :bird:

10 likes

Same met meeuwen (en ja ik woon aan de kust, dus er zitten er hier erg veel).

4 likes

Heel erg mee eens. Hoeveel duiven we ook niet binnenkrijgen bij de vogelopvang die in netten verstrikt zijn om duiven te weren, of die uren lang in een gracht verdrinken zonder dat mensen ze helpen. Soms echt hartverscheurend. Ja ze zijn een beetje dom, maar elk leven telt he.

14 likes

Same maar dan met slakken (en ja, ze zitten ook in mn moestuin maar ik heb genoeg aardbeien om te delen.) Sowieso vind ik heel veel dieren die als ongedierte bestempeld worden leuk.

10 likes

ja ik eigenlijk ook!

1 like