Impopulaire meningen #5

Oh huh wat stom dat die in NL niet verkocht worden zeg, zou juist denken dat er hier wel markt voor is!

Hmm ik heb op dit moment zelf teva’s maat 43 aan, maar ik weet eigenlijk niet of dit vrouwen of mannen model is? Ze zijn allemaal best lelijk toch?

Hopelijk kan je de juiste online vinden!

1 like

Ja toch?

@Sjern de vrouwenmodellen hebben veel leukere kleuren (vind ik). Is eigenlijk altijd zo met schoenen.

2 likes

Deze heb ik nu voor de tweede keer gekocht, zo fijn vind ik ze

1 like

Is dit echt zo? Buitenwerkers hebben namelijk een verhoogd risico op huidkanker omdat zij het hele jaar door buiten zijn (en zich vaak niet zo goed beschermen tegen de zon). Dus het effect van het hele jaar door veel buiten zijn zal toch wel zwaarder wegen dan het eventuele negatieve effect van die piekmomenten?

3 likes

Ik denk dat het wel anders is voor buitenwerkers ja

2 likes

Maar dat laatste, weet niet hoe oud jouw opa en oma zijn maar die van mij waren daar echt wel mee bezig en vonden dat volgens mij ook heel normaal. Mijn oma lag echt de hele zomer topless te baken en braden in Griekenland.

5 likes

mijne ook, in die tijd (nu eigenlijk nog steeds) was het vgm sowieso ook juist een teken van rijkdom dat je naar een zonnig land op vakantie kon om te niksen

9 likes

Haarlemmerbruin komt uit de jaren 30 haha, mensen bakken zichzelf al minstens een eeuw tot lederen zetels in Nederland :smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

Oh nee mijne wilden juist niet bruin worden. Dat was voor “de arbeiders”. :sweat_smile:

3 likes

Daar draait mn maag echt van om, dit zo te lezen :disappointed:

4 likes

Maar woonden die in Nederland? Want bij mijn weten is het echt al heel lang de mode om bruin te worden. Mijn oma (geboren in 1917) vertelde me dat zij en haar vriendinnen zich insmeerden met boter (yikes) om sneller bruin te worden. Dat bruin worden een teken was dat je tot de lagere klasse (landarbeiders) behoorde is volgens mij iets van voor de jaren '30?

1 like

Mijn moeder smeert zich nog steeds niet in met zonnebrandcrùme omdat ze “anders niet bruin wordt”, en de arts heeft gezegd dat factor 50 helemaal niet goed is.

De arts heeft haar behandeld voor huidkanker :neutral_face: Ik denk dat ze haar eigen versie heeft gemaakt van zijn verhaal. Maar hoe dan ook, ze vindt bruin worden belangrijker dan de kans op kanker verlagen.

Vroeger smeerde ze zich dus ook in met boter, olijfolie of Haarlemmerbruin.

6 likes

Mijn moeder vind insmeren ook stom, alleen haar neus wordt soms rood en smeert ze er factor 15 op. Ben laatst al boos geworden dat ze graag huidkanker wilt, maar ze trekt zich er niks van aan.

Vroeger werd ik wel ingesmeerd, maar ben ook vaak genoeg keihard verbrand. Ik smeer me veel beter in tegenwoordig. Maar ik vind het echt belachelijk hoe mijn moeder er mee om gaat. Ook nu nog.
Ze heeft een vriendin die huidkanker heeft, maar volgens haar logisch want die ging onder de zonnebank.

3 likes

Ja dit is echt zo’n dom generatiedingetje. Mijn moeder en tantes idem. Altijd in de volle zon willen zitten en zich dan niet insmeren. Of als ik dan zonnebrandcreme aanbiedt zeggen ‘oh maar ik heb vanmorgen al dagcreme met spf 15 opgedaan’. Oke succes met je huidkanker en lederen decolletĂ©e dan :yawning_face:

Edit en wel altijd zeuren ‘ik heb zo’n ouwe kop’ ja joh smeer je in dan

5 likes

Dit denk ik inderdaad ook. Op een gegeven moment waren arbeiders voornamelijk fabrieksarbeiders (ipv landarbeiders) die juist zelden een zonnestraal op hun huid kregen. Dus de lagere klasse (in steden in elk geval) was toen vaak juist bleek.

Trots op mijn moeder die zich elke dag, ook in de winter, volledig insmeert en ook altijd tubes bij zich heeft om bij te smeren (en het andere mensen ook aan te bieden).

14 likes

Mijn moeder is van 1956 en die vertelde dat ze zich als pubers altijd insmeerden met olijfolie en dan gingen zonnebaden :dizzy_face:

4 likes

Dit was in de jaren '90 serieus nog een tip in de Fancy, zonnebaden en je dan insmeren met een mix van citroensap en olijfolie. Is mijn zus zo rood als een kreeft mee geworden in onze achtertuin. Mijn wappie-schoonzus raadt dit nog steeds aan trouwens “olijfolie is een natuurlijke spf!”

11 likes

Haarlemmerbruin is zowat olie en boter, was vorig jaar nog een viral tip op TikTok :weary:

2 likes