Ik heb heel lang gedaan of ik nog geloofde omdat ik de jongste in de familie was. Dacht dat we anders geen Sinterklaas meer zouden vieren en ik geen cadeautjes zou krijgen, toen al gewiekst hahaha.
Jongens hij is gelukkig weer het land uit
Ik zeg net dat ik nooit geloofd heb
Hij is weer weg gewaaid met die storm
Dat las ik later pas want was niet het bericht waar ik op reageerde. Ik reageerde op in onze tijd had je club van sinterklaas en toen dacht ik dat was praktisch tegelijkertijd. Dus vandaar was mijn reactie.
Genoeg kinderen in BelgiĂ« die hun schoen meerdere malen zetten hoor. En de hoeveelheid snoep die de meesten op 6 december 's ochtends vinden is voor zover ik het heb gezien ook vrij buitensporig. Om nog maar te zwijgen over het âpintjeâ voor de Sint. Over heftig gesproken.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben 42 en ik deed dit al wel. Niet op school, maar we kregen thuis van die gidsen van speelgoedwinkels als reclame, en daar kon ik me echt uren mee vermaken om te bedenken wat ik wilde. Daar zat zelfs een pagina in waar je je lijstje in kon opschrijven als ik het me goed herinner. En wij vierden niet eens echt Sinterklaas, ik mocht een keer mijn schoen zetten ergens na de intocht en op de dag zelf kreeg ik een cadeautje, maar wij vierden altijd al meer kerst
Ja maar dat is dus het verschil en dat staat er ook niet, Lakshamana heeft het over op school, niet over thuis. Want dat had ik inderdaad ook gewoon net zoals alle andere kinderen, van Bart Smit bijvoorbeeld.
Dat het nu op school gebeurt vind ik ook belachelijk.
Ah ok, had niet begrepen dat het puur om op school ging. Dat is inderdaad raar, wat leren kinderen daar dan van, behalve hebberigheid?
Ik ben jonger dan jij en wij deden het zowel thuis als op school niet, maar het ging me inderdaad voornamelijk om school.
Dat idee van je kunt prima zelf bedenken wat je wil i.p.v. je te laten beĂŻnvloeden door een speelgoedboek zal vast ergens vandaan komen, haha. Wij werden echt wel verwend hoor, maar het was gewoon heel anders dan nu vandaag de dag en ik vind dus voornamelijk de hoeveelheid aandacht die school eraan besteedt stom.
Natuurlijk bepaalt iedereen thuis zelf hoe ze ermee omgaan maar wat school doet heb je dus geen invloed op.
Echt? Nog nooit van gehoord. Ja behalve bij ouders en grootouders ofzo, maar niet al meerdere andere avonden. Misschien is het al veranderd dan, maar bij vrienden waar de kinderen het al vieren ook nog nooit gehoord.
Thanks for the reminder om afgeprijsd sintsnoep te gaan kopen.
Ik vraag me wel af hoe ze kerst behandelen op de opvang van mijn kind. Sinterklaas is dan toch neutraler. Want gaan ze iets benoemen over Jezus oid? Ik vind sinterklaas daarom zelf wat leuker/minder complex (voor haar dan, als volwassenen is het juist complex) nu ik een kind heb.
Want kerst gaat bij ons eigenlijk echt nergens meer over. Vroeger gingen we nog naar de kerk maar dat zie ik ook niet meer zitten en wil dat ook geen onderdeel van haar opvoeding maken.
Als kind mocht ik volgens mij ook elke dag mn schoen zetten. Niet voor speelgoed maar er lag dan iets kleins van snoep in (een chocolade munt, een mandarijn of een speculaasje bv).
Wij mochten ook iedere dag onze schoen zetten, maar er kwam zeker niet iedere dag iets in, en als dat wel zo was meestal ook iets kleins inderdaad. Soms kregen we wel een brief (!!!) met een paar pepernoten erbij, dat vonden we eigenlijk altijd wel het hoogtepunt van de periode. Ik ben er ook pas veel later achter gekomen dat andere mensen toestemming van hun ouders moesten krijgen en dan gegarandeerd iets kregen, bij ons was het altijd nog maar de vraag :â)
Ik ken het âmeerdere dagen een schoen zettenâ ook niet, alleen in de avond van 4 op 5 december. Maar ik kom ook niet uit een âtraditioneel Hollands gezinâ, geen idee of dat er wat mee te maken heeft? Aan de andere kant kan ik me ook niet herinneren dat kinderen uit mijn klas (provincie Gron) dit destijds wel deden, of er iets over zeiden in elk geval.
Ik hoopte altijd dat ik meegenomen werd naar Spanje want ik had ooit een film gezien van een kind waarbij dat was gebeurd en die kreeg vervolgens Pietentraining en mocht bij Sinterklaas in het Pietenhuis wonen en werd uiteindelijk zelf een Pietje. Nou leek me waanzinnig, neem mij maar mee.
Ik wou als kind ook best graag naar Spanje, want was er nog nooit geweest.
Zal er misschien ook aan liggen op watvoor grondslag het is. Van mij zelf hoeft het allemaal niet âzwaarâ om het zo maar te zeggen. Ik zal binnenkort eens aan mn dochter vragen of ze weet wie Jezus is. Ik bedoel dit minder dom dan dat overkomt nu
Moet stiekem wel lachen om al die dingen die rondom Sinterklaas dan genoemd worden wat er slecht aan is. Van dingen als de roe, en meenemen naar Spanje etc, mijn God, dat was zelfs in mijn jeugd in de jaren 90 niet eens echt meer een ding en nu al helemaal niet meer. Ja misschien bij een handvol ouders maar echt niet standaard.
Nee klopt, maar in de kinderversie komt dat niet echt naar voren vind ik zelf