Hahaha, ik zat post na post te lezen over die stomme kleurplaten en stiften en daarna zat ik echt van: the fuck did I just read? het ging maar door!
Eh jawel. We maken zeker in een land als nl met zijn allen de wereld kapot en mensen die 200 stiften nodig hebben voor een tekening met amper 20 vlakjes hebben daar echt geen minimaal aandeel in. We weten daarnaast: over een halfjaar kleurt bijna niemand meer en is het door naar de volgende hype.
Nederland heeft in totaal 19.5 miljoen hectare biocapaciteit, of te wel 1,1 hectare biocapaciteit per inwoner. De ecologische voetafdruk is echter 6,0 hectare per persoon. Dit betekent dat de ecologische voetafdruk ruim 6x groter is dan de beschikbare biocapaciteit per inwoner. Het Nederlandse Natuurlijk Kapitaal is dus na 1/6 van het jaar, na twee maanden uitgeput.
Oké, verkeerd geformuleerd: mijns inziens is de opwinding
richting stiftenhoarders op het forum terecht, maar uit proportie.
Laten we het aankopentopic opdoeken ofzo in plaats van berichtenlang doorgaan over hoe dom het is om tekeningen in te kleuren lol
Ik denk dat er hierover meer opwinding is omdat het in het aankopentopic niet alleen om hypes gaat (alhoewel daar ook heel veel vreselijke meuk staat hoor). Maar nu is dit inderdaad de hype waarbij mensen opeens al die stiften écht nodig hebben, dan weer dat forumbadje, dan allemaal een nintendo switch met animal crossing, dan weer idk vul in, Didl of zo. En daar zijn mensen denk ik gewoon nogal klaar mee
ik vind kleuren voor volwassenen sowieso echt stom haha. vooral als mensen het dan âlekker creatiefâ vinden. je kleurt gewoon vakjes in???
schilderen of tekenen ofzo snap ik wel maar echt specifiek die kleurboeken/-platen vind ik gaar
Maar voor veel mensen gaat het toch niet om creativiteit maar om ontspanning? Als je het toch leuk vindt om te doen maakt het toch niet uit of het nou creatief is of niet.
Het waren amper 10 berichten. De discussie over de discussie is al bijna even lang. Denk dat de discussies in het aankooptopic over de acne sjaal of de wasbare dekbedden langer zijn. Maar dat topic mag van mij ook morgen verdwijnen hoor.
Ik zag wel dat Diddl terugkwam. Dus verwacht de hype hierom ook wel bij de mensen die dit destijds hadden.
Ach ik vind mooie kleurplaten of mandalaâs enzo (ja die maakten we in 2000 ook al ) prima leuk en snap best dat kleuren ontspannend en leuk is.
Vind de infantiele amazonboeken gewoon stom en honderden euroâs aan 150 nieuwe stiften ook. Zitten vast weer minstens 5 bijna identieke tinten beige in, hou op hoor.
En verder: waarom zou je je er iets van aantrekken wat Ăk van je hobby vind.
Jawel! Dat bepaalt de creativiteitspolitie! /s
Mijn hemel, wat een gezeik, zeg.
daarom zeg ik âvooral als mensen het lekker creatief vindenâ, refererend aan de mensen die dat dus wel zo zien. er zijn genoeg mensen die dat zeggen, dat vind ik stom. maar los daarvan vind ik kleurplaten ook gewoon saai.
ja dat snap ik sowieso nooit haha
waarschijnlijk vinden mensen hier pokémon games ook stom, verandert niks aan mijn ervaring, boeie
dat blijkt maar weer hahaha
Nouja die kleurboeken kunnen mij gestolen worden, maar valt me op dat mensen hier altijd zowat over elkaar heenvallen om de meest gevatte opmerkingen te maken over aankopen, bezigheden en hobbyâs die niet forum-approved zijn en vooral dat het dan maar dóórgaat.
Haha ik vind dit juist weer belachelijk saai en juist pretentieus kLeUReN VOoR VoLwaSSeNEn. Als ik wil ontspannen wil ik infantiel 1 kleurplaat inkleuren op een avond en niet een bijbaan er bijnemen om honderdduizend kleine kut vakjes in te kleuren.
Ik heb wel eens het kleurboektopic gelezen en toen dacht ik inderdaad echt: ohâŠik kleur als een 3-jarige. Nog nooit nagedacht over schaduwen en overgangen (ik zou het ook niet eens kunnen overigens, want ik ben echt de minst creatieve persoon ooit).
Ik ben te druk in mijn hoofd. Dan pak ik zoân boek, dan ga ik super apatisch zonder na te denken een beetje kleuren. En dan voel ik me meestal beter dan daarvoor.
Geniet dagelijks van mijn acné sjaal die ik dankzij dit forum in augustus al kocht
Dacht dat ik hier anoniem was
Hahah never forget dat ik echt helemaal vies leek door die Kruidvat bronzing bodylotion
Haha ja dit is sowieso mijn ergernis. Heel veel hobbyâs worden automatisch in het vakje âcreatiefâ geplaatst, terwijl ze dat niet per se zijn. En dan zeggen mensen ook heel snel âoooh nee ik ben niet zo creatief, ik kan dat niet!!â terwijl het niks met creativiteit te maken heeft maar gewoon met een vaardigheid leren.
Een sjaal breien is weinig creatief aan: je volgt gewoon de handleiding. Een âcolour by numberâ is ook totaal niet creatief. Het is een beetje alsof je een ikea bouwpakket âlekker creatiefâ zou noemen.
Vaak heb je ook eerst een basis set aan skills nodig om vervolgens creatief te kĂșnnen zijn met dat medium. Iemand die spontaan een topje kan haken op gevoel, vind ik wĂ©l weer creatief.
^edit; lol als ik dit weer lees na een nacht slapen snap ik wel hoe het overkwam