Oké maar hoe heb jij er last van dat iemand liever iets niet eet? En hoe weet je zo zeker dat iemand niet daadwerkelijk een allergie heeft of intolerant is? Ik werk nu een paar maanden als barista. Mij boeit het echt nul of iemand havermelk of koemelk besteld. Het staat er toch allebei en de drankjes zijn even snel klaar. Genoeg mensen aan de kassa waarvan ik ook wel weet dat ze lactoseintolerant zijn en als je dan vraagt wil je drizzle want zit een beetje lactose in die dan zeggen een beetje lactose kan wel. Voor een buitenstaander ziet het er dan misschien uit dat ze niet lactoseintolerant zijn want ze drinken toch een beetje lactose maar voor hun is dat het risico wat ze accepteren want ze vinden het lekker en die vraag stellen kost mij wat 3 seconden extra max. Kijk als iemand gaat zeggen ik heb een notenallergie en die heeft die niet. Ja helemaal klote want dan ben je alles helemaal aan het ombouwen omdat het potentieel dodelijk is, maar ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die dat doet. Als het goed is staat je keuken überhaupt al zo dat de meeste allergieën en zeker de dodelijke elkaar niet kruisen (althans dit was bij mij zo bij elk horecabaantje). Dus voor wie creëert het per se een probleem? Niemand lijkt me en als je daardoor mensen met een allergie minder serieus gaat nemen. Ja sorry hoor maar dan ben je gewoon een klootzak die potentieel met mensen hun leven speelt.
Edit: Never forget Egel die kiwi’s at met een shitload aan allergiepillen omdat ze het zo lekker vond ![]()