Utrecht wel man, ‘s avonds in de winter langs de singel en grachten al dat warme licht.
Maargoed jullie moeten wel allemaal wegblijven want het is hier al te vol.
Utrecht wel man, ‘s avonds in de winter langs de singel en grachten al dat warme licht.
Maargoed jullie moeten wel allemaal wegblijven want het is hier al te vol.
Als het vol is, kom ik sowieso niet.
Ik ben niet gemaakt voor steden (of dorpen) en kunstverlichting.
Geen probleem
Nee hoor, ik had het in de tweede alinea van mijn eerste post over Fransen in het algemeen. Niet specifiek Parijs.
Import Amsterdammers blijven provincialen.
Wat ik vooral opvallend vond en typisch in het Franse stereotype plaatje vond passen was toen ik in een restaurant vroeg of ze iets vega’s hadden dat die ober soort van boos/beledigd was dat ik het überhaupt vroeg hahaha. Ik denk daar soms nog wel eens aan terug en moet er nog steeds om lachen. Maar daardoor zou ik wel minder snel weer terug gaan naar Parijs. Hier zijn meer vega’s/vegans toch, hebben jullie dit ook gehad?
In een of ander klein, niet toeristisch dorpje in de Vogezen oid zou het me niks verbazen als het moeilijk is om wat vegetarisch/veganistisch te vinden, maar in Parijs? Ik ben er begin dit jaar een weekend geweest en heb alleen maar (heel lekker) vegetarisch/veganistisch gegeten. En niet eens heel duur ook.
Ja de laatste keer dat ik in Parijs was, geloof twee jaar geleden, at ik in principe nog vegan maar dat heb ik heel snel overboord gegooid vegetarisch was inderdaad ook moeilijk als we gewoon ergens op een terras of in een willekeurig restaurant dat we tegen het lijf liepen gingen zitten. Vaak stond het vlees element niet eens genoemd bij de ingrediënten haha, had een keer een salade en daar kwam dan onvermeld spek ofzo bij
Ik weet ook wel dat dat bij de Franse keuken hoort, maar ik verbaasde mij er ook over in een grote stad als Parijs, dat er vaak gewoon geen enkel vegetarisch gerecht te krijgen was.
Met een beetje research wel ook heel goed en lekker vegetarisch gegeten hoor, en ik heb het gewoon geprobeerd een beetje los te laten want ik vind het niet leuk om voor elke maaltijd helemaal te moeten uitzoeken waar het vegetarisch kan
Nu ja, opzich is dat een prima beschrijving voor de meeste Europese grootsteden.
Het is uiteindelijk ook gewoon bij elke plek waar je komt en heen gaat. Het is niet alsof Nederland een supervrolijk en welkom land is als je de gemiddelde toeristische tent oid binnen stapt.
Ik was met collega’s in Amsterdam en iemand struikelde en viel op het fietspad. De Amsterdammer: « Guys not on the bicycle lane ». Alsof je kiest waar je struikelt en terechtkomt . We waren 10 minuten in Amsterdam, we voelden ons zeer welkom.
Overal buiten Parijs is het echt nog steeds vrij onmogelijk om vega te eten. En in Parijs moet je het ook wel opzoeken, je kan niet zomaar een random restaurant in lopen en er vanuit gaan dat er een vega optie is
Misschien was ik dat
Ik was vorig jaar in Parijs en het viel mee vond ik, ik had het erger verwacht. In Spanje (ook de grootsteden) vond ik het veel moeilijker om vegetarisch te eten.
Ik zou sowieso nooit random een restaurant in lopen, zeker niet in zo’n toeristische stad als Parijs, veel teveel kans om in een of andere tourist trap terecht te komen. Maar ja, kan me voorstellen dat als je dat wel doet, er minder opties zijn.
Ik eet overigens wel alles, maar was in Parijs met een vriendin die veganistisch eet, dus die zoekt sowieso van tevoren plekken op, dat moet ze in Nederland ook De lijst was overigens veel langer dan waar we tijd voor hadden, we kunnen nog minstens 10x gaan zonder op dezelfde plekken te eten. Was er wel ook 1 middag/avond alleen en ook de plekken waar ik toen was hadden gewoon vega opties, maar dan had ik wellicht geluk
Ik had vandaag toevallig in de mailbox van werk nog een franstalige die een vraag had over haar order. Dus ik haal het door translate en antwoord in Engels gezien me dat makkelijker te verstaan lijkt dan NL. Antwoord ze dat ze dat ze me niet verstaat… ja, trut, ik jou ook niet. Ook niet de minste moeite doen om zelf even translate erbij te halen. Hautain kreng. Dit is niet de eerste keer trouwens, ik vind dat zo arrogant overkomen van franstaligen.
“J’ai dû passer votre message dans Google Translate comme je ne comprends pas le français, je vous conseille de faire la même chose de l’anglais en français. C’est fait en deux clics. Bien à vous”
En petty me zou ook een screenshot sturen van mijn homepage met een pijl naar Google Translate en zo antwoorden.
Vinted vertaalde bij mij altijd automatisch alle berichten, maar daar zijn ze mee gestopt lijkt wel. Jammer want het maakte alles een stuk makkelijker, op Vinted hier zitten veel Polen en Finnen en daar heb ik echt een vertaling bij nodig
Haha zoiets had ik onlangs ook op de luchthaven (!) in Brussel. Iemand random Franstalig mompelde iets tegen me, maar ik had het niet verstaan, ik had zelfs de taal niet verstaan. Dus ik vroeg in het Engels om te herhalen, was hij super beledigd “aaaah vous ne parlez pas français???” alsof dat iets superraars is want heel de wereld spreekt wel Frans en weigerde vervolgens te herhalen. Ik vond het ook heel arrogant.