Impopulaire meningen #5

Ja tering ik ga zo slecht op Frans, vreselijk irritante taal.

4 likes

Ik vind Parijs leuk want er is veel te beleven maar ik vind het ook een stink stad. Overal auto’s. Bah haha. Ik vind amsterdam wat dat betreft veel mooier/romantischer.

5 likes

Kan me echt niet voorstellen dat er in een stad als Parijs niks voor je te vinden is. Ligt dan toch gewoon aan de manier waarop je reist.

28 likes

dit heb heb je gewoon ergens van internet/media opgepikt óf je bent zelf een ontzettende hork :joy: en neig sterk naar het tweede

valt zo mee in het echt

21 likes

Als je niet in de stiltecoupé zit in de trein mag je zoveel geluid maken als je wilt. En mensen die daar moeilijk over doen zijn irritant. Ik vind het echt getuigen van Nederlandse saaiheid dat de halve trein bestaat uit stiltecoupés en dat je in de andere coupé nog steeds geen muziek kunt luisteren/hard praten whatever.

7 likes

Hardop?

10 likes

het gaat meer om het imago denk ik, ‘stad van de liefde’ roept nogal wat verwachtingen op. ik heb daar wel een leuke tijd gehad maar naar mijn herinnering was het best grauw, viezig en ik voelde me niet zo veilig (is wel lang geleden). in elke grote stad kun je je wel vermaken lijkt mij, maar persoonlijk vond ik de stad zelf minder leuk dan andere steden die veel minder hype krijgen

9 likes

Ik ben die saaie die dit héél ergerlijk vindt, haha. Reis je vaak met de trein? Toen ik nog twee keer per dag 3 uur in totaal naar en van mijn werk treinde vond ik die ‘dagjesmensen’ zo irritant.

15 likes

Ik was dit weekend in Parijs en het was echt opvallend rustig qua autos. Ze hebben grote delen autoluw gemaakt en mensen van buiten parijs mogen bepaalde wijken helemaal niet meer in met de auto

6 likes

Zooo je gaat wel lekker op de conclusies.

Nou ik heb dit absoluut zelf ervaren. Meerdere keren. Bij het bellen van een (spoed) arts / tandarts praktijk wordt er gewoon opgehangen als je geen Frans spreekt. Bij een bakker in een klein plaatsje waar mogelijk overwegend geen toeristen komen werden we gewoon ‘overgeslagen’ en kregen locals of andere franssprekenden gewoon voorrang in de rij.
En zo kan ik nog vele voorbeelden noemen.

Maar blijkbaar ben ik de hork :ok_hand:t2:

4 likes

Als ik een bakkerij in de wijk zou hebben zou ik locals ook voor laten gaan op toeristen.

9 likes

Maar wat verwacht je dan van een tandarts op vakantie? Als jij de lokale taal niet spreekt, en zij geen Engels, dan houdt het eerlijk gezegd toch ook een beetje op? Dan is het denk ik ook beter om erheen te gaan en met gebarentaal uit te leggen wat er aan de hand is, ipv op te bellen en te verwachten dat de andere partij meerdere talen spreekt.

23 likes

Natuurlijk wat je niet kan verstaan of spreken, dat kan je niet. Zoveel begrijp ik ook wel. Maar het is meer de manier waarop. Ik kan echt wel een woordje Frans, en had het prima begrepen als in het Frans werd aangegeven ‘ sorry wij spreken alleen Frans, kunt u iemand anders bellen?’
Maar het was gewoon meteen, hoppa hoorn erop. Nog een keer terug bellen ( want nog in de volledige onschuld van denken dat het per ongeluk was) waarop er werd opgenomen en ‘ Non!’ werd geroepen en weer opgehangen.

En locals of Frans sprekenden voor laten gaan op twee mensen die er zeker al 15 minuten stonden voor een simpel stokbroodje is gewoon asociaal. ( en dat was dus mijn hele punt).

Maargoed wat de één asociaal vindt, vindt de ander heel normaal. En dat loopt nog al uiteen merk ik hier.
Daarom is Frankrijk blijkbaar nog een heel populair vakantieland :laughing: voor mij een in elk geval nmsmvpe.

25 likes

Ik snap je wel hoor! Ik vind Fransen over het algemeen ook geen leuk volk. En een saai land.

Ik kom er alleen voor de kaasjes en ben dan zsm weer weg.

3 likes

Ik snap die liefde voor Parijs ook echt niet. Er zijn echt veel leukere, mooiere en gezelligere plekken in Frankrijk.

6 likes

Ik vind horeca personeel in parijs meestal ook echt niet gezellig haha, kan geen lachje vanaf (nee ook niet als je in het frans bestelt). ken ook genoeg leuke fransen, maar denk wel dat je gelijk hebt dat ze over het algemeen niet super vriendelijk/enthousiast zijn tegenover vreemden/mensen die geen frans spreken.

6 likes

Maar het ging toch nu specifiek over Parijs en niet over een klein plaatsje?

1 like

Ja precies, het zijn eerder de verwachtingen die mensen erbij hebben. Paris Syndrome heeft niet voor niks een wikipedia pagina Paris syndrome - Wikipedia

2 likes

Hahahahahahahahaha

20 likes

Steden zijn uberhaupt niet romantisch.

13 likes