Iemand met wie ik laatst in een café was werd laatst door een medewerker gevraagd waarom hij niet dronk en iets alcoholvrijs bestelde. Ik werd oprecht gewoon een beetje boos van binnen.
Ik ben zo blij dat er weer mooie jeans met lagere taille in de winkels liggen
Haha ja ik was laatst met iemand wat drinken en we bestelden allebei (toevallig) een mocktail. Vraagt de bediende: “doen jullie aan dry January?”
Mijn gezellige buikje in een dwangbuis proppen, dát is een hate crime.
Said no one ever (hahah sorry)
Als ik met collegas ga borrelen zit ik aan de thee. Krijg daar geregeld opmerkingen over. Maar ze hebben allemaal lekker pech.
Dan zit je echt wel in een pabo-bubbel hoor haha.
Herkenbaar ja. Ik vergeet na al die jaren nog steeds dat het voor andere mensen blijkbaar een ding is.
Laatst was ook wel weer het toppunt toen ik de vraag kreeg of ik misschien zwanger was? Ja, want ik dronk geen alcohol.
Ik zeg meestal “ik vind cola lekkerder” bij nieuwe mensen. De meeste mensen weten dat ik het als eerste niet echt lekker vind (die paar dingen die ik heb geproeft) en ten tweede echt te panisch ben om controle te verliezen (en dronken mensen al heel erg eng vind).
@freehugs ja die komt ook vaak genoeg voorbij, vooral eerst nog even naar mijn (dikke) buik kijken voordat ze dit dan zeggen.
Ja ik doe zelf ook aan dry january maar ik zie het vooral als een goed startpunt om op een andere manier met alcohol om te gaan. Ik merk in m’n omgeving dat meer mensen dan ooit aan dry january doen maar ik hoor ook zoveel ‘jaaa hihi 1 feb lekker op stap en dan gaan we los want dan mag ik weer alcohol drinken!’ Dan snap ik echt helemaal wat je bedoelt. Ik vond het fijn om een tijdje niet te drinken om te kijken hoe me dat bevalt en ik heb op dit moment niet de ambitie om helemaal te stoppen, maar het heeft wel echt de ogen geopend dat ik drastisch ga minderen. Ik voel me echt beter en fitter zonder drank en mis het ook amper. Ik mis eigenlijk alleen af en toe een goed glas wijn bij het uit eten gaan of als er uitgebreid gekookt is. Verder mis ik het eigenlijk in geen enkele sociale setting en alleen dronk ik al nooit. Ik denk nu dan ook dat ik alleen nog af en toe echt goede wijn ga drinken bij uit eten of een uitgebreid diner en misschien af en toe een cocktail of speciaalbiertje. Maar niet meer uit gewoonte al dat pils met uitgaan of van die slobberwijn tijdens een borrel. Ik vind het eigenlijk helemaal niet lekkerder dan alcoholvrije alternatieven
Doe normaal hoor. Net zoals je niet aan een vrouw vraagt of ze zwanger is hoor je niet te vragen waarom iemand geen alcohol drinkt. En wat maakt het in vredesnaam uit.
Gelukkig maar dan
En @VickyViolence, ik moest hier pas hard om lachen. Echt haat aan low rise haha
https://www.tiktok.com/@casefaceb/video/7069552779068656942?lang=en
Haha ik vind dit net heel erg overdreven. Het zijn maar trends joh, ze komen en gaan.
Jaa love low rise broeken! Die hoge broeken doen echt niks voor mn figuur en vaak komen ze ook nog steeds zo net 1.5 cm onder mn navel waardoor mn buikvetje er boven uitgedrukt wordt En dat dwangbuis effect ga ik ook niet missen.
ik hou echt van (forum)grappen die veel te vaak al herhaald zijn
We hadden gisteren vrienden over 's de vloer die aan dry January deden maar wel mee wilden doen als wij een fles wijn open gingen trekken. En eigenlijk ook al een keer eerder hadden gedronken deze maand.
Als zelfs als een maand te veel voor je is, dan ben je echt wel casual verslaafd. Maar misschien vonden ze ons zonder alcohol gewoon heel ongezellig, kan ook.
Ik ben blij dat mid rise broeken ook weer beter verkrijgbaar zijn. Heb echt nooit gesnapt waarom iedereen zo blij was met die extreem hoge broeken. Ze zaten niet lekker en ze staan me ook voor geen meter.
Als ik net de auto ben drink ik (logischerwijs) niks. Maar echt geen druppel. Soms krijg ik de opmerking “maar eentje kan geen kwaad hoor.” Nee totdat hij verkeerd valt, en ik dubbelgevouwen om een boom lig.
Oke heel dramatisch, want als ik dat voel zou ik altijd nog een taxi kunnen bellen maar nou en. Ik wil gewoon het risico niet nemen.
Dit! Ik snap mensen ook echt niet die drinken als ze moeten rijden. Al is het maar 1 slok. Weet jij hoe die valt…
En dan daarop sluitend.
Ouders die beide drinken bij een (feest) gelegenheid.
Stel er gebeurd wat met je kind.