Volgens mij zijn millennials de grootste bron van inkomen voor GameFreak/Nintendo hierin.
In mijn omgeving zijn er behoorlijk wat mensen die het eigenlijk not done vinden als je AI gebruikt, maar zij vergeten veelal dat zowel Outlook als Teams al doordrenkt zijn met kunstmatige intelligentie. En zij proberen anderen aan te moedigen om afstand van AI te doen.
Sommige bullshit kan ik wel begrijpen hoor, bijvoorbeeld de hordes mensen die AI-afbeeldingen genereerden in de stijl van Studio Ghibli. Maar als je programmeren weer hebt opgepakt en verder wilt leren, is Copilot toch wel heel erg fijn. Of een student met dyslexie die wel zijn eigen brief heeft geschreven, maar graag de spelfouten eruit wil halen en de interpunctie kloppend wil maken. Vergroot toch zijn kansen op een stageplaats.
AI is op dit moment echt heel erg kut voor milieu en mensen maar het verschil met bijv. vliegen of vlees eten of fast fashion e.d. is wel dat als we het nu veel gebruiken en verbeteren, AI echt een hele grote rol kan gaan spelen tegen zowel klimaatverandering als ongelijkheid. Maar daarvoor moet je het wel gebruiken, âvoedenâ en verbeteren.
Maar goed, misschien hoef je het niet te gebruiken om leuke plaatjes van jezelf te genereren of voor dingen die je ook kunt googlen.
Overigens is AI wel het meest vervuilend maar hebben veel mensen volgens mij niet door dat je inbox met 2000 ongelezen mails of instagram of google ook vervuilend zijn. Er heerst wel een soort selectief bewustzijn.
Hoe gaat AI helpen tegen klimaatverandering en ongelijkheid? Ik heb er echt nul vertrouwen in dat zulke technologie iets anders groots te weeg gaat brengen dan meer geld voor nu al rijke mensen
Natuurlijk gaat AI ook ingezet worden om rijke mensen rijker te maken want dat is de wereld waarin we op dit moment leven. Maar dat is toch met alle technologie zo. Er zijn gewoon bedrijven en onderzoeksinstituten die zich bezighouden met klimaatverandering en kansongelijkheid en die AI kunnen inzetten. E-mail en internet kun je ook voor goede en voor kwade doeleinden gebruiken. Dat is met AI niet anders, maar AI gaat een biljoen keer slimmer zijn dan mensen dus het lijkt me een gemiste kans om het niet in te zetten voor goede doeleinden en dat zien instanties die daar actief mee bezig zijn ook wel in.
Het is geen excuus om als privépersoon maar klakkeloos te gaan gebruiken maar het moet wel gebruikt worden.
Daarbij helpt AI nu al tegen ongelijkheid. Het wordt door mensen met allerlei handicaps en beperkingen* gebruikt als hulpmiddel.
*zeg je dit nog zo? Het klinkt onbeschoft.
Enoge jammere is dat ai momenteel ook een grote uitstoter is vanwege de grote hoeveelheid stroom die er heen gaat
Dat is inderdaad jammer maar wel noodzakelijk (in tegenstelling tot veel andere grote uitstoters).
Hoe dan ook goed om er bewust mee om te gaan en je ook bewust te zijn van de uitstoot van andere technologie/apps. Persoonlijk gebruik ik AI nooit voor privédoeleinden en heb dat ook nog nooit nodig gehad, maar ik vind ook niet dat ik voor anderen kan bepalen of ze het wel nodig hebben
Ja daarom ben ik ook niet zoân tech optimist Ik verwacht gewoon echt niet het gebruik van AI voor âde goedeâ doeleindeop de langer termijn echt iets gaan veranderen aan de klimaatcrisis of ongelijkheid.
(Ik ben verder niet helemaal anti AI ofzo hoor, ben bijvoorbeeld heel blij met mân hardloopapp die AI gebruikt om trainingsschemaâs voor mij te maken , en ik kan ook echt wel nuttige toepassingen bedenken. Voor elke gedachten die je hebt AI gebruiken vind ik wel dom en ik maak mij wat dat betreft het meest zorgen over dat mensen helemaal niets meer zelf kunnen bedenken maar goe)
Ik vind het eerder naĂŻef om AI zo te onderschatten. Een beetje dezelfde vibes als toen het internet net kwam. Daarbij wordt het nu dus al ingezet als hulpmiddel tegen ongelijkheid
Als aller laatste dan: er zijn echt veel nuttigere dingen die je voor het klimaat kan doen en laten dan anderen aanspreken op het gebruik van AI
Ik vind Tevaâs echt cute en zou die zelf echt overal naar toe dragen voor de vibe. Inclusief sokken.
Ik vind Dave Roelvink en Marijn Kuipers een heel leuk stel
NYC lijkt me echt de hel op aarde, 0,000000000 behoefte om daar ooit naartoe te gaan
Ooit geweest en ging naar huis met deze afdronk dus snap je volledig
Wat lijkt je er zo hellish aan? Ik vond het wel leuk voor eventjes (nadruk op eventjes)
Nou, ik kan me voorstellen dat als je vooral rond buurten als Times Square rondhangt je gillend gek wordt.
Ik vond het zelf wel heel leuk (niet times square dan, behalve voor even kijken), maar hangt er ook gewoon vanaf welke buurten je bezoekt en eerlijk je moet ook gewoon wel genoeg geld hebben.
als ik niet per se ergens hoef te zijn vind ik het heerlijk als een trein vertraging heeft (als ik er al in zit en het niet te druk is). meditatief! overgeven aan het lot en lekker rustig een boek lezen oid đȘŹ
Je doet je ondertitel eer aan met deze comment
Helemaal eens. Heb praktisch elke keer dat ik naar Nederland of weer terug ga wel vertraging, en vind het (inmiddels) wel prima, calculeer het ook maar gewoon in, dan kan het alleen maar mee vallen. En kan er toch niks aan veranderen, dus me er druk over maken helpt ook niets
Ik vind het jammer dat niet meer mensen de verhalen horen van de dominee van de kerk waar ik af en toe naartoe ga.
Is dat specifiek de verhalen van deze dominee omdat âie zo goed kan vertellen. Of de christelijke verhalen in het algemeen?
Daarnaast verschilt het enorm. De een heeft het over naastenliefde en de ander over het vagevuur