Impopulaire meningen #5

Eten aan tafel, seks in bed mmmmmkay!

2 likes
7 likes

Zo mee eens. Echt heel lelijk.

6 likes

Ik begrijp het niet als mensen krampachtig hun kinderwens/zwangerschap verborgen houden voor familie/vrienden. Ben heel blij dat de mensen die dicht om mij heen staan er zo open over zijn waardoor je veel meer kunt meeleven en iets kunt betekenen als het anders loopt dan gehoopt

23 likes

Dit! Al snap ik het wel van mensen die verder van je af staan, maar de mensen die dichtbij je staan?

Met vriendinnen deel ik super veel, dus waarom zou dit niet gedeeld worden? En ik ben ook gewoon slecht in dingen geheim houden hahah

1 like

Dat dacht ik ook, tot ik er zelf middenin zat en het niet lukte. Pas na een tijdje kon ik er goed over praten.

14 likes

Vooral omdat mensen dan heel erg de noodzaak voelen te blijven vragen of ā€˜het al gelukt’ is. En dat wordt pijnlijker naarmate het langer duurt.

38 likes

Same vooral die vieze plak/vettige laag die het dan achterlaat.

5 likes

Iedereen is anders maar ben het met je eens. Ik was er altijd heel open over, naar iedereen eigenlijk. Ook collega’s. Het merendeel van de mensheid wil kinderen dus iemand is niet heel speciaal ofzo als die dat wil.

Het was lastig om zwanger te worden maar vond het toen wel fijn er zo mee om te gaan. Het komt heel vaak voor dat iemand zwanger wil worden en ook als het niet lukt. Dus ik snap (voor mezelf!) nooit waarom daar dan een taboe op heerst. Maar snap het ook als je het voor jezelf wil houden, zelf ben ik niet zo.

Edit: ik had zoals bij Degas helaas wel het geval was nooit vragen of het al gelukt was. Misschien omdat ik er open over was? Geen idee.

5 likes

Deze vraag slaat überhaupt nergens op, maar al helemaal als je zo dichtbij elkaar staat dat je weet dat de ander een kindje probeert te krijgen. Dan hoor je het ook wel zodra het gelukt is en de ander er aan toe is om dat te vertellen. Ik snap mensen echt niet :sweat_smile:

5 likes

Klopt, maar mensen zijn echt zo. Ik ben er ook een hele close vriendschap om kwijtgeraakt.
Waren altijd met z’n drieĆ«n en had me tegen 1 versproken (waar de ander niet bij was) dat we het aan het proberen waren en gelijk duidelijk gemaakt dat ik het er niet over wilde hebben en het niet m’n bedoeling was het te zeggen of dat mensen het wisten, wat ze direct en altijd respecteerde. Uiteindelijk de ander een jaar later pas verteld, omdat het toen medisch werd en ik meer steun nodig had. En toen lag de focus op dat ik het niet verteld had en hoe egoĆÆstisch dat wel niet van me was en daarna ging ze exact doen waarom ik het niet wilde: me elke 4 weken naar de status vragen, ongewild advies en kleine dingetjes (kristallen, the fuck) geven om te ā€˜helpen’.
Mensen zijn echt zo.
Achteraf alsnog spijt dat ik het überhaupt heb gedeeld, je weet van tevoren echt niet hoe mensen met dit soort informatie omgaan.

20 likes

No way :scream: wat erg.

Ik vind het helemaal niet sneu als iemand er naar verlangt. En ben het ook eens met je eerste deel.
Wat ik wel vind is dat er soms een beetje word neer gekeken op singles en dat een relatie het hoogst haalbare is. Ik vind dat een beetje schadelijk voor de mensen die graag een relatie zouden willen hebben maar bij wie het niet lukt.

24 likes

Oh dat is echt heel bizar zeg en super naar. Ook helemaal niet oke, herken dat niet in mijn omgeving maar snap wel dat je daar totaal niet op zat te wachten!

Ik vond de ongevraagde tips veel erger
" Hebben jullie al … "

Ook al waren de intenties goed, erger vond ik nog als mensen zeiden je moet er niet zo mee bezig zijn
En toppunt wanneer mensen dan zeiden ja bij ons was het zo gepiept hƩ Harold !!! Ook niet alles hoor

10 likes

Word daar niet mee bedoeld dat je niet een relatie zou moeten willen omdat je niet alleen kan zijn? Dat je je vastklampt aan een ander omdat je anders niet gelukkig bent?

4 likes

Tuurlijk hoef je niet altijd alleen te zijn. Relaties met andere(in welke vorm) zijn juist heel belangrijk!

Maar je kan er nou eenmaal niet van op aan dat je altijd iemand om je heen zult hebben, terwijl je wel zeker zal weten dat je altijd met jezelf zult zijn. Ik denk dat het daarom heel waardevol is om te leren om het ook heel fijn met jezelf te hebben en jezelf ook een leuke persoon te vinden.

13 likes

Ik denk dat gewoon luisteren en ruimte geven al heel fijn is. Uiteindelijk heeft het bij ons niet zo zo lang geduurd dat we meer hulp nodig hadden dus ben alsnog heel erg bevoorrecht. Vond het vervelend als mensen met adviezen voor supplementen aankwamen of bepaalde :sparkles: holistische artsen :sparkles:

3 likes

Ja jammer is dat. Sommige mensen mogen graag invullen voor een ander.

1 like

Nee, maar ik vind dat wel iets anders.

Ik heb ook het idee dat je mening helemaal niet zo impopulair is, want ik denk dat de meeste mensen wel snappen dat je echt niet automatisch een relatie krijgt als je het leuk met jezelf hebt (of als je stopt met zoeken :nerd_face:).
Of bedoel je het toch anders?

Ohhh ik lees nu de rest. Vooroordeel: dat komt meestal van mensen die nooit lang single zijn geweest en geen idee hebben van de huidige datemarkt :ok_hand:

2 likes