Impopulaire meningen #5

love schrootjes

19 likes

Ratten, maar dan 10x sterker

2 likes

En ik vind het ook nog wat hebben. Beetje een stube sfeertje

2 likes

Ik vind kunst kerstbomen niet mooi en zelfde soort plastic vervuiling als kunstgras.
Gezaagde kerstbomen vind ik zielig, en een dooie boom in je woonkamer laten staan verpieteren vind ik ook niet mooi.
Een boom met kluit is ook zielig want wortels hebben veel meer ruimte nodig dan een pot kan bieden en binnen is het echt te warm voor die bomen dus kans dat ze het overleven is niet groot.

Over algemeen genomen heb ik teveel emoties omtrent (levende/dode) bomen. :sweat_smile:

, voor mijn man staat er nu dus mini boom met kluit op de salontafel en hij denkt dat ie de maand overleeft en dan de tuin in kan. Ik heb met boom en man medelijden

16 likes

Geen idee hoe goed je man voor planten/bomen kan zorgen maar mijn ouders hebben meerdere metershoge dennenbomen in de tuin staan die begonnen als kerstboom! Dus in principe kan het wel :grin:

21 likes

Dat vind ik tof, en hoor ik graag als tegengeluid!

5 likes

Bij mijn pa zit dit nog op de muren (en plafond). Ik dacht dat je verwees naar de schroothoop, omdat het lelijk is, maar die dingen heten serieus schrootjes? Ik leer wat nieuws :nerd_face:

3 likes

Die ouderwetse schrootjes vind ik dan nog een stuk mooier! Maar die latten tegen de muur… ik zie het niet. In het plaatje wat je deelt ook nog met een betonlook vloer erbij. Echt de omgekeerde wereld, doe lekker houten latten als vloer denk ik dan (maar niet in visgraatvorm!! :face_with_symbols_over_mouth:)

3 likes

lijkt me ook moeilijk schoon te maken, kruipt toch een hoop stof tussen?

2 likes

En over een paar jaar slopen we dat weer allemaal uit onze nieuwe huizen, omdat het niet hip meer is :smiling_face_with_tear:

4 likes

Of het mooi is of niet, ik denk dat zulke panelem best wat geluid kan absorberen. Ik heb een mechanisch ventilatiesysteem in mijn huis dat flink lawaai maakt, mogelijk ga ik de muur ertegenover volschroeven met die dingen.
Mogelijk zijn mensen de keerzijde van ~minimalistisch~ wonen (een verschrikkelijke akoestiek in huis) dat nu zo aan het oplossen.

1 like

In het appartement van mijn ex zat achter die houten latten de airco weggewerkt, waardoor je die lelikke unit niet zag. Best een prima oplossing

3 likes

Ik vind chocolate chip koekjes zwaar overgewaardeerd. Ze zijn te nassen, maar daar is ook alles mee gezegd.

9 likes

Om deze reden koop ik elk jaar een zelf uitgegraven boom die ik vervolgens weer terug in de grond mag zetten op t landgoed. Ongeveer 50% overleeft het dan en groeit weer lekker verder! I know, nog steeds 50% sterft maar okay. Beter dan afzagen en verbranden denk ik dan maar

5 likes

:nauseated_face:

7 likes

Relax. Smaken verschillen.

2 likes

die panelen absorberen alleen geluid als je er isolatie achter steekt, dat velletje vilt waarmee het verkocht is doet quasi niets. Als je het echt goed wilt doen met je isolatie plaatsen (rotswol of soortgelijk), een plenum en dan pas die panelen. Hetzelde principe als een akoestisch gyproc plafond. Het voordeel van zulke systemen is dat je er veel meer kunt wegwerken, je kan er zelfs de uitvoer van je airco door doen zodat het veel aangenamer de ruimte koelt dan met zoveel tocht.

5 likes

ja maar sommige smaken zijn beter dan andere, en nutella hoort er niet bij

5 likes

Ik vind persoonlijk Kerstboomelementen die niks met kerst te maken hebben (avocado’s, vibrators, fruit, dieren, voorwerpen) heel lelijk. En het is niet eens meer origineel want iedereen en z’n oma doet dat.

Ik vind dat er alleen klassieke ballen, kerst gerelateerde ornamenten (kaarsen, candy canes, kerkjes, kaarsen, etc) in een boom horen.

Aan mijn kerstboom geen polonaise.

94 likes

Ik vind kerstbomen en kerstballen sowieso stom.

15 likes