Ongelofelijk dat je dit moet uitleggen, dit is precies wat er mis is met fietsers
Dus toch! Ik rem altijd bij een rontonde en iedereen verklaard me altijd voor gek. “Want de autos moeten stoppen voor jou hoowr”
Ja zal best ik blijf liever leven.
Dit precies, maar omdat iedere fietser gewoon de rotonde op knalt en auto’s toch wel remmen uit angst voor een aanrijding, lijkt het wel alsof die hele verkeersregel niet bestaat
Edit: er zijn veel verschillende soorten rotondes wat het niet makkelijker maakt. Maar als er haaientanden bij het fietspad staat, moet hij gewoon wachten op de auto als die wil opslaan omdat de auto al op de voorrangsweg rijdt
hahaha gaat ie meid
@Karl_Lagerfeld ik zie dat niet voor me, een fietser heeft voorrang als jullie er beiden op rijden en de auto wil afslaan. een fietser die een rotonde op rijdt waar jij wil afslaan rijdt niet op jouw weghelft. maar goed ik heb een electrische fiets dus ik ben sowieso alles wat mis is met de wereld. ja togggg @Rosie
Maar er staan toch meestal haaientanden op de plek waar de auto af wil slaan en het fietspad/voetpad kruist. En dan dus haaientanden voor de auto bedoel ik.
Dit bedoel ik:
Een auto en fietser/voetganger kruisen elkaar toch alleen als ze beide al op de rotonde zitten en een van beide af wil slaan?
Ik zit dit echt te veel te overdenken nu, maar twijfel aan alles haha
ja dit bedoel ik, ook zonder haaientanden heeft de fietser voorrang. rechtdoor gaat voor.
Nee het gaat om fietsers die de rotonde oprijden terwijl er ook een auto op de rotonde rijd terwijl er haaientanden staan. De auto moet dan de fietser voorrang geven als hij de rotonde wilt verlaten maar eigenlijk had de fietser de auto voorrang moeten geven ipv de rotonde op rijden
Je hebt ook rotondes waarbij de haaientanden staan voor je erop rijdt.
Zoals
Dan moet je als auto/fietser die nog niet op de rotonde rijdt, de auto/fietser op de rotonde voorrang geven
Oftewel, niet je fiets ervoor pleuren omdat je nog even snel voor de auto wil oversteken
Dit is inderdaad een nieuw soort rotonde, wat per definitie de voorrang voor de fietser aangeeft en dus duidelijker maakt. Hier staan haaientanden voor de auto als je het fietspad kruist. Karl en ik hebben het over rotondes waar er dus geen haaientanden aan ‘de binnenkant’ van de rotonde staan
Bij ons in het dorp staan borden waarop staat dat je als fietser ook geen voorrang hebt en de weggebruikers voorrang moet geven die al op de rotonde rijden
maar je rijdt er zelf ook op, als fietser. en je gaat rechtdoor dus voorrang.
Jawel ze komen mij tegen als ik tegen ze aanrijd
We missen in dit overzicht nog de wielrenner en de boomer versie: de MAMIL (Middle Aged Man In Lycra)
ja ok deze snap ik. hier staat het duidelijk aangegeven. in die andere situaties heeft een fietser voorrang.
Ik ben auto en fietsgebruiker en ik haat iedereen op straat
Ja gewoon doorrijden want ze hebben geen voorrang dan. Love die blikken die ze dan hebben als ze denken aangereden te worden.
Hahaha ja precies
Ik haat alle asociale weggebruikers. Van auto’s tot zeppelins (als ze gebruik zouden maken van de weg).
En mijn onpopulaire mening: sneeuw is kut. Waar is dit goed voor. Het wordt alleen maar glad en ellendig.
het zit je diep he?