Impopulaire meningen #5

Ik denk dat gewoon luisteren en ruimte geven al heel fijn is. Uiteindelijk heeft het bij ons niet zo zo lang geduurd dat we meer hulp nodig hadden dus ben alsnog heel erg bevoorrecht. Vond het vervelend als mensen met adviezen voor supplementen aankwamen of bepaalde :sparkles: holistische artsen :sparkles:

3 likes

Ja jammer is dat. Sommige mensen mogen graag invullen voor een ander.

1 like

Nee, maar ik vind dat wel iets anders.

Ik heb ook het idee dat je mening helemaal niet zo impopulair is, want ik denk dat de meeste mensen wel snappen dat je echt niet automatisch een relatie krijgt als je het leuk met jezelf hebt (of als je stopt met zoeken :nerd_face:).
Of bedoel je het toch anders?

Ohhh ik lees nu de rest. Vooroordeel: dat komt meestal van mensen die nooit lang single zijn geweest en geen idee hebben van de huidige datemarkt :ok_hand:

2 likes

Ik snap je enigszins maar ik vind het laatste deel ‘zorg dat je zelfredzaam bent’ meer een waarschuwing tegen toxic mensen. Als je niet weet of je het in je eentje redt kun je je afhankelijker voelen van degene met wie je een relatie hebt. Absoluut niet in de zin van victim blaming, maar ik vind het voor mezelf (na die ervaring te hebben gehad) wel heel belangrijk om te weten dát ik het in mijn eentje red. Maar goed misschien is dat meer een trauma respons dan waar jij het over hebt :joy:

4 likes

Ik krijg ook jeuk van uitspraken als ‘een relatie is geen invulling maar aanvulling’ en ‘je moet eerst gelukkig zijn met jezelf’ maar ik herken mezelf er wel heel erg in. Als je van je 18e tot je 25e (een best formatieve periode) met iemand samen bent, weet je bijna niet hoe je ‘alleen’ bent. Hoe je je eigen boontjes moet doppen. Wie je bent zonder die persoon om je heen te hebben. Dan kun je zeggen: dat hoeft ook niet. En zolang je er geluk uithaalt is dat ook zo. Maar het zit ‘m juist in het moment waarop het niet zo lekker gaat. Dat je je afvraagt of die persoon je nog wel zo gelukkig maakt. Of je nog wel zo goed bij elkaar past. Dán is het idee van ‘alleen zijn’, als je niet weet hoe dat is en wie je dan bent, een stuk lastiger.

Vond dat zelf heel eng en heeft me er ook lange tijd van weerhouden om de knoop door te hakken, terwijl dat mi niet de hoofdreden moet zijn om bij iemand te blijven.

Wat dat betreft denk ik dat het best goed is om eerst te ontdekken hoe jij als individu gelukkig kunt zijn, zodat mocht je op de een of andere manier weer alleen eindigen, het niet voelt alsof je complete wereld/identiteit instort.

Xx iemand die hier nu middenin zit en het graag anders had gedaan

28 likes

Oh ‘of je moet het loslaten, dan komt het vanzelf!’ (inc o.a. m’n eigen moeder) Ik zal jou eens loslaten, boven een ravijn!

Of lekker op vakantie gaan!

Hm, heb blijkbaar toch wel stomme opmerkingen gehad bedenk ik me nu. Was ik blijkbaar vergeten na zoveel jaar maar er komt weer heel wat omhoog.

Of

‘Ik hoef m’n vriendin maar een klap op haar kont te geven en ze was zwanger!’

Ok Kevin. (Hij heette ook echt Kevin, brr)

31 likes

Helemaal mee eens! Het kunnen redden is iets heel anders dan het alleen willen doen.

3 likes

Ja en nee. Ik vind dat onze maatschappij te veel gericht op zelfredzaamheid en participatie ( :nauseated_face: ) is. Maar toch ben ik nog steeds dankbaar dat toen mijn relatie uitging ik erachter kwam dat ik zoveel meer veerkracht heb en mezelf ook prima kan redden.

En in die zin kan ik me wel vinden in dat het een aanvulling moet zijn, je moet energie uit relaties halen. Je moet ze niet hebben en houden omdat je ze nodig hebt.

7 likes

Dat is toch heel logisch. Als er weleens wordt gezegd van “goh een relatie hebben is niet het hoogste doel. Zonder functioneer je ook” (er zijn mensen/mijn vriendinnen die echt relatiehoppen). Dan wordt er denk ik niet bedoeld dat als je wel een partner hebt en die overlijdt, dat je het maar okay moet vinden!?

13 likes

Hahahaa “Mijn parter is overleden” Ah joh zonder hem functioneer je ook.

22 likes

Irl zeggen mensen dan “even extra mijn partner knuffelen”.

Op een of andere manier zeggen (sommige) moeders dat ook altijd in comments onder nieuws over overleden kinderen. Eigenlijk ook een harteloze reactie.

70 likes

Omg dit doet me denken aan dat de relatie van mn beste vriendin uitging en een vriendin haartoen had uitgenodigd er over te praten. En dat die meid toen haar vriend ook had uitgenodigd want wat als dat haar ook zou overkomen…
Dus die vriend was daar meer om die meid te sussen…

6 likes

Jezus

2 likes

Ik vind van die “grappen” over hoe lelijk/hard Duits is zo kut altijd
Als iemand weer begint over kugelschreiber of schmetterling met zon Hitlerstem, echt hi-larisch

De aanleiding voor deze impopulaire mening is een of andere reel/tiktok waarin iemand agressieve duitse lessen geeft en ik dacht oke, mensen vinden dit nog steeds grappig?

38 likes

Alsof Nederlands zo’n lekker klinkende taal is

7 likes

Love duits. Ofnja om te luisteren als ik het moet spreken is het een mix tussen duits en nederlandse woorden met een duits accent…

6 likes

Ik heb al wat tiktok filmpjes gezien waar Amerikanen over het woordje kunt vallen.

2 likes

Doet mij denken aan een influencer die haar dochter verloor en een andere influencer een picture perfect familieplaatje deelde vol levende kinderen en daarbij zoiets schreef tel je zegeningen. Vond dat destijds zo misplaatst

12 likes

Ik sprak toevallig van de zomer een Amerikaan hierover en zij vond Nederlands veel vriendelijker klinken dan Duits. Ze vond Nederlands een beetje zangerig. Dus ik hoop maar dat iedereen dat denkt haha.

2 likes

Nou diegene zal zijn oor niet te luisteren hebben gelegd in het oosten

6 likes