Dit valt mij altijd zo op in wie is de mol NL en de de mol in België! In België zitten ze echt vaak aan de wijn/biertjes en is het soms zelfs onderdeel van een challenge. Terwijl het in de nederlandse versie niet veel in beeld komt en als ze het deel van een spel zouden maken zou daar heel veel kritiek op komen
Ik vraag me weleens af of alles altijd maar beter moet, onderzoek doen naar de gevolgen van x, y of z. En we ons bewust moeten worden van hoe je nog gezonder kunt leven, betere (geïnformeerd) keuzes kunt maken waardoor je een mooier/beter/perfecter leven kunt leiden.
Vind die maakbaarheid soms zo vermoeiend. En ook whyyyyy?! Zodat we allemaal nog rijker worden? Nog gezonder dus nog ouder? Nog perfecter? Moeten we alles helemaal uitzoeken en onderzoeken zodat we ons handelen/manier van leven kunnen aanpassen?
Kan mezelf echt verliezen in een loop van zulke gedachten soms haha. Overigens vind ik heel veel (waarschijnlijk het merendeel) ontwikkelingen ook heel erg goed hoor.
Goh daar heb ik nooit bij stilgestaan, dat januari de ‘makkelijkste’ maand is om niet te drinken.
Is de maandag van het jaar en mensen hebben toch al even geen zin of geld of willen de kerstkilo’s compenseren.
O god ik geef Barre en ik voel me aangevallen!!!
Interessant wat je schrijft! Ga het artikel straks even rustig lezen. Merk dat ik het zelf soms wat moeilijk onder woorden kan brengen dus ben benieuwd of dat artikel daarin idd wat verhelderend kan werken misschien
Overigens was het ook niet gericht op het wel/geen alcohol drinken en in welke mate alcohol drinken genormaliseerd is hoor. Dat de discussie daarover ging zette me vooral aan het denken omdat nu steeds meer bekend wordt hoe slecht alcohol is en dat er (imo) wel een verandering plaats vindt wat betreft de kijk op alcohol drinken nu in de maatschappij. En dat is natuurlijk met meer dingen zo, roken, ongezond eten etc. Merk dat pubers van nu roken vet kansloos vinden terwijl toen ik op de middelbare school zat het nog wel stoer was om te roken, dus dat is ook wel echt een verandering doordat het minder genormaliseerd is.
Zelfde als wat jij zegt trouwens, heb de gevolgen van alcohol verslaving en de struggle daarmee (juist doordat wél drinken zo genormaliseerd is) van dichtbij meegemaakt en direct ook pijn daardoor ervaren. Maar toch vind ik niet dat iedereen volledig sober zou moeten leven inderdaad of zich perse helemaal bewust moet zijn van de mate waarin je drinkt. Live a little denk ik dan ook wel ofzo haha.
Alcohol drinken is niet alleen ‘normaal’, maar ik heb juist het gevoel alsof het moét, dat het raar is als je het niet doet. En heel onvolwassen ook, als je geen alcohol drinkt.
Ik krijg er áltijd opmerkingen over of wordt raar aangekeken. Heb zelf ook gehad dat het me wel leuk leek om wijn te drinken omdat het het er heel volwassen uit vond zien en me er dan bij zou horen voelen.
Als iemand jou pusht om alcohol te drinken . Kan dat zijn of omdat ze jou er bij willen betrekken ( dus lief bedoelt)
Of diegene voelt zich misschien een beetje betrapt of iets dat diegene persee alcohol nodig heeft die avond. Ik zou gewoon vragen terug stellen en geen genoegen nemen met “Is ongezellig als jij niet drinkt” het probleem ligt bij hun en niet bij jou.
Iemand met wie ik laatst in een café was werd laatst door een medewerker gevraagd waarom hij niet dronk en iets alcoholvrijs bestelde. Ik werd oprecht gewoon een beetje boos van binnen.
Ik ben zo blij dat er weer mooie jeans met lagere taille in de winkels liggen
Haha ja ik was laatst met iemand wat drinken en we bestelden allebei (toevallig) een mocktail. Vraagt de bediende: “doen jullie aan dry January?”
Mijn gezellige buikje in een dwangbuis proppen, dát is een hate crime.
Said no one ever (hahah sorry)
Als ik met collegas ga borrelen zit ik aan de thee. Krijg daar geregeld opmerkingen over. Maar ze hebben allemaal lekker pech.
Dan zit je echt wel in een pabo-bubbel hoor haha.
Herkenbaar ja. Ik vergeet na al die jaren nog steeds dat het voor andere mensen blijkbaar een ding is.
Laatst was ook wel weer het toppunt toen ik de vraag kreeg of ik misschien zwanger was? Ja, want ik dronk geen alcohol.
Ik zeg meestal “ik vind cola lekkerder” bij nieuwe mensen. De meeste mensen weten dat ik het als eerste niet echt lekker vind (die paar dingen die ik heb geproeft) en ten tweede echt te panisch ben om controle te verliezen (en dronken mensen al heel erg eng vind).
@freehugs ja die komt ook vaak genoeg voorbij, vooral eerst nog even naar mijn (dikke) buik kijken voordat ze dit dan zeggen.
Ja ik doe zelf ook aan dry january maar ik zie het vooral als een goed startpunt om op een andere manier met alcohol om te gaan. Ik merk in m’n omgeving dat meer mensen dan ooit aan dry january doen maar ik hoor ook zoveel ‘jaaa hihi 1 feb lekker op stap en dan gaan we los want dan mag ik weer alcohol drinken!’ Dan snap ik echt helemaal wat je bedoelt. Ik vond het fijn om een tijdje niet te drinken om te kijken hoe me dat bevalt en ik heb op dit moment niet de ambitie om helemaal te stoppen, maar het heeft wel echt de ogen geopend dat ik drastisch ga minderen. Ik voel me echt beter en fitter zonder drank en mis het ook amper. Ik mis eigenlijk alleen af en toe een goed glas wijn bij het uit eten gaan of als er uitgebreid gekookt is. Verder mis ik het eigenlijk in geen enkele sociale setting en alleen dronk ik al nooit. Ik denk nu dan ook dat ik alleen nog af en toe echt goede wijn ga drinken bij uit eten of een uitgebreid diner en misschien af en toe een cocktail of speciaalbiertje. Maar niet meer uit gewoonte al dat pils met uitgaan of van die slobberwijn tijdens een borrel. Ik vind het eigenlijk helemaal niet lekkerder dan alcoholvrije alternatieven
Doe normaal hoor. Net zoals je niet aan een vrouw vraagt of ze zwanger is hoor je niet te vragen waarom iemand geen alcohol drinkt. En wat maakt het in vredesnaam uit.
Gelukkig maar dan
En @VickyViolence, ik moest hier pas hard om lachen. Echt haat aan low rise haha
https://www.tiktok.com/@casefaceb/video/7069552779068656942?lang=en