Oh ik lag er dus net nog aan te denken dat ik het juist anders vind dan vroeger, wij maakten op school geen verlanglijstjes met speelgoedboeken en het sinterklaasjournaal bestond ook nog niet. Dat journaal is zo hysterisch met altijd allemaal dingen die mis gaan etc. Bij ons draaide het idd om een paar cadeautjes en de gedichten en gezelligheid, en het enige âspannendeâ was wanneer er die avond aangeklopt werd en of je dan snel genoeg naar de deur kon rennen om sint of piet nog te zien wegrennen. En dan die zak vinden.
Ik had zelf eigenlijk ook graag iets gedaan als vertellen dat het een toneelstukje is maar a) partner is het daar niet mee eens en b) inderdaad het risico dat je kind het tegen andere kinderen vertelt en dat je daar weer gedoe mee krijgt.
Gelukkig is mijn zoontje totaal niet bang of gespannen ofzo door dat journaal, zoals sommige kindjes wel, maar vooral dat gebeuren met dat speelgoedboek vond ik dus heel irritant dit jaar. Dat overdreven consumerisme van dat soort boeken en wat het in kinderen los kan maken⊠ze kunnen echt heel prima zelf bedenken wat ze leuk vinden en zouden willen hebben.
(Mijn lijstje vroeger: een pony, een pony, een pony en nog eens een pony.
)
Maargoed, ik erger me ook kapot aan black friday week/weeks/month en aan het feit dat traktaties tegenwoordig bijna altijd komen met een tasje vol goedkope plastic prulletjes enzo. Bah.