Impopulaire meningen #5

Dit jaar gaat de amerikaanse variant viral, pot oranje smurrie om sneller bruin te worden (soms ook met glitter !!!) en ofc geen spf

1 like

Mijn ouders smeerden ons vroeger ook pas in als we al rood werden, ook gewoon op stranddagen enzo. En als we verbrand waren ‘s avonds after sun, hahaha.

Ik denk dat er toen gewoon minder info over was, maar zo irritant dat ze er nu zo hardnekkig in blijven inderdaad. Als ik mijn kleuter insmeer of factor 50 meegeef als zij een dagje oppassen zegt ze ook steevast “zo wordt ze nooit lekker bruin!” Ja, dat is het doel toch ook helemaal niet?! :woman_facepalming:

8 likes

De mijne heeft al jaren huidkanker en doet alsof het niks is. Insmeren nooit van gehoord. Werden wij vroeger rood dan kregen we een t shirt aan. Heb de blaren letterlijk op mijn schouders gehad. Leren doet ze niet, want elk half jaar is er toch iets wat niet goed is en dan snijden ze dat er wel uit. :roll_eyes:

1 like

Ik smeer mijn kind altijd in met factor 50 en die wordt echt heel bruin! snap echt niet hoe mensen er bij komen dat je niet bruin wordt met een factor

mijn moeder is verpleegkundige en smeerde ons vroeger ook niet in
 pas als we rood waren.
en voor wintersport moesten we altijd eerst onder de zonnebank om onze huid te preppen tegen de felle zon op de bergen? hahah

4 likes

Vind je al deze anekdotes over iedereen en z’n moeder (letterlijk) interessant?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

6 likes

Het verschilt wel per persoon, ik word wel echt minder bruin met een hogere factor. Heel vroeger hadden we vaak zonnebrand met factor 30, 20, 15 en 6 mee en dan werd ik in het begin met 30 ingesmeerd en daarna als m’n huid ‘gewend’ was met een lagere factor. Ik keek er dan ook altijd naar uit als ik naar een lagere factor mocht. Later smeerde ik de hele vakantie met 20 of 15 en dan werd ik wel echt bruin, echt een stuk bruiner dan toen ik de hele vakantie met 30 smeerde. Waarschijnlijk is mn huid dan toch minder goed beschermd geweest met de lagere factor en liep ik daardoor gewoon zonneschade op waar mn huid zichzelf tegen probeerde te beschermen door meer melanine aan te maken.

1 like

Nee maar ik was wel geneigd erdoor m’n eigen anekdote ook te delen :joy:

6 likes

Ik ben hierdoor een keer letterlijk zo ziek geworden na een middag zonnen met mijn spierwitte huid. Heb s nachts echt huilend, ijlend, kotsend etc in bed gelegen :no_mouth: Had echt de blaren op mn huid staan.

2 likes

Jaa love het, speciaal tijdens mijn werk gaan lezen haha. Ben ook blij dat ik niet de enige ben met een moeder die denkt dat ze nog-te-bakken vlees is.

6 likes

Heb je 42 weleens gepast? Ik heb van Teva’s standaard een maat kleiner dan mijn eigen maat namelijk!

2 likes

@Geranium ik pas ook teva maat 42 wel maar heb in nikes maat 43

3 likes

Waarom vinden mensen bruin worden belangrijk?? Impopulaire mening maar dat is debiel

19 likes

Ahahah dit deden mijn vriendinnen en ik ook als tieners, jullie niet??
Lekker olijfolie en bruinennnnn

1 like

Anders heb je geen goeie vakantie gehad!!!

4 likes

Ja is ook debiel, maar tegelijkertijd ook een schoonheidsideaal in ‘t westen. Daarnaast krijg je als je heel bleek bent heel vaak reacties van random mensen (hihaho melkflessen), en al helemaal als je terugkomt van vakantie (‘oh je bent helemaal niet bruin geworden??’).

Dus ja nodig is het natuurlijk niet, maar ik vind het zelf ook fijner als m’n benen niet spierwit zijn. Maar mijn oplossing is zelftan en dan heb ik ook minder behoefye om in de zon te bakken (want toch al bruin)

4 likes

Nee ik had al snel door dat die kreeftenlook het niet was voor mij (maar als ik iemand was die niet snel zou verbranden had ik het ongetwijfeld ook gedaan :smile:)

“Vandaag een tomaatje, morgen een chocolaatje”
:upside_down_face:

1 like

Ik vind mezelf echt 10x mooier met een zongebruinde huid

26 likes

Ja bedankt ik vind het ook een nachtmerrie dus ben blij dat ik wat zonnestralen kan vangen

2 likes

@appelflauwte nee, nooit geprobeerd, dank!!! Ik heb Nikes namelijk ook in 43. Dit is hoopgevend!

3 likes