Impopulaire meningen #5

Kan toch dat iemand niet weet wat De Speld is? Ik vermaak me altijd kostelijk om de serieuze reacties op Facebook.

9 likes

Inderdaad :joy: @weetikveel

4 likes

Ik las die reacties ook altijd ter vermaak, maar ik had laatst een lezing over humor, en die meneer vertelde dat er steeds meer mensen zijn die ironie niet meer snappen. En hij schetste waarom dat zo zorgelijk is. En sindsdien moet ik huilen bij die serieuze reacties op artikelen van de Speld. :sob:

12 likes

Klinkt interessant. Wie was dat en zou daar online iets van te vinden zijn? Ben er wel benieuwd naar.

10 likes

Het was Ronald Hünneman. Hij heeft het boek ā€œpijnlijke contactenā€ geschreven. Heb dat zelf nog niet gelezen (ga ik nog wel doen), maar ik denk dat het daar wel in staat.

3 likes

Ja, dat vond ik een goed boek hiervoor. Ik heb meerdere lezingen van hem gehad, echt heel herkenbaar hoor wat hij schetst.

2 likes

Interessant. Ga ernaar kijken! Aanleiding is dat ik merk dat de jongeren met wie ik werk ironie echt niet begrijpen, ook niet als het er superduidelijk bovenop ligt en er echt geen sprake van kan zijn dat iets echt zo gemeend wordt. Ben wel benieuwd naar enige duiding daarvan.

3 likes

Mijn droom is echt om ooit een kangoeroe woning te kunnen kopen of laten bouwen. Of een woning met tuinhuis of garage oid. In ieder geval iets zodat ik samen met mn moeder en haar partner op hetzelfde perceel kan wonen :heart:

24 likes

Jaa precies daar had hij het over! Zou dan zeker het boek gaan lezen als het daarover gaat zoals @Hetty zegt.

2 likes

Ik vind die dekbedjassen die je nu overal in de winkels ziet zo saai. Echt Randstad millennialmoeder met een bakfiets die op vrijdagavond met de meiden een glaasje prosecco drinkt.
Zulk soort:

39 likes

ja doet me altijd denken aan isolatiemateriaal

9 likes

Het ziet er idd uit als de voering van een jas waar nog een buitenkant aan moet

23 likes

Dekbedjassen :joy::clap:t3:

8 likes

Maar ze zijn zo warm 🄹

5 likes

Ik heb dit echt nog nergens gezien :sweat_smile:

2 likes

Ik alleen op de instagram reclames van de Hema.

1 like

Nou inderdaad! Ben al blij dat het dit jaar wel iets minder lijkt te zijn dan vorig jaar.

2 likes

en daar gaat het uiteindelijk om met een jas toch :grin:

1 like

Nee joh, dit is pas een dekbedjas

30 likes

Zo comfy!

4 likes