Impopulaire meningen #5

Ik ben op vakantie en vind het gezellig en leuk om Nederlanders tegen te komen!! Love some simpele small talk :sun_with_face:

29 likes

Ik heb juist liever lauw/lafjes koud water. Ik vind ijskoud water echt verschrikkelijk.

40 likes

Ben het hier zoooooooo mee eens!!!

3 likes

Ja, ze hebben daar weinig beter voor elkaar maar de dining experience en vooral qua water is zoveel beter.

Zo raar ook dat restaurants hier water zo gatekeepen, terwijl we juist ook veel lekkerder kraanwater hebben :sob: sloot ijsklontjes erin je je voelt je toch meteen wat meer welkom als je dat op tafel krijgt.
Zouden ze denken dat iedereen zo gierig is dat niemand daarnaast nog een echt drankje bestelt? Ik neem heus óók een cola light hoor.

9 likes

Mee eens! Dat vind ik gewoon geen service.
Ik bestel het vaak naast een ander drankje.
Een cappuccino en een glaasje kraanwater aub. Dan doen ze er vaak iets minder moeilijk over.
Of miss kan t wel als je “voor mn medicijnen” erbij zegt? :thinking:

3 likes

maar moet je wel bedenken dat het grote glas ijswater wat je in Amerika krijgt wel naar chloor smaakt… dat verpest wel heel erg de smaak van water.
En de ijsblokjes zelfs een beetje van frisdrank als ze gaan smelten

10 likes

Ik vind het wel irritant dat ze doen alsof we allemaal uitgedroogd zijn. Nee we zijn niet uitgedroogd omdat we niet een fles van 1,6 liter meezeulen.

Maar verder wel gelijk, al krijg ik wel steeds vaker gewoon (koud!) kraanwater in een karaf. Of ik kom op precies de goede plekken.

@Yzile scheelt wel aan de plek vind ik.

3 likes

Ik denk dus van wel. Bij mij in de stad zit een ayce sushirestaurant en die bieden voor €10 euro onbeperkte drankjes (inclusief cocktails etc) wat je er na 3 drankjes al uit hebt. Eerst dacht ik van hoe dan, dit is toch dik verlies voor hun, maar toen vroeg ik het en zeiden ze dat er echt TERING veel mensen zijn die normaal alleen 1x water bestellen en geen extra kosten willen, dus als die grotendeels onbeperkte drank kopen levert het iig meer op dan als ze het niet aanbieden. Veel mensen zijn echt heel gierig.

8 likes
  • of ze komen moeilijk rond en dit was een uitstapje waarvoor ze gespaard hebben en daardoor niet all out 5 glazen wijn a tegenwoordig €6,50 per glas kunnen betalen
3 likes

Dat lijkt me onwaarschijnlijk

Gewoon gierig.

24 likes

Je kan toch gewoon altijd met de auto gaan?

2 likes

Is dit weer een van de 726181 disclaimers die erbij hadden moeten staan?

29 likes

Nou he. Soms denk ik dat we dit forum beter kunnen omdopen naar forum disclaiminarum.

56 likes

Ja dit. Ik werk momenteel in een restaurant en er zijn echt héél veel mensen die 1 grote fles spa blauw bestellen en die met z’n tweeën delen en verder niks bestellen. Maakt mij allemaal niet uit verder, maar als we die mensen gratis een fles/karafje/glazen kraanwater zouden geven, denk ik dat ze inderdaad geen ander drinken meer zouden bestellen.

2 likes

Dan zeg je toch dat het water gratis is en het restaurant alleen voor betalende gasten?

4 likes

Ja zou kunnen idd. Maar dan nog houd je heel veel mensen over die bij hun eten niks anders bestellen en alleen dat gratis kraanwater gaan drinken. En dan zal gok ik te weinig opleveren.

Ik doe er overigens nooit moeilijk over hoor. Zeker als mensen een fles wijn bestellen of allemaal koffie ofzo hebben, dan ga ik echt niet zitten pushen dat ze persé een fles water moeten bestellen. Dan geef ik ze gewoon glaasjes water erbij. Met boze blik van de leidinggevende erbij dan.

@Erato nee ik vind dat ook niet persé gierig. Maar het is voor een restaurant niet heel winstgevend als mensen 1,5 uur een tafel bezet houden en alleen een fles water van maximaal 5 euro bestellen.

Eigenlijk zou je als service altijd een karaf water moeten serveren vind ik. Maar idd ook gierige NL’ers die dan alleen dat nemen.

Toch vind ik het zo ontzettend fijn dat het in zo’n beetje alle andere landen standaard is. Wijn/ander drinken wordt gebracht en hup een literkaraf koud water.

Misschien alleen een karaf water serveren als je ook iets anders bestelt? Tegen de gierige mensen?

Ik weet het niet, maar erger me er elke keer weer aan in veel NL horeca gelegenheden. Juist omdat ons kraanwater lekker is en ik naast mijn fles wijn en koffie na niet ook nog €7,50 voor een fles spa blauw wil afrekenen.

17 likes

Nee same, ik ben altijd helemaal gedehydreerd als ik daar heb gegeten. Laatste keer had ik ook 5x een grote fles water naast alle drankjes, echt zo chill.

Maar snap hun sowieso niet, want normaal zonder drank betaal je €38 dacht ik, dan hebben ze een optie om voor €7 een uur langer te eten en alles te bestellen van de dingen die je normaal moet bijbetalen. Maar bijvoorbeeld een portie sashimi is al €5 en speciale sushi €5 ofzo; dus als je dat allebei wil is het al goedkoper een uur langer te eten. En ze tellen dan je all inclusive drinken van €10 ook een uur extra door.

Dus voor €55 heb je 3,5 uur inclusief al het drinken dat je wil, sashimi etc. Waarom zou je dat niet doen?! Dat je daar zit te haasten en dorst te hebben voor €15 extra haha

5 likes

Als je bij all you can eat gratis water geeft zou dat toch top zijn? Gewoon maagvulling zodat mensen na 1 liter water, wat niks kost qua inkoop, minder eten. Zelfde principe als brood vooraf.

14 likes

Ja, ik post eigenlijk nooit disclaimers en ik raak er ook weleens vermoeid door hier, dus ik snap helemaal waar je vandaan komt. Helemaal gezien het topic hoor. En ja er zijn fucking gierige mensen. Maar uit eigen vroegere ervaring van opgroeien in een arm gezin waarin uit eten gaan eigenlijk een unicum was en er zeker niet meer dan 1 drankje werd besteld kon ik het toch niet laten.

(Toen ik voor het eerst echt goed uit eten ging had ik ook geen idee wat ik met al dat bestek moest joh, ik voelde me echt zo niet op m’n plek).

6 likes