Impopulaire meningen #5

Ik woon op 45 m2 en heb een zonnebrillenverzameling deels in een lade en deels in een doos in een kast in mijn woonkamer, en een (diepe) la in mijn kledingkast vol met sjaals. Past allemaal prima (maar heb dan ook geen minimalistisch ingericht huis met enkel grijs- en beigetinten :sweat_smile:). En is ook uiteraard niet allemaal net gekocht, is zo gegroeid over een periode van vele jaren. Sjaals en zonnebrillen slijten niet zo snel als kleding.

1 like

Ja dus waarom zou je dan ieder jaar een nieuwe zonnebril kopen?

4 likes

Jeeeeetje, laat haar kopen wat ze wil omfg. Soms vind je nog een zonnebril mooi, heb je er 1 niet bij je, weet je niet waar die ligt OF JE WIL ER GEWOON MEERDERE HEBBEN DIE BIJ JE SJAALS PASSEN :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::joy::joy: ikkanniemeer

33 likes

Wow

22 likes

Overconsumptie is wel een groot probleem, je doet je naam eer aan.

6 likes

Ik zeg niet dat ik het doe maar komop, ben een beetje zat dat mensen aldoor bekritiseerd worden hier

10 likes

Misschien bezit ze verder niks, dan enkel 80 zonnebrillen.
Ik vind het soms wel oordelend om op basis van 1 aankoop zo belerend te doen.
Niet perse naar jou gericht maar zie dat vaker door sommigen op t forum. Je weet verder niks van mensen en hun levensstijl en dan moeten mensen zich hier ineens verantwoorden ofzo :thinking:

23 likes

Niets mis met een beetje materialisme, maar van mij mogen alle Primarks, Sheins, Temu’s verdwijnen en 70 bikini’s is nergens voor nodig. Het gaat toch niet om twee sjaals, maar om al die meuk die men loopt.

25 likes

Veel mensen die 80 zonnebrillen bezitten kopen vaak verder helemaal niks inderdaad. In heel veel gevallen weten we verder genoeg van de levensstijl van forummers omdat ze er zelf over posten, bijvoorbeeld dat ze geband zijn bij de Zara omdat ze teveel terugsturen.

35 likes

True, ik ben heel selectief op wat ik koop in ieder geval :stuck_out_tongue_closed_eyes:

3 likes

Ik sloeg op:‘laat haar kopen wat ze wil, omfg’ aan. We moeten gewoon met zijn allen minder kopen.

6 likes

Omdat ik dat graag doe :woman_shrugging:t3:

En ja @Drosera ik sta er helemaal achter dat we minder moeten kopen en probeer dat zeker ook (en vergeleken met 5-10 jaar terug doe ik het ook), maar bij zonnebrillen mis ik ergens die inhibitor. Dus die gun ik mezelf dan maar.

Heb er overigens ook zeker geen 80, eerder rond de 20, en verkoop er ook af en toe weer een want zorg goed voor ze dus ze kunnen makkelijk nog iemand anders ook blij maken nadat ik er op uitgekeken ben

2 likes

Sommige mensen hebben kinderen, ik heb zonnebrillen. :woman_shrugging:t4:

32 likes

Die houden je iig niet uit je slaap :relaxed:

6 likes

Wat zou er duurzamer zijn? Ik denk zonnebrillen maar bij welke hoeveelheid zou het kantelpunt liggen? :joy:

5 likes

Echt HEEL veel zonnebrillen hoor. :joy: Kinderen zijn echt mega grote vervuilers. Misschien dé minst duurzame keuze die mensen kunnen maken?

10 likes

Deze vrouw zit misschien ook wel op FF. Past goed bij al het gezeik over impulsieve forummers die Acne sjaals en Stanley bekers kopen die ze strikt genomen niet nodig hebben (ja overconsumptie is schadelijk maar de focus hierop is in verhouding wel erg groot).

10 likes

Huh is dit sarcastisch? Dit is de speld?

5 likes

Ik denk dat neon dat wel snapt :grin:

10 likes

Er staat letterlijk De Speld boven

2 likes