Impopulaire meningen #5

Misschien past dit niet in dit topic maar ja.
Ik kijk nu dat programma met ewout en de politie. Ik heb al weinig sympathie voor de politie maar door dit soort programmas nog minder.
Hoe ze soms een beetje mensen belachelijk maken als ze met ewout praten vind ik echt walgelijk.

Dr was net een vrouw uit huis gezet om onduidelijke redenen. En ze gingen helemaal haar spullen filmen en nog in dat huis kijken. Die politie agent ging helemaal dat huis van binnen beschrijven en een beetje lachen.

22 likes

Nou dit, kijk het voor het eerst maar zo niet netjes.

Plus ik heb Arnhem nog nooit zo kleurrijk gezien. Goeie edits.

2 likes

Ik vind het ook bijzonder hoe Ewout dit doet. De hele tijd voor de camera “ja, het is wel een heftige situatie dit” en dan loopt ie weer uit beeld terwijl hij zo’n semi in gedachten verzonken gezicht trekt.

Heel erg sensatiebelust

8 likes

En die verwarde dronken man bij dat water, die altijd zo doet om lekker gratis en warm op het politiebureau te mogen overnachten want dan krijgt die ook een gratis boterham hi ha ho we nemen m dus lekker niet mee :slightly_smiling_face: ‘ga lekker gwn naar de opvang’

Echt walgelijk vond ik dat moment ook

11 likes

Ja over die eerste vent, met nare eerdere ervaringen met de politie vlak en nadat ie in elkaar was geslagen, deden ze ook heel denigrerend. Raar programma

2 likes

Die serie bevestigd echt elk negatieve beeld dat ik van de politie heb. Ook dat ze dan zo verontwaardigd zijn als iemand niet aardig doet. Newsflash: we moeten jullie niet

20 likes

Beter gaat ie gewoon weer seizoenen van Fans maken in plaats van deze politie poppenkast

6 likes

Is het ook een impopulaire mening dat ik die Ewout echt een enorm slechte presentator/interviewer vind? Hij heeft nog best wat interessante programa’s, zoals dat verblijven in buitenlandse gevangenissen bijv., maar hij stelt zulke nietszeggende vragen. Echt zo suf.

18 likes

Dat is de tv wereld he. Als vrouw moet je hot en helemaal geweldig zijn.
Als man mag je onverzorgd zijn of hot en dom. Veel meer hoef je niet te kunnen als man.
Als witte man dan he.

13 likes

Niet mensen die Nederlands en Engels door elkaar spreken, maar mensen die zich aan zoiets kleins ergeren, zijn aanstellers. Snap niet hoe zoiets je irriteert, behalve als je Engels gewoon slecht is en je dan de helft niet begrijpt. Dan werkt die manier van praten wel uitsluitend, gok ik zo. Maar zie het steeds vaker gebeuren via sociale media bijv. dat men vindt dat ‘we’ gewoon ‘lekker normaal’ Nederlands moeten praten en dat het allemaal interessantdoenerij is als mensen dat niet doen.

Als ik in mijn eigen omgeving kijk, is het zo normaal geworden EN en NL door elkaar te praten, dat ik er niet eens meer van opkijk als het gebeurt. Ik wist niet eens dat dit een probleem kon zijn. Volgens mij denken velen er oprecht niet over na. In een professionele setting/op werk snap ik dat niemand erop zit te wachten. Ook als er sprake is van cruciale communicatie is ‘gewoon Nederlands’ gewenst (e.g. veel mensen wisten tijdens de coronapandemie lange tijd niet dat met ‘long-covid’ ‘lang-covid’ wordt bedoeld en dachten dat het ging om een corona-infectie in de longen). Daarbuiten denk ik: laat mensen praten zoals zij willen praten?

Het Engels is nou eenmaal heel erg verweven in ons dagelijkse leven met internationale studies, populaire buitenlandse media en kunst en cultuur etc etc. Het is echt naĂŻef ofzo om te verwachten dat dat niet doorwerkt. Alsof de Nederlandse taal an sich niet barst van buitenlandse leenwoorden.

Enfin (of afijn :roll_eyes:), wen er maar aan, want dit gebeurt nou eenmaal met (gesproken) taal: het blijft zich ontwikkelen :upside_down_face:

26 likes

Ik vind het alleen irri als mensen heel overdreven “Omgg jaa ik weet niet meer wat dat woord in het nederlands is hoowrr” doen. Of de heletijd overdreven willenlaten merken dat ze zich zo veel beter kunnen uiten.

Terwijl t me verder geen reet boeit of je engels en nederlands mengt. Van mij part voeg je duits toe om t wat spannender te maken.

4 likes

Mijn Engels is meer dan goed, maar ik vind het vaak gewoon onnodig om Engelse woorden te gebruiken terwijl daar ook gewoon Nederlandse woorden voor zijn. Ik snap ook wel wat jij bedoelt, maar soms is het gewoon echt niet nodig.
Mijn irritatie hierin zit hem vooral in types die heel aanstellerig doen alsof ze bepaalde Nederlandse woorden niet meer weten en zich niet goed kunnen uitdrukken in het Nederlands en daarom dus Engels moeten gebruiken. (en vaak is het Engels dan ook nog zo tenenkrommend slecht dat het eigenlijk lachwekkend is)

19 likes

Dit vond ik ook van bureau Burgwallen. Na 1 aflevering niet meer verder gekeken

3 likes

Dit doet me eraan denken dat ik het als VMBO puber echt vrĂ©selijk uitsloverig vond als mensen ĂŒberhaupt zeiden :joy:dat was echt voor stuutjes. Vind het nu prachtig.

4 likes

Ik moet ineens denken aan deze:

5 likes

Waar is dit een reactie op?

5 likes

Eens

Maar ik heb wel een vriend die soms uit het niets in het Engels begint te praten en dan weer Nederlands en dat ergert me enorm haha. Ook als je m appt krijg je dingen als
‘Is goed hoor, i had forgotten all about it but go ahead, zie je morgen!”

Dan denk ik wel Gast je komt uit Zeeland.

45 likes

Ja dat doet een vriend van mij ook hahah! Die woont tegenwoordig in Amsterdam en heeft allemaal internationale vrienden. Maar dan denk ik echt gast je komt uit een dorp in Gelderland. Je bent je Nederlands echt niet verleerd.

2 likes

Omg long-covid is zo irritant, niemand doet daar ook een beetje zijn best op dus ze zeggen ook letterlijk het Nederlandse woord long. Zo verwarrend.

3 likes

Nah je merkt echt wel verschil tussen Engelse leenwoorden die we steeds meer gebruiken omdat de taal zich zo ontwikkelt, en mensen die op een pretentieuze manier overal Engelse woorden en zinnen doorheen gooien. Ik denk dat daar de irritatie vooral zit: het voelt juist niét als een natuurlijke ontwikkeling hoe sommige mensen praten maar juist geforceerd.

14 likes