Impopulaire meningen #5

Afgezien van de mensen die door armoede straks écht in de kou zitten vind ik de hoge energie en brandstofprijzen echt top. Het maakt mensen bewust van hun verbruik. Je hoeft niet elke dag te douchen, de verwarming op 22 graden te zetten of naar Dubai te vliegen voor een weekend. Fantastisch dat mensen opeens gaan investeren in isolatie.
Nu nog een hoge prijs voor grootverbruikers van drinkwater.

9 likes

Misschien moet je overwegen iets minder Conor en Brittany te kijken

2 likes

Is dat dan hier bedacht. Of zijn dat gebaren uit een andere taal?

1 like

Dat Yolanda Hadid in het Engels een Nederlands accent heeft (of aangedikt voor die serie) en pas bij Jinek aan tafel niet normaal Nederlands kon praten.

Oh ja en Sofía Vergara is ook een aandikker.

6 likes

Walgelijk.

2 likes

Hmm ik ben geen expert op het gebied van gebarentaal, maar hier zie je er bijvoorbeeld een paar uit het BSL (British Sign Language). Sommige woorden worden letterlijk omgevormd tot nieuwe gebaren, anderen zijn deels gebarentaal gemengd met een nieuwe beweging/of een extra toevoeging aan de huidige beweging:

Hij leert je ook ‘baddie’ en ‘goat’ zeggen in gebarentaal, haha

10 likes

JA echt een aansteller! In die fragmenten van dat housewife programma (idk hoe het heet) waarin ze in Nederland is praat ze ook gewoon normaal Nederlands maar bij hntm kan ze het opeens niet meer

1 like

Ben benieuwd waar die ene Yolanda stan uit het HNTM topic blijft.

10 likes

Ja inderdaad??? hallo het is al 2 minuten later schiet op fake fan

Het heeft toch ook gewoon te maken met wat je bent gewend aan accenten? Máxima kan ik altijd goed verstaan omdat ik meer mensen ken met een vergelijkbaar accent, terwijl ik sommige Nederlanders uit het oosten niet goed versta vanwege hun accent dat ik echt bijna nooit hoor.

Ik heb altijd een enorme hekel aan een Duits accent in het Nederlands, terwijl die vaak binnen twee maanden echt heel goed de taal spreken, maar iets aan dat accent vind ik enorm storend. Trouwens Denen die hier voetballen die kunnen echt beter accentloos dan wie dan ook, zoals die Lasse Shöne ofzo die zou je echt bijna geloven als Nederlander.

13 likes

Maar Deens is ook eigenlijk een soort Nederlands met andere woorden, als je daar op straat loopt denk je de hele tijd dat je Nederlanders hoort, maar dan kun je het toch niet verstaan. Dat dat qua tongval weinig accent oplevert verbaast me niks.

19 likes

Oohja een duits accent vjnd ik ook irri haha. Ben dan toch snel geneigd om ook ineens zo te praten hahah

3 likes

O ik vind het echt sexy.

8 likes

Nederlands met een Duits accent doet mij altijd aan dat Pierre Bokma typetje denken

11 likes

Ik vind oliebollen zo saai. Alleen bananenbollen zijn lekker maar als die er niet meer zoouden zijn zou ik ze ook niet missen.

6 likes

Zijn wel oke maar tis niet dat ik er ieder jaar om sta te springen.

1 like

Omg wáár koop ik dit

7 likes

Ja echt top dat mensen hun hun halve maandloon kwijt zijn om op hun werk te komen of om überhaupt te kunnen werken.

Ook top dat gezinnen niet meer normaal in hun basisbehoeften kunnen voorzien omdat hun energierekening met 200% is gestegen.

Ik vind het ook top dat (kleine) ondernemingen hun deuren moeten sluiten omdat de energiekosten zo hoog zijn en ze deze niet kunnen doorberekenen aan de klant.
Maar jij betaald zeker graag €10,- aan de bakker voor een brood?

Ik snap echt niet hoe je kunt denken dat er maar een kleine groep mensen is die “door armoede straks in de kou zitten”.

Deze gestegen prijzen hebben zo veel invloed dat verduurzamen voor veel mensen wel het laatste is waar ze zich druk om maken.

63 likes

In Real Housewives of BH zit er een scene dat Yolanda in NL bij dr broer op bezoek is.
Ik weet niet meer precies wat het was, maar er is een moment dat zij in het Nederlands iets zei van ‘haal ff je gore poten van tafel dat is niet leuk voor de camera’ en dat werd vertaald in de subs als can I get you another drink ofzo, want niemand verstaat dat toch.
Vond het zo sick, had echt een soort kortsluiting omdat de woorden en de ondertitel niet overeen kwamen

Edit: Lol ik heb de screengrab gevonden die ik heb gemaakt toen, het is alleen zonder beeld want je kan Netflix niet recorden

14 likes

Schrijf ik ergens een kleine groep? Nee. Dat maak jij er van.

1 like