Ik vind het super suf dat we allemaal weten hoe schadelijk de zon is en toch liggen winkels vol korte mouwen en korte broeken.
hahaha vind dit echt een bizarre take toch genoeg gelegenheden buiten de volle zon waarop het alsnog fijner is om een korte broek of iets zonder lange mouwen te dragen
hitte is ook hartstikke schadelijk en dan kan je linnen dragen of iets maar uiteindelijk is een korte broek/top toch prettiger
Haha wat? Echt een bijzondere gedachtegang dit maar vind je dan oprecht dat er een verbod moet komen op korte kleding?
Dit is een grap toch
Sporten in lange mouwen en dikke broek is toch ook niks hè
Ik heb ernstige zonnen allergie. Dus ik weet dat ik hiermee anders ben en denk. Maar ik heb nergens gezegd dat er een verbod op moet komen. Ik vind het jammer dat er ook niet meer lange aanbod of uv kleding is in de meeste winkels.
Woon je in een (grote) stad? Want dan heb je meestal wel wijken waar veel Marokkaanse kledingwinkels zitten en die hebben superveel bedekkende maar luchtige kleding.
Ik heb in Japan van die arm beschermers gekocht tegen UV en die draag ik nu in de auto. Wil nog zo’n klep voor mijn gezicht kopen, zag ik veel Japanse dames ook dragen. @Ladybug dus ik draag wel korte mouwen want lekker luchtig maar in de auto kan ik de zon niet vermijden dus heel blij met mijn mouwtjes.
Misschien is dit een idee
Goed idee die mouwen in de auto! Ik wil ze voor als ik sport in de zon, maar ga ze dan ook hiervoor gebruiken. Vergeet alleen steeds ze daadwerkelijk te kopen Ik heb een tattoo sleeve en smeer die in met factor 50 maar heb niet altijd zin in het plakkerige gevoel van zonnebrand
Dit is toch niet best weer allemaal he. Ook weer zo’ n momentje waarbij ik denk aan hoe bizar dit zou zijn voor mn ops en opa als ze weer zouden opstaan. Dat we de wereld inmiddels al zo kapot hebben gemaakt dat zelfs de zon gevaarlijk voor ons is.
Nu wilden ze hun tijd ook niet bruin worden trouwens, maar dat was toch anders.
Dat is altijd al zo geweest? Hippocrates beschreef al een geval van melanoom in de vijfde eeuw voor Christus, en er zijn Inca-mummies gevonden in Mexico uit grofweg dezelfde tijd met tekenen van kwaadaardige melanomen.
Tuurlijk, de zon wordt steeds krachtiger in Nederland en huidkanker komt (o.a. door vergrijzing, de uitvinding van de zonnebank en jaren aan onbeschermd zonnen in het verleden) steeds vaker voor, maar de zon is altijd gevaarlijk geweest. De meeste mensen wisten het alleen niet.
Maar de zon is echt niet altijd zo gevaarlijk geweest als nu toch?Vooral niet in Nederland. De kracht van de zon is nu wel echt veel sterker dan 20 jaar geleden; dus gevaarlijker.
Ah zo bedoel je! Er bereikt nu idd meer uv-straling de aarde dan in de jaren tachtig, dus verbranden we sneller dan vroeger. Dat heeft voornamelijk twee redenen: het gat in de ozonlaag (dat zich overigens langzaam aan het herstellen is!) en de veel schonere lucht. Als er veel stof en roet in de lucht zit, bereikt veel meer straling de aarde, en door o.a. schonere motoren en betere roetfilters zitten er nu veel minder stofdeeltjes in de lucht dan veertig jaar geleden. Dat is een goede ontwikkeling, maar wel een waardoor we met z’n allen veel sneller verbranden.
Uniqlo heeft ook UV kleding met lange mouwen.
Ik heb bovenstaand, vind hem erg fijn en is ook lekker dun.
Oh ja die heb ik ook! Lekker dun maarrrrr vind het alsnog niet dun genoeg voor echt een warme zomerdag in NL.
Vroeger waren mensen door het jaar heen ook meer buiten. Die piekblootstelling is heel slecht voor je huid. 50 weken per jaar binnen zitten en dan 2 weken Spanje.
Lekker late reactie maar ben je nog steeds te vrede ? Hoe is het voetbed? Is het niet te ‘plat’?
Ja ik ben supertevreden!! Ik heb wel een outdoor/hike model dus geen hippe platforms ofzo, misschien maakt dat nog wat uit. Ik heb ze nu ruim twee jaar en ze beginnen aan de neus wel een beetje te slijten maar dat is voornamelijk omdat ik ze ook wel echt voor hikes en in het water enzo gebruikt heb, het voetbed blijft heel goed. Maar dit model is dus ook wel minder plat dan die originals denk ik? Maar die heb ik zelf nooit gepast dus kan niet helemaal goed vergelijken.
https://www.teva.com/women-sandals/tirra-sandal/192410104420.html
Doordat jij de link naar de Amerikaanse site deelt, kom ik erachter dat Teva wel sandalen voor vrouwen maakt in mijn maat (43), alleen worden die in Nederland kennelijk niet verkocht… Ik wil geen mannensandalen hoeven kopen