Ik rijd met een Peugeot 108 (1.0 cilinder) en trek gewoon snel op hoor? Haha sowieso sneller dan eender welke diesel.
Hierin lees ik dus ook gewoon: ik rij 140 waar je 100 mag en ga met mijn groot licht knipperen als mijn voorganger dat niet doet
Overigens is van huis tot werk 160 km voor mij dus ik rij ook niet altijd netjes de snelheidslimitiet hoor
ja dan kan je beter emigreren joh, of een helicopter kopen
En vooral: HEEL HARD optrekken en dan ook weer moeten remmen bij het eind als je gewoon een straatje door rijdt ipv op rustig tempo
Maar… het is een maximale sneltijd? Niet een minimale en maximale tegelijkertijd. Snap dat het vaak irritant is hoor (en gevaarlijk kan zijn als iedereen wel die snelheid aanhoudt)
Je kunt ook boetes voor te langzaam rijden krijgen: Wat is de minimumsnelheid voor wegverkeer? | Rijksoverheid.nl.
Ja als het dus gevaarlijk of hinderlijk is.
Op een weg 75 rijden waar 80 max is, en waar je niet gevaarlijk bent maar gewoon irritant voor je medeweggebruikers levert ook al onnodig veel stress op bij iedereen merk ik.
Er wordt bij rijlessen en examens ook wel echt op gehamerd om zoveel mogelijk de maximumsnelheid te halen
Ja mijn instructeur zei altijd je moet met de rest van t verkeer mee rijden en als dat een paar km te hard is, kan je dat beter doen dan precies 80 rijden (hij zei dit niet over de bebouwde kom, maar over wegen waar je 80 en sneller mag)
Precies, weleens gehad dat ik gewoon aan kwam rijden en vol op de rem moest, terwijl ik niet eens de max snelheid reed.
Sowieso ‘s avonds zijn mensen echt laks. Rechts is leeg, en dan gaan ze verspreid over de overige 3 banen rijden en dan 100 ofzo waar je 130 mag. Dan gaat mijn grootlicht ook echt wel aan. Opbokken.
vrachtwagens be like:
Daar moet je sowieso nooit willen rijden, echt een drama .
Regelmatig dat daar inderdaad 3 mensen naast elkaar rijden met wisselende tempo’s en het liefst nog een baan open ertussen waardoor je compleet klem komt te zitten.
Ook niet voor zeven zo vaak op de linkerbaan inhalen met 100, terwijl het helemaal niet druk is. Mensen zien vijf banen en denken dat het niet uitmaakt in welke baan ze rijden ofzo.
Het is ook vaak alleen van Amsterdam naar Utrecht, andersom bijna nooit? Hoe kan dat haha.
Daar rij ik bijna elke donderdag, ‘s middags en ‘s avonds. Om te janken.
@Nefertiti andersom ook wel hoor, maar ik rij daar altijd rond 22.30u.
Elk jaar komt het weer terug: ik snap de hype rondom de elfstedentocht niet.
Ik krijg er zo’n warm gevoel van. Kippenvel als ik de oude beelden zie en tegelijkertijd zo jammer dat we het al zolang niet meer hebben gehad
Maar ik hou ontzettend van schaatsen.
De meeste competities zijn jaarlijks of om de paar jaar (wk, olympische spelen etc). De laatste keer dat de elfstedentocht was is 25 jaar geleden haha ik heb zelf niet echt iets met schaatsen maar snap wel dat als je dat wel leuk vindt je hoopt dat het dit jaar doorgaat.
Überhaupt schaatsen op natuurijs. Vreselijk.
Nah een like voor deze mening omdat ik je aardig vind, maar ik vind alles waarbij ze meer dan 5 rondjes rijden echt te lang duren hoor
Ik vind heel lange jassen, dus echt tot aan je schenen, lelijk. Het staat echt niemand.