Impopulaire meningen #5

Ik heb zelf nooit fysiotherapie nodig gehad maar ik denk dat dat anders is omdat het een paramedische behandeling is. Dus daar zou ik misschien minder moeite mee hebben.

Maar lekker gaan liggen ‘genieten’ terwijl een vreemde aan je lichaam zit vind ik echt heel raar.

2 likes

Ik kreeg een keer van een buschauffeur die ook massages deed zijn massage-visitekaartje. Een masseur-chauffeur, nog raarder.

8 likes

Ik wachtte een keer bij de snackbar op mijn eten en toen kwam er een hele vieze man die in de buurt woonde en die gaf me zijn kaartje, hij was masseur en had ook speciale massages “voor gewichtsverlies” :sob:

2 likes

Haha oh wow oddly specific

4 likes

Wel goed geselecteerde locatie voor klantenwerving

13 likes

De relaxi-taxi!

12 likes

Ik ben zelf behoorlijk activistisch maar ik vind demonstreren met (jonge) kinderen echt een dikke no go.

14 likes

waarom?

2 likes

Ik neem aan dat je zelf wel wat argumenten kunt bedenken toch?

3 likes

Als het niet een gevaarlijk situatie is en je als ouder zorgt dat je zelf geen risico loopt gearresteerd te worden oid vind ik het juist alleen maar goed eigenlijk?

3 likes

Heerlijk dit.

“Ik vind iets :angry:
– “Waarom?”
“BEDENK LEKKER ZELF”

52 likes

Ik vind dit echt zo’n onzin. Ik woon in Dordrecht, waar regelmatig tegen Chemours wordt geprotesteerd. Als ik m’n peuter meeneem naar zo’n actie dan zitten daar echt geen risico’s aan (ik neem aan dat je het niet vindt kunnen vanwege de risico’s?).
Ik zou niet met een peuter de snelweg blokkeren of ons aan een boom vastketenen maar kinderen betrekken in actie voeren is alleen maar heel goed vind ik. Ik zou haar trouwens ook niet zomaar meenemen naar een actie ver weg, maar dat is meer vanwege de lange reis en al het gedoe daaromheen.

Axie in de Maxi: Aflevering 11: ACAB, kindvriendelijk actievoeren en politiek in de opvoeding! Met vaders en podcastmakers Jeremy & Kees

Website van aflevering: Aflevering 11: ACAB, kindvriendelijk actievoeren en politiek in de opvoeding! Met vaders en podcastmakers Jeremy & Kees by Axie in de Maxi

Mediabestand: https://anchor.fm/s/c665b3ac/podcast/play/70249770/https%3A%2F%2Fd3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net%2Fstaging%2F2023-4-12%2Fd8687805-c4f0-b503-f646-7fa3003a11bf.mp3

Ik vond deze aflevering over actievoeren met kinderen heel goed. Daar merk je ook dat mensen die van zichzelf activistisch zijn toch ook weer veel voorzichtiger zijn als er kinderen bij zijn. Ik was het niet met alles eens maar vond het wel een goed gesprek.

15 likes

Het gaat me niet om gevaar of geweld of waterkanonnen etc. Het gaat me om de indoctrinatie van een kind dat nog te jong is om zelf een mening te vormen. Natuurlijk is opvoeding automatisch een vorm van indoctrinatie maar ik ben ook tegen het opvoeden binnen een religie, dat is weer een andere misschien impopulaire mening.

Ik hoop van harte dat mijn kinderen opgroeien tot radicaal linkse, sociale, solidaire, kritische volwassenen maar tot die tijd ga ik ze niet met een ludieke tekst op een stuk karton meeslepen naar een demonstratie. Ik zorg dat ze oppas hebben, lekker naar de speeltuin kunnen, en ik ga zelf. Dan vertel ik in grote lijnen waar het om gaat en laat ze verder kind zijn. Ze hoeven niet alles al te weten over Putin, Trump, Netanyahu, vrouwenonderdrukking, klimaatverandering en alle andere ellende in de wereld.

12 likes

Je hoeft me ook echt niet uit te leggen hoe actievoeren in zijn werk gaat tov ‘wat je op tv ziet’. Ik heb zelf bij een solidariteitsfonds gewerkt en daar enorm veel kleine en grote acties mee gevoerd.

Ook heb ik het nergens gehad over het recht op demonstratie.

Het is het impopulaire meningentopic, ik kwam even mijn (overduidelijk) impopulaire mening posten.

9 likes

Je kan toch prima naar een demonstratie en tegelijkertijd uitleggen hoe democratie, onrechtvaardigheid en een tegengeluid laten horen zich tot elkaar verhouden? Dat je actievoert betekent toch ook niet automatisch dat je nooit meer open staat voor de meningen van een ander? Ik zie gewoon niet helemaal in waarom demonstreren = indoctrinatie denk ik.

2 likes

Sommigen gaan echt met een peuter he

2 likes

Zeer bij klimaatacties helemaal terecht. Die peuters gaan daar het meeste last van hebben, dus goed om die al vanaf klein mee te geven dat er wat tegen gedaan moet worden en dat demonstreren niet iets engs of stoms is.

4 likes

Ik vind zelf beter vanaf een leeftijd als 10 oid. Jonge kinderen snappen het dan toch niet en hoe goed georganiseerd, het zal voor sommige kinderen heftiger voelen dan dat het is. Nee geen ervaring maar wel ervaring met kinderen en hun belevingswereld.

3 likes

Als je het uitlegt snappen ze het toch prima? Ik heb zelf weliswaar geen kinderen, maar ben vaak op klimaatdemo’s met mensen met (kleinere) kinderen, en die kinderen kunnen vaak juist heel duidelijk uitleggen waartegen we demonstreren en waarom zij daar dan ook zijn (en ja, dat is natuurlijk omdat ze met papa en/of mama meekomen, maar ook omdat ze uitgelegd hebben gekregen wat er speelt en het belangrijk vinden)
En die demo’s zijn eerst wat sprekers en daarna een vooraf vastgelegde route wandelen en daar wat leuzen scanderen en eventueel met een bord zwaaien, dus niks heftigs aan. Het zijn geen vastplakacties waar waterkanonnen worden ingezet of pro-Palestina-demo’s waar de politie op de protesteerders inhakt, daar zou ik inderdaad ook mijn wenkbrauwen bij optrekken als je daar je kleine kind mee naartoe neemt.

5 likes

Ik vind Spanje een kutland.

15 likes