Dit vind ik zelf wel echt de allermooiste haarkleur! (Ik heb zelf saai bruin haar)
Ik vind vooral dat iedereen altijd maar blond wil zijn, terwijl het 9 van de 10 niet goed staat bij iemand.
10 jaar geleden wilde ik ook perse blond zijn en dus geverfd, als ik nu die foto’s zie, lach ik mezelf echt uit. Zag er niet uit…
Alleen jammer dat alle gingers die ik ken echt gemeen zijn. Volgens mij wordt ze té vaak verteld hoe speciaal ze zijn
Ja zelfde voor mensen die eigenlijk blond zijn en dan hun haar zwart verven. Dat is de lelijkste uitgroei die er bestaat
Hoe veel zijn dat er?
Dat komt toch ook vooral omdat ze er als enige anders uit ziet. Als het een blond persoon was geweest in een klas met kinderen met bruin haar had de blonde persoon eruit gesprongen.
Teveel om getraumatiseerd te zijn
Je bedoelt genoeg? Maar eh vervelend voor je
Oeps schuldig . Mijn vriend geeft mij ook altijd een trap maar ik zet mijn wekker ook echt 4/5 keer en op vol volume. Ik ben zo jaloers op mensen die hun wekker horen en gelijk op kunnen staan. En ik kan je vertellen, dat ik de eerste 3x mijn wekker niet eens hoor. Dan zet ik hem gewoon uit in mijn slaap ofzo?
Ik snap wat je bedoelt, en ik begon zelf deze maand ook aan dry january met het idee om “even te minderen”. Maar ik heb er echt veel meer uitgehaald dan dat. Er zijn zoveel momenten waarop ik normaal drink en ja dat zijn feestjes, maar bv. ook (alleen) na een wandeling een glas wijn drinken. En voor mij heeft deze maand onbedoeld veel meer los gemaakt en een aanzet gegeven om mijn relatie tot alcohol verder te onderzoeken.
Dus ik denk dat, al is het maar een maand en ga je erin zonder doel, nee zeggen tegen alcohol een goede eerste stap is om bewuster te worden van je alcohol gebruik.
Oh shit sorry ik zie nu welk topic dit is, ik dacht dat het gewoon wjekw was, surryy!
Wat jij wil
Dit valt mij altijd zo op in wie is de mol NL en de de mol in België! In België zitten ze echt vaak aan de wijn/biertjes en is het soms zelfs onderdeel van een challenge. Terwijl het in de nederlandse versie niet veel in beeld komt en als ze het deel van een spel zouden maken zou daar heel veel kritiek op komen
Ik vraag me weleens af of alles altijd maar beter moet, onderzoek doen naar de gevolgen van x, y of z. En we ons bewust moeten worden van hoe je nog gezonder kunt leven, betere (geïnformeerd) keuzes kunt maken waardoor je een mooier/beter/perfecter leven kunt leiden.
Vind die maakbaarheid soms zo vermoeiend. En ook whyyyyy?! Zodat we allemaal nog rijker worden? Nog gezonder dus nog ouder? Nog perfecter? Moeten we alles helemaal uitzoeken en onderzoeken zodat we ons handelen/manier van leven kunnen aanpassen?
Kan mezelf echt verliezen in een loop van zulke gedachten soms haha. Overigens vind ik heel veel (waarschijnlijk het merendeel) ontwikkelingen ook heel erg goed hoor.
Goh daar heb ik nooit bij stilgestaan, dat januari de ‘makkelijkste’ maand is om niet te drinken.
Is de maandag van het jaar en mensen hebben toch al even geen zin of geld of willen de kerstkilo’s compenseren.
O god ik geef Barre en ik voel me aangevallen!!!
Interessant wat je schrijft! Ga het artikel straks even rustig lezen. Merk dat ik het zelf soms wat moeilijk onder woorden kan brengen dus ben benieuwd of dat artikel daarin idd wat verhelderend kan werken misschien
Overigens was het ook niet gericht op het wel/geen alcohol drinken en in welke mate alcohol drinken genormaliseerd is hoor. Dat de discussie daarover ging zette me vooral aan het denken omdat nu steeds meer bekend wordt hoe slecht alcohol is en dat er (imo) wel een verandering plaats vindt wat betreft de kijk op alcohol drinken nu in de maatschappij. En dat is natuurlijk met meer dingen zo, roken, ongezond eten etc. Merk dat pubers van nu roken vet kansloos vinden terwijl toen ik op de middelbare school zat het nog wel stoer was om te roken, dus dat is ook wel echt een verandering doordat het minder genormaliseerd is.
Zelfde als wat jij zegt trouwens, heb de gevolgen van alcohol verslaving en de struggle daarmee (juist doordat wél drinken zo genormaliseerd is) van dichtbij meegemaakt en direct ook pijn daardoor ervaren. Maar toch vind ik niet dat iedereen volledig sober zou moeten leven inderdaad of zich perse helemaal bewust moet zijn van de mate waarin je drinkt. Live a little denk ik dan ook wel ofzo haha.
Alcohol drinken is niet alleen ‘normaal’, maar ik heb juist het gevoel alsof het moét, dat het raar is als je het niet doet. En heel onvolwassen ook, als je geen alcohol drinkt.
Ik krijg er áltijd opmerkingen over of wordt raar aangekeken. Heb zelf ook gehad dat het me wel leuk leek om wijn te drinken omdat het het er heel volwassen uit vond zien en me er dan bij zou horen voelen.
Als iemand jou pusht om alcohol te drinken . Kan dat zijn of omdat ze jou er bij willen betrekken ( dus lief bedoelt)
Of diegene voelt zich misschien een beetje betrapt of iets dat diegene persee alcohol nodig heeft die avond. Ik zou gewoon vragen terug stellen en geen genoegen nemen met “Is ongezellig als jij niet drinkt” het probleem ligt bij hun en niet bij jou.