Impopulaire meningen #5

Ja wow wat heftig. En wat heftig ook voor de kinderen. Laat ze lekker even ergens zijn met andere kinderen en volwassenen (trainers, scheidsen enzo) zónder de eigen bekende en veilige ouder erbij. Laat ze even op zichzelf een andere veilige omgeving ontdekken.

Ik heb nu flashbacks naar die ene keer dat mn moeder kwam kijken en er allerlei gevoelens van trots, uitsloven, angst bij kwamen kijken. Was echt chiller zonder haar erbij!

Update: kanttekening erbij dat ik geen kinderen heb dus makkelijk roepen. Mocht ik ze ooit wel hebben dan hoop ik dat mn opstandigheid en selflove het hierin winnen van de peer pressure

4 likes

Bij ons was het gewoon normaal dat bij thuiswedstrijden ouders kwamen kijken. Had het ook raar gevonden als mijn ouders daar nooit bij waren. Gelukkig nooit ouders meegemaakt die zich met de wedstrijd bemoeide. En bij uitwedstrijden reden er een paar ouders en werden de kinderen verdeeld over die auto’s.

6 likes

Geen idee, ik heb het niet bedacht haha. Ik deed vroeger andere sporten zoals volleybal en daar kwam mijn moeder ook niet echt vaak kijken. Laat staan bij een training.

Ik vind het overigens wel echt superleuk om te doen bij voetbal. Het is altijd erg gezellig en ik vind het sowieso een leuke sport om te kijken.

1 like

Ah joh je kunt ook voor sport kiezen in de middag. M’n kind sport in de middag (eerst voetbal gedaan en nu hockey). Geen gezeik met vroeg opstaan. In de weekend wel judo en zwemmen maar die zijn pas na elf uur. Gewoon even zoeken naar de mogelijkheden.

Edit ouders hoeven bij het bovenstaande ook niet aanwezig te zijn. Wordt juist als vervelend beschouwd. Bij zwemmen zit ik in de kantine. Bij judo mag je überhaupt niet in de buurt zijn. Bij hockey drop ik hem af en ga ik in de buurt in cafeetje koffie drinken.

4 likes

Maar hockey en voetbal is als je competitie speelt toch altijd wel in het weekend (en dan meestal vroeg)? Of bestaat er tegenwoordig ook iets in de middagen qua competitie?

2 likes

In de gehele regio is dat idd zo. Hoe jonger hoe vroeger. De competitie is gewoon zo ingedeeld dus de hele regio voetbalt / hockeyt op dezelfde tijd haha. Maar hoe ouder hoe later dus

2 likes

Christelijke vereniging zoeken. Die spelen alleen op zaterdag. :sweat_smile:

4 likes

Ik vind de slaven -ehh pietenpakjes uit het show je kinderaankopen topic NIET cute

7 likes

Ja, dat pakje zullen ‘we’ er wel nooit uit krijgen. Wat een bizarre traditie he

1 like

Ja, ongelooflijk… en dat ie er nu in “tompouce” kleuren is maakt t er echt niet schattiger op. Maar gezien het feit dat ie is uitverkocht dachten anderen daar heel anders over :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik heb al jaren zo’n lelijke jas maar bij al die jassen kan je het van onderen openritsen zodat je o.a. ook chill kunt fietsen. Vind het echt lelijk maarja, soms gaat comfort voor.

1 like

Is het echt zoveel warmer dan een wollen mantel-jas? Want als ik het zo lees denk ik alleen maar: jeetje wat lelijk en jeetje wat wil ik het graag :rofl: (altijd koud in de winter haha)

4 likes

Ja vind ik wel, en door een wollen vest/mantel waait ook vaak veel wind doorheen. Ik heb er 1 van het merk Khujo, die hebben veel van dat soort jassen. Is echt zo heerlijk in de winter.

8 likes

Ja, significant vind ik. Plus vaak ook nog inclusief goede capuchon, waardoor je helemaal als incognito slaapzak door het leven kan. Heb ook altijd m’n zonnebril op, kunnen ze toch niet zien wie die lelijke jas draagt,

18 likes

Ik heb dit jaren uitgesteld hahaha, altijd wollen mantels maar vorig jaar een lange waterdichte van elvine gekocht en echt fantastisch warm en comfortabel. Ik kan nu al uitkijken naar hem weer aan kunnen.

2 likes

Ik heb er ook 1 van Uniqlo na jaren twijfelen gekocht,want lelijk, maar omggg het is zo comfortabel op de fiets!

8 likes

Jullie doen net of we in Siberië wonen met z’n allen :joy: In Nederland heb je toch niet zo’n lelijke jas nodig?

19 likes

Nou het regent hier wel ongeveer altijd in de herfst en winter en met een wollen mantel is dat ook niet echt top. Maar hee ik stond jarenlang aan jouw kant haha, maar ben nu toch blij.

1 like

Absoluut veel warmer! Je hebt gewoon je eigen slaapzak/dekbed bij je. Boeie dat het er niet uit ziet als het min zoveel graden is.

8 likes

Mijn god ja, dat wil je.

Ik heb tig wollen mantels maar draag ze alleen in de hetfst en het voorjaar als het niet kouder is dan 10 graden iig.

Zon dekbed jas moet je gewoon hebben.

En ja het is misschien lelijk maar warmte gaat bij mij 100% voor.

Terwijl ik vroeger gewoon met croptops en korte jasjes en allstars rondliep bij -20, maargoed)
Tegenwoordig zou ik sterven.

Als je em hebt wil je niet anders meer. :pray:t2:

5 likes