Impopulaire meningen #5

Ik vind sojamelk sowieso de enige lekkere melkvervanger.

6 likes

Ja same, maar inmiddels vind ik koemelk echt niet meer lekker in mijn cappuccino en ik drink pas havermelk sinds afgelopen zomer. Dus je smaak kan snel veranderen. Ben inmiddels ook veel meer zwarte koffie gaan drinken door het gebrek aan havermelk op veel plekken haha.

2 likes

Mensen die alle vervangers haten: probeer ook eens Sproud. Is erwtenmelk en volgens m’n man het dichtst bij koemelk in smaak.

3 likes

Vooral die laatste. Ouderdom. DƔn komen de biertjes hard binnen. Nee valt heus mee. Maar als je met genoemde achtergronden perse nog moet gaan drinken dan heb je wel een probleem denk ik.

Ik drink wel graag, vind het ook lekker. Ik kan wel echt genieten van m’n glas rode wijn bij het eten, het speciaalbiertje in de zomer of de DiSaronno na het eten, en een goeie whiskey of Port bij een goed gesprek ook. Maar wel alles met mate. Dus zal me never nooit niet klem zuipen of een borrel drinken als ik me niet goed voel oid. Doordeweeks drink ik eigenlijk niet, maar in het weekend doe ik dat wel.

2 likes

Ik drink echt zo zelden dat ik sowieso niet begrijp dat mensen dry January nodig hebben, het staat mijlenver van me af.

Edit: ik zeg het verkeerd merk ik, het klinkt nu alsof ik tof loop te doen met dat ik weinig drink. Wat ik bedoel is dat het me verbaast dat er zoveel animo is voor een maandje niet drinken omdat ik niet wist dat zoveel mensen vinden dat ze minder zouden moeten drinken.

17 likes

Dit bedrijf is er bijna !

Edit: bij het verder lezen zag ik dat je al op de hoogte bent. Ik vind dit zo spannend en groundbreaking dat ik de link wel laat staan.

Haha helemaal eens, maar dit is wel een ironische reactie tussen veroordelende berichten over meisjes met havermelk in de koffie etc. :joy:

Drink zelf heel weinig alcohol en nooit opmerkingen eigenlijk. Ook niet over welke melk ik in mn cappucino wil.

3 likes

Haha omg dit vond ik echt vreeeeselijk gooršŸ˜‚

2 likes

Ik ook, dan nog liever Oatly (al vind ik dat ook vies, ik proef altijd een soort dropsmaak)

Oeh ja dit is supervet en groundbreaking inderdaad. Ik vind de keuze om de ā€œkoeā€ naar Margaret Thatcher te vernoemen wel bijzonder maar soit :smile:

1 like

In afwachting van de vegan cowboys, net een tosti met deze gegeten… aanrader !

4 likes

Haha als ā€˜iron lady’ niet heel gek bedacht toch?

2 likes

Aperol Spritz is GOOR

43 likes

Heel goor!

1 like

Ik wil meer mannen in croptops

12 likes

Hierop aanhakend een impopulaire mening (denk ik althans, gezien de groeiende populatie havermelk elite):
Ik heb zo’n hekel aan veel van die vermeende bullshit allergieĆ«n (edit: heb het ff anders verwoord want het stond er alsof een allergie iets zelfbedachts is). Vroeger at en dronk iedereen gewoon melk(producten) en lekkere witte bolletjes, maar tegenwoordig is iedereen maar allergisch voor 1001 micro elementen die hierin verwerkt zijn.

Eet gewoon je boterham met kaas

13 likes

Dit weet ik, des te treuriger ik het ook vind voor de mensen die wel echte allergieƫn hebben (en vaak minder serieus genomen worden). Ik zeg niet dat iedereen die een allergie heeft zich aanstelt, maar het is ook een feit dat veel mensen die stellen allergieƫn te hebben, het gewoon niet hebben.

3 likes

Oké maar hoe heb jij er last van dat iemand liever iets niet eet? En hoe weet je zo zeker dat iemand niet daadwerkelijk een allergie heeft of intolerant is? Ik werk nu een paar maanden als barista. Mij boeit het echt nul of iemand havermelk of koemelk besteld. Het staat er toch allebei en de drankjes zijn even snel klaar. Genoeg mensen aan de kassa waarvan ik ook wel weet dat ze lactoseintolerant zijn en als je dan vraagt wil je drizzle want zit een beetje lactose in die dan zeggen een beetje lactose kan wel. Voor een buitenstaander ziet het er dan misschien uit dat ze niet lactoseintolerant zijn want ze drinken toch een beetje lactose maar voor hun is dat het risico wat ze accepteren want ze vinden het lekker en die vraag stellen kost mij wat 3 seconden extra max. Kijk als iemand gaat zeggen ik heb een notenallergie en die heeft die niet. Ja helemaal klote want dan ben je alles helemaal aan het ombouwen omdat het potentieel dodelijk is, maar ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die dat doet. Als het goed is staat je keuken überhaupt al zo dat de meeste allergieën en zeker de dodelijke elkaar niet kruisen (althans dit was bij mij zo bij elk horecabaantje). Dus voor wie creëert het per se een probleem? Niemand lijkt me en als je daardoor mensen met een allergie minder serieus gaat nemen. Ja sorry hoor maar dan ben je gewoon een klootzak die potentieel met mensen hun leven speelt.

Edit: Never forget Egel die kiwi’s at met een shitload aan allergiepillen omdat ze het zo lekker vond :rofl:

30 likes

Het kwam niet per se voort uit de barista wereld, maar vrienden van mij zitten in de hospitality in ern grote stad en als je ziet dat er voor 20 doorsnee lui een lunch in het arrangement zit en ze bieden als vega(n) aan, dan nog krijgen ze in toenemende mate van minstens de helft ā€œallergieĆ«nā€ door. En ze doen het grotendeels wel, maar je ziet gewoon de toename van allergieĆ«n. Prima hoor dat je echt allergisch bent, maar als je tomaat niet zo lejjer vindt, haal het plakje er gewoon uit en eet de rest op, maar kom niet aan met een tomaten allergie, als je het niet hebt (en ja ik weet dat er vast ook mensen zijn die oprecht tomaten allergie hebben, maar ik ken ook mensen die zeggen ā€œik zeg wel dat ik een allergie heb, want dan weet ik zeker dat ze het er echt niet in stoppen, want ik hou er gewoon echt niet vanā€).

En dat veroorzaakt dus ook dat degene die ik ken met coeliakie met enige regelmaat doodziek werd omdat er gewoon niet zorgvuldig genoeg mee wordt omgegaan met echte allergieƫn.

Ok en nu stop ik over mn lekkere simplistische op zondag impopulaire mening, ik had gewoon zin om te zeiken op verwende randstad meiden die niets lusten

7 likes

maar wiens schuld is dit… toch zeker van degene die allergieĆ«n niet serieus neemt.

27 likes