Impopulaire meningen #5

Ik vier het eigenlijk ook alleen maar voor andere. Op de avond zelf is het best gezellig. Maar die hele heisa erom heen van wie wanneer en wat te doen met het eten en blabla. En dat hele “Het MOET gezellig zijn want het is kerst”

5 likes

Ik vind kerst ook ontzettend stom eigenlijk. Niemand heeft er vantevoren zin in, op de dag zelf is er alleen maar gedoe over de boodschappen en het eten, tijdens het eten is iedereen aan het mekkeren over dat er zoveel eten is en dat ze in januari echt weer even ‘normaal’ gaan doen en achteraf is iedereen blij dat het er weer opzit.

Waarom blijven we het dan toch massaal doen?

15 likes

Ja op zo’n manier kan het inderdaad gewoon chill zijn!

Maar wij hebben met een kant van de familie bijvoorbeeld dat het persé gevierd moet worden terwijl we al lang niet meer met z’n allen aan een tafel passen en eigenlijk amper in 1 huis (aanhang, baby’s, honden die niet thuis kunnen blijven etc.). Heel onhandig allemaal. En we nemen dan wel allemaal iets te eten mee maar m’n ouders zijn bijvoorbeeld de hele week al aan het kutten over die boodschappen. M’n vader koopt dingen zonder naar de datum te kijken, m’n moeder koopt te weinig etc. Dus dan is dat weer irritatie.

En ik kan persoonlijk zelf echt heel slecht tegen dat gezeik over het vele eten. Wij hebben een vrij gemiddeld kerstdiner dus zolang je niet 6x opschept, eet je echt niet heel veel meer dan normaal dus dan hoef je echt niet tijdens het diner al over Sonja Bakker te beginnen.

Het zit diep :joy:

8 likes

:sob::sob:

8 likes

Dit is echt precies hoe het bij mij gaat, inclusief ik in een jurkje en mijn broertje in zijn joggingsbroek haha. Ik vond het vroeger altijd wel een beetje jammer dat kerst en oud en nieuw bij ons niet echt een ding waren, want dat leek voor iedereen zo te zijn. Toen ben ik één keer wel naar een O&N-feest geweest. Meteen genezen. Echt doe mij maar lekker chill thuis zitten en eten en weinig gedoe. Dit jaar wel dat mijn broertje en ik, toevallig allebei, een relatie hebben met iemand die het waard is om mee te nemen met kerst. Dus ben benieuwd wat dat weer doet! En of hij zijn joggingsbroek nu nog aantrekt haha.

10 likes

Ah snap ik helemaal hoor! Zeker omdat je een babyshower ‘krijgt’ (het wordt vaak helemaal voor jou georganiseerd en je hoeft alleen maar op te komen dagen) wil je geen gegeven paard in de bek kijken en ondankbaar lijken. Ik heb gewoon enorm veel geluk met mn moeder, op alle vlakken. Ik kan alles tegen dr zeggen en ze accepteert me zoals ik ben en ik ben me ook echt heel erg bewust dat ik daar heel erg dankbaar voor moet zijn en dat ben ik ook.

2 likes

Ik vind cadeautjes inpakken zo leuk.

14 likes

Oké, kom volgend jaar maar bij mij werken dan de dag voor kerst.

3 likes

Jaa leuk! Heb het in een winkel geleerd ook hoe het snel en netjes kan enzo.

6 likes

Ik vind het verschrikkelijk. Gelukkig bestaan er cadeautasjes

3 likes

Ik spaar al die flow paperboeken omdat er leuk cadeau papier en kaartjes en stickers in zitten haha.

4 likes

Ik vroeg mij al af wie dat tijdschrift koopt :thinking:

3 likes

Ik vind kerstdiners ook echt super stom. Ik ben een hele moeilijke eter en lust bijna niks. Maar mijn moeder heeft echt dagen in de keuken gestaan om een 5 gangen diner op tafel te toveren. En dan is ze dus super beledigd als ik iets niet lekker vindt. Ze vraagt dan bij iedere hap en vind je het lekker etc. en als ik dan niet 100x zeg hoe lekker het is, wordt ze dus verdrietig, terwijl ik het echt mega smerig vind.

Ik ben echt jaloers op mensen doe gourmetten met kerst.

Sorry heel verhaal, maar de frustratie zit hoog. Wie bedenkt dan ook om een boerenkoolburger te maken…

15 likes

Hier wordt gelukkig gegourmet. Lijkt me heel naar om vijf gangen te moeten doorstaan terwijl je t niet lekker vind. Hoop dat t meevalt voor je.
Vooral ook naar dat ze er zo’n punt van maakt als je t niet lekker vind, ze weet hoe je bent neem ik aan.

2 likes

Hier ook een ‘moeilijke’ eter, ik heb arfid en angst voor nieuwe dingen (door hoe er vroeger altijd ruzie was aan tafel), er is ook altijd ruzie (met mijn zus) over het eten met kerst, nu maken we allemaal zelf iets wat we meenemen en neem ik zelf wat mee wat ik zelf lust, dan heb ik in ieder geval iets te eten. Mijn moeder houdt er gelukkig ook wel rekening mee, maar wilt meteen met iedereen rekening houden, en dat is ook geen juiste combi soms.

2 likes

Mijn vader had gevraagd wat we wilde eten, ik had gezegd dat het mij eigenlijk niet uitmaakt. Maar hij maakt altijd een heel lekker voorgerecht met toast en peer en die wilde ik wel heel graag.
Uiteindelijk zie ik in de groepsapp dat ze 4 kilo peren in een pan hebben zitten. Ik reageerde met “lekker” omdat ik dus dacht dat het voor dat voorgerecht was. Ik was druk met alles dus ik las die hele 4 kilo niet. Blijken ze dus stoofperen te maken en als ik iets vies vind is dat het :smiling_face_with_tear:. Ik heb dat ook nooit lekker gevonden, want mijn oma maakte dat vroeger altijd en ik at het nooit.
Ik ben nu al nerveus voor de confrontatie, omdat ik weet dat ik opmerkingen krijg als “siNdS waNnEEr vInD jE dAt NiEt lEkKer??” En dan met name van mijn stiefmoeder. Mijn vriend vind het ook niet lekker en als ze het met rode wijn hebben gemaakt kan onze dochter het ook niet eten hahaha.

ZIN IN! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Niet alle alcohol, gaat dan natuurlijk wel om een minimale hoeveelheid.

7 likes

Was het wel een lekker rustige kerst geworden :crazy_face:

4 likes

Altijd die eeuwige stoofperen ook altijd bij het hollandse kerstdiner. Vind er geen reet aan.

4 likes

Als het too much is kan ik dat inderdaad helemaal begrijpen. Ik bedoel, je krijgt het maar en het wordt voor je georganiseerd dus ik vind ook dat nu ik mn ‘no-go’s’ heb verteld ik het gewoon lekker moet laten gaan en ik zie het wel. Ben allang dankbaar dat mensen zoiets voor me doen.

3 likes