Impopulaire meningen #5

Maar wat verwacht je dan van een tandarts op vakantie? Als jij de lokale taal niet spreekt, en zij geen Engels, dan houdt het eerlijk gezegd toch ook een beetje op? Dan is het denk ik ook beter om erheen te gaan en met gebarentaal uit te leggen wat er aan de hand is, ipv op te bellen en te verwachten dat de andere partij meerdere talen spreekt.

23 likes

Natuurlijk wat je niet kan verstaan of spreken, dat kan je niet. Zoveel begrijp ik ook wel. Maar het is meer de manier waarop. Ik kan echt wel een woordje Frans, en had het prima begrepen als in het Frans werd aangegeven ‘ sorry wij spreken alleen Frans, kunt u iemand anders bellen?’
Maar het was gewoon meteen, hoppa hoorn erop. Nog een keer terug bellen ( want nog in de volledige onschuld van denken dat het per ongeluk was) waarop er werd opgenomen en ‘ Non!’ werd geroepen en weer opgehangen.

En locals of Frans sprekenden voor laten gaan op twee mensen die er zeker al 15 minuten stonden voor een simpel stokbroodje is gewoon asociaal. ( en dat was dus mijn hele punt).

Maargoed wat de één asociaal vindt, vindt de ander heel normaal. En dat loopt nog al uiteen merk ik hier.
Daarom is Frankrijk blijkbaar nog een heel populair vakantieland :laughing: voor mij een in elk geval nmsmvpe.

25 likes

Ik snap je wel hoor! Ik vind Fransen over het algemeen ook geen leuk volk. En een saai land.

Ik kom er alleen voor de kaasjes en ben dan zsm weer weg.

3 likes

Ik snap die liefde voor Parijs ook echt niet. Er zijn echt veel leukere, mooiere en gezelligere plekken in Frankrijk.

6 likes

Maar het ging toch nu specifiek over Parijs en niet over een klein plaatsje?

1 like

Ja precies, het zijn eerder de verwachtingen die mensen erbij hebben. Paris Syndrome heeft niet voor niks een wikipedia pagina Paris syndrome - Wikipedia

2 likes

Hahahahahahahahaha

20 likes

Steden zijn uberhaupt niet romantisch.

13 likes

Utrecht wel man, ‘s avonds in de winter langs de singel en grachten :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: al dat warme licht.

Maargoed jullie moeten wel allemaal wegblijven want het is hier al te vol.

24 likes

Als het vol is, kom ik sowieso niet.

Ik ben niet gemaakt voor steden (of dorpen) en kunstverlichting.

4 likes

Geen probleem

6 likes

Nee hoor, ik had het in de tweede alinea van mijn eerste post over Fransen in het algemeen. Niet specifiek Parijs.

3 likes

Import Amsterdammers blijven provincialen.

8 likes

Wat ik vooral opvallend vond en typisch in het Franse stereotype plaatje vond passen was toen ik in een restaurant vroeg of ze iets vega’s hadden dat die ober soort van boos/beledigd was dat ik het überhaupt vroeg hahaha. Ik denk daar soms nog wel eens aan terug en moet er nog steeds om lachen. Maar daardoor zou ik wel minder snel weer terug gaan naar Parijs. Hier zijn meer vega’s/vegans toch, hebben jullie dit ook gehad?

4 likes

In een of ander klein, niet toeristisch dorpje in de Vogezen oid zou het me niks verbazen als het moeilijk is om wat vegetarisch/veganistisch te vinden, maar in Parijs? Ik ben er begin dit jaar een weekend geweest en heb alleen maar (heel lekker) vegetarisch/veganistisch gegeten. En niet eens heel duur ook.

3 likes

Ja de laatste keer dat ik in Parijs was, geloof twee jaar geleden, at ik in principe nog vegan maar dat heb ik heel snel overboord gegooid :joy: vegetarisch was inderdaad ook moeilijk als we gewoon ergens op een terras of in een willekeurig restaurant dat we tegen het lijf liepen gingen zitten. Vaak stond het vlees element niet eens genoemd bij de ingrediënten haha, had een keer een salade en daar kwam dan onvermeld spek ofzo bij :smiling_face_with_tear:

Ik weet ook wel dat dat bij de Franse keuken hoort, maar ik verbaasde mij er ook over in een grote stad als Parijs, dat er vaak gewoon geen enkel vegetarisch gerecht te krijgen was.

Met een beetje research wel ook heel goed en lekker vegetarisch gegeten hoor, en ik heb het gewoon geprobeerd een beetje los te laten want ik vind het niet leuk om voor elke maaltijd helemaal te moeten uitzoeken waar het vegetarisch kan

10 likes

Nu ja, opzich is dat een prima beschrijving voor de meeste Europese grootsteden.

2 likes

Het is uiteindelijk ook gewoon bij elke plek waar je komt en heen gaat. Het is niet alsof Nederland een supervrolijk en welkom land is als je de gemiddelde toeristische tent oid binnen stapt.

8 likes

Ik was met collega’s in Amsterdam en iemand struikelde en viel op het fietspad. De Amsterdammer: « Guys not on the bicycle lane ». Alsof je kiest waar je struikelt en terechtkomt :joy::joy::joy:. We waren 10 minuten in Amsterdam, we voelden ons zeer welkom.

29 likes

Overal buiten Parijs is het echt nog steeds vrij onmogelijk om vega te eten. En in Parijs moet je het ook wel opzoeken, je kan niet zomaar een random restaurant in lopen en er vanuit gaan dat er een vega optie is

3 likes